کد خبر 1148840
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
عربستان|حملات بن سلمان متوجه ساختار ارتش شد/ فساد یا تسویه حساب با ساختار نظامی سعودی؟

چند روز بعد از افشای طرح بن سلمان برای اعدام دو شاهزاده بزرگ و صاحب نفوذ خانواده آل سعود ، رسانه‌های وابسته به رژیم از کشف فساد بزرگ در وزارت دفاع سعودی سخن گفتند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به نقل از منابع آگاه در هیئت به اصطلاح نظارت و مبارزه با فساد اعلام کرد پرونده فسادی در وزارت دفاع باز شده است که پای شمار زیادی از  نظامیان و غیر نظامیان در آن کشیده می شود.

بر اساس خبر منتشر شده در این خبرگزاری، شماری از افسران و کارمندان غیر نظامی شاغل در وزارت دفاع با مشارکت تعداد دیگری معاملات مالی شبهه برانگیزی داشته  و مرتکب جرم دریافت رشوه و سوء استفاده از موقعیت خود در کنار جعل اسناد و حیف و میل اموال عمومی هستند.

بیشتر بخوانید

همکاری تل آویو با ریاض برای جلوگیری از نفوذ ترکیه

به گزارش این خبرگزاری رسمی، میزان مالی بزه های های صورت گرفته یک میلیارد و 229 میلیون ریال سعودی (حدود 328 میلیون دلار) است که  در چارچوب آن تاکنون  48 نفر  از جمله 19 نفر از پرسنل وزارت دفاع ، سه کارمند دولت ، 18 تاجر و هشت کارمند شرکت های خصوصی طرف قرارداد با نیروهای مسلح از جمله سه تبعه خارجی مورد بازجویی قرار گرفتند.

برخی از کارشناسان با توجه به پیشینه محمد بن سلمان در باج گیری از شاهزاده های سعودی احتمال مرتبط بودن رسانه ای شدن این پرونده را با رفتار اخیر وی در آماده سازی برای افزایش فشار بر احمد بن عبدالعزیز و محمد نایف دو شاهزاده صاحب نفوذ سعودی که اتفاقا تاثیر قابل توجهی بر بخش هایی از ارتش عربستان هم دارند ، بی ارتباط نمی دانند.‎

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس