کد خبر 1149122
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵
کرفس

کرفس چربی اشباع شده وکلسترول بسیار پایینی دارد. این گیاه به علت داشتن کالری پایین، غذایی کالری منفی به شمار می‌رود

به گزارش مشرق، یک ساقه کرفس تقریباً ۶ کالری دارد، جویدن و هضم آن نیز تنها نیم کالری مصرف می‌کند. به همین دلیل یک ماده غذایی کالری منفی به شمار می‌رود.   با این حال متابولیسم (سوخت‌وساز) بدن انسان تنها به این دلیل که فرد در حال خوردن کرفس است، متوقف نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

میزان آب موجود در میوه‌ها و سبزیجات

۱۳ راهکار اساسی برای از بین بردن چربی‌های شکم

نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد خوردن یک ساقه کرفس ۱۹ کالری کمتر از میزان کالری سوزانده‌شده در زمانی که صرف خوردن آن می‌شود، دارد؛ بنابراین می‌توان گفت که خوردن کرفس باعث سوزاندن کالری می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    حالا اگر دقیق محاسبه بشه برای تهیه پول مورد نیاز آن چقدر کارکردیم . چقدر کالری مصرف کردیم و برای خرید و حمل آن و شستشو آماده کردن... خوردن و هضم کردن ....دفع کردن ...با خوردن یک ساقه کرفس کلی کالری طلبکار میشیم . لذا بعد از خوردن یک ساقه کرفس یک دست چلوکباب مشت میچسبه .
  • IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    "کلم بروکلی"هم پختش ساده ست وهم خوش مزه ست وخیلی خیلی خاصیت داره قطعه قطعه می کنیم واب پر میکنیم وبه انداره یه لیوان داشت استفاده میکنیم عالی---
  • CA ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    1 0
    آقا طبق ارقام خودت: "یک ساقه کرفس تقریباً ۶ کالری دارد، جویدن و هضم آن نیز تنها نیم کالری مصرف می‌کند. به همین دلیل یک ماده غذایی کالری منفی به شمار می‌رود." 6-0.5=5.5 کالری! چطوری منفی میشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس