آمریکا ایران آمریکا

یک رسانه آمریکایی در تحلیلی نوشته ایران از آنچه کاخ سفید و اسرائیل پیش‌بینی می‌کرده‌اند در برابر سیاست «فشار حداکثری» مقاوم‌تر بوده است.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی در تحلیلی نوشته ایران در برابر «کارزار فشار حداکثری» دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مقاوم‌تر از آنچه اسرائیل و کاخ سفید پیش‌بینی می‌کرده‌اند عمل کرده است.

بیشتر بخوانید:

افزایش تحریم‌ها علیه ایران تا آخرین روز دولت ترامپ

پایگاه فارن‌پالیسی در تحلیلی نوشت: «علی‌رغم موفقیت آمریکا در ایجاد اهرم فشار اقتصادی زیاد از طریق کارزار فشار حداکثری اکنون نتیجه مشخص این است که فشار حداکثری ایران را وادار به مذاکره مجدد بر سر توافق هسته‌ای با ترامپ نخواهد کرد.»

فارن‌پالیسی در ادامه نوشته است: «ایران نشان داد از آنچه کاخ سفید و اسرائیل پیش‌بینی می‌کرد مقاوم‌تر است. تهران با "مقاومت حداکثری" خودش [به فشار حداکثری] خودش پاسخ داد که سیاست‌هایی از قبیل حمله به زیرساخت‌های نفتی متحدان آمریکا، پیشرفت دادن برنامه هسته‌ایش خودش و امتناع از مذاکره را شامل می‌شد

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    30 3
    واقعا معجزه است که با فشار خارجی و ۱۰ برابرش توسط برخی بی شرفای نفوذی داخلی و بیماری هنوز مردم طاقت اوردن، االله اکبر، جز معجزه هیچی نیست پس تا دیر نشده مردم رو دریابید!!!!!!!!!!!!
  • احسان معتمدی IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    16 4
    مردم مظلوم ایران مدام تحت حمله نظامی و ناتوی فرهنگی و تحریم و محاصره و فشار از سمت زورگویان عالم به رهبری شیطان بزرگ است اما خدا و معصومین و شهدا و جوانان و رهبرمان مواظب کشورمان است و علاوه بر آن امدادهای غیبی و جنودخدا حتما به کمک ما خواهند آمده و البته همیشه کمک کرده اند و موفقیت از آن کشور عزیزمان است
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    16 1
    از اول هم معلوم بود یانکیهای برده صهیونیسم و بی ریشه با سیصد سال تاریخ، نمیتونن ملت قدیمی ترین کشور جهان و بزرگترین امپراتوری تاریخ رو تسلیم خودشون کنن.
  • CA ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    15 1
    زمان پیامبر هم مشرکان خیلی قویتر از مسلمانان بودند ولی شکست خوردند برای همین هست که تاریخ در ایران دوباره خودش را تکرار کرد و این چیز جدیدی نیست
  • US ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    13 0
    مرگ بر صهیونیسم جهانی
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    4 1
    همه آنچه که داریم از لطف خدا و رهبریه که داریم اگه رهبر جامعه قوی و قدر نبودوبه خدا متکی نبود تسلیم میشد این رهبری با بینش و جامع نگری به مردم روحیه میدن و مردم رو مقاوم در میدان نبرد نگهمیدارن و بزرگتر از آمریکاروهم شکست میدن.انشاءالله
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    3 0
    بلاخره واکسن اینم پیدا میشه مقاومتر از ایناش رو ملت تموم کردن
  • CA ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    5 0
    خیلی ساده هست. ما فقط کافیه مراقب باشیم در مسیر رضای خدا حرکت کنیم. هزار تا بزرگ تر از اینا خودشون شکست میخورن.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    اگر غرب زودتر به این نتیجه می رسید اصلا فشاری هم در کار نبود‌
  • امیر IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    امیدوارم هرچه زودتر این سختیها تمام بشه.ما ایرانی هستیم چند هزار سال قدمت .با بزرگترین امپراتوری دنیا.یه روزی به اون شکوه عظمت خواهیم رسید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس