کایلی مور-گیلبرت - نمایه

رسانه‌های بین‌المللی به خبر تبادل یک جاسوس رژیم صهیونیستی با سه شهروند ایرانی زندانی در خارج از کشور واکنش نشان دادند.

سرویس جهان مشرق - روز گذشته یک تبعه استرالیایی-انگلیسی به نام «کایلی مور-گیلبرت» که دو سال در ایران حبس بود با سه شهروند ایرانی و زندانی در خارج از کشور مبادله شد. به گزارش نهادهای اطلاعاتی ایران، خانم مور-گیلبرت با هدف جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات، از جمله برای رژیم صهیونیستی، در پوشش فعالیت‌های پژوهشی و اسلام‌شناسی به کشورمان آمده بود، اما سال ۹۷ توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد. وی قرار بود به جرم جاسوسی ۱۰ سال در زندان باشد، اما تصمیم بر این گرفته شد که با سه شهروند ایرانی زندانی‌شده در خارج از کشور، مبادله شود.

حضور «کایلی مور-گیلبرت» (دوم از چپ) به عنوان پژوهشگر در دانشگاه الزهرا (+)

تبادل «کایلی مور-گیلبرت» با سه شهروند ایرانی زندانی در خارج از کشور [دانلود]

 


توضیحات بیش‌تر درباره هویت مور-گیلبرت، نحوه همکاری او با سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، دستگیری‌اش و نهایتاً مبادله او با شهروندان ایرانی را در گزارش قبلی مشرق از این‌جا بخوانید.


در گزارش پیش رو به بخشی از بازتاب خبر تبادل مور-گیلبرت با زندانی‌های ایرانی در خارج از کشور در رسانه‌های بین‌المللی پرداخته شده است.

سیدنی مورنینگ هرالد (استرالیا) : کایلی مور-گیلبرت، محقق دانشگاهی استرالیایی-بریتانیایی که ۸۰۴ روز در ایران بازداشت بود پس از آزادی، از دیپلمات‌های استرالیایی که برای آزادی‌اش تلاش کرده بودند تشکر کرد. اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، آزادی مور-گیلبرت را «یک معجزه» توصیف کرده است. مور-گیلبرت بیانیه‌ای درباره آزادی منتشر کرده که متن آن از این قرار است:

می‌خواهم از دولت استرالیا و به ویژه وزارت خارجه استرالیا و سفارت استرالیا در تهران که طی دو سال و سه ماه گذشته تلاش خستگی‌ناپذیری برای تضمین آزادی من کردند، تشکر کنم. از همه شمایی که از من حمایت کردید و برای آزادی‌ام اقدام کردند، تشکر می‌کنم؛ این‌که شما در تمام طول این مصیبت پشت من بودید، یک دنیا برایم ارزش دارد. من هیچ حسی جز احترام، عشق، و ستایش برای ملت بزرگ ایران و مردم خون‌گرم، سخاوتمند و شجاع این کشور ندارم. به‌رغم ناعدالتی‌هایی که در حقم شده است، با احساسی تلخ و شیرین است که کشور شما را ترک می‌کنم. من به عنوان یک دوست و با اهداف دوستانه به ایران آمدم، و در حالی ایران را ترک می‌کنم که این دوستی نه تنها دست‌نخورده باقی مانده، بلکه تقویت شده است. از رسانه‌ها می‌خواهم تا لطف کنند و به حریم خصوصی من و خانواده‌ام در این دوره‌ی گذارِ بی‌شک دشوار، احترام بگذارند [۱] .

سیدنی مورنینگ هرالد: کایلی مور-گیلبرت، محقق استرالیایی، به خاطر آزادی‌اش [از حامیان خود] تشکر کرد (+)

ای‌بی‌سی نیوز (استرالیا) : کایلی مور-گیلبرت، محقق بریتانیایی-استرالیایی بعد از بیش از ۸۰۰ روز حبس، ایران را ترک کرد. دکتر مور-گیلبرت ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ به اتهام جاسوسی به ۱۰ سال حبس محکوم شد؛ در حالی که خودش همیشه این اتهام را رد کرده است [۲] .

کایلی مور-گیلبرت با سه مرد ایرانی مبادله شده است؛ این ایرانی‌ها چه کسانی هستند؟  (+)

نیویورک‌تایمز (آمریکا) : ایران، روز چهارشنبه، یک پژوهشگر بریتانیایی-استرالیایی به نام کایلی مور-گیلبرت را که از سال ۲۰۱۸ به اتهام جاسوسی برای اسرائیل بازداشت شده بود، در قالب تبادل زندانیان به جای سه مرد ایرانی که رسانه‌های رسمی ایران آن‌ها را تاجرهای زندانی در خارج از این کشور توصیف کرده‌اند، آزاد کرد... اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، گفت از آزادی خانم مور-گیلبرت هیجان‌زده و آسوده شده است [۳] ، اما جزئیات بیش‌تری درباره چگونگی هماهنگی‌های این آزادی ارائه نکرد [۴] .

نیویورک‌تایمز: ایران پژوهشگر بریتانیایی-استرالیایی را در تبادل زندانی‌ها آزاد کرد (+)

 

واشینگتن‌پست (آمریکا) : ایران روز چهارشنبه یک محقق بریتانیایی-استرالیایی را آزاد کرد. وی دو سال پیش مخفیانه محاکمه و به اتهام جرائمی که خودش می‌گوید هرگز مرتکب آن‌ها نشده به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود. به گفته رسانه‌های ایران، کایلی مور-گیلبرت، یکی از شناخته‌شده‌ترین زندانیان غربی در این کشور، در تبادل با سه شهروند ایرانی آزاد شده است [۵] .

ایران محقق بریتانیایی استرالیایی را در قالب تبادل زندانی آزاد کرد (+)

سی‌ان‌ان (آمریکا) : کایلی مور-گیلبرت، محقق بریتانیایی-استرالیایی‌ای که بیش از دو سال به اتهام جاسوسی در ایران زندانی بود، در اقدامی که ظاهراً تبادل با سه ایرانی بوده، آزاد شد. مور-گیلبرت، استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه ملبورن، از سال ۲۰۱۸ در ایران بازداشت شده بود. این خانم ۳۳ ساله سال گذشته مجرم شناخته و به ۱۰ سال حبس محکوم شد [۶] .

محقق بریتانیایی-استرالیایی ظاهراً در قالب تبادل زندانی آزاد شده است (+)

صدای آمریکا (آمریکا) به نقل از آسوشیتدپرس: خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه ۵ آذر از آزادی کایلی مور-گیلبرت، شهروند بریتانیایی استرالیایی و استاد دانشگاه، از زندان در ایران خبر داد. به گزارش آسوشیتدپرس، آزادی خانم مور-گیلبرت در پی مبادله با سه ایرانی زندانی در خارج از آن کشور روی داده است. کایلی مور-گیلبرت، استاد دانشگاه و پژوهشگر استرالیایی که در امور خاورمیانه و با تمرکز بر کشورهای حوزه خلیج فارس تخصص دارد، شهریور ۱۳۹۷ در ایران بازداشت و در رابطه با اتهاماتی که رژیم ایران آن‌ها را «امنیتی و جاسوسی» خوانده بود، به ۱۰ سال زندان محکوم شد [۷] .

آسوشیتدپرس: کایلی مور گیلبرت، شهروند بریتانیایی استرالیایی، از زندان در ایران آزاد شد؛ مبادله او با سه زندانی توسط جمهوری اسلامی (+)

رادیو فردا (آمریکا) : رسانه‌های ایران می‌گویند کایلی مور-گیلبرت، پژوهشگر و شهروند استرالیایی-بریتانیایی، که به اتهام «جاسوسی برای اسرائیل» در ایران زندانی بود، در ازای آزادی «سه تاجر ایرانی» آزاد شده است. او دانش‌آموخته دانشگاه کمبریج و پژوهشگر مسایل خاورمیانه در دانشگاه ملبورن استرالیا است که تابستان سال ۱۳۹۷ به دعوت دانشگاه الزهرا و دانشگاه ادیان و مذاهب قم برای شرکت در هفتمین کنفرانس بین‌المللی شیعه‌شناسی به ایران سفر کرد. خانم گیلبرت در پاییز همان سال، حین بازگشت به استرالیا، در فرودگاه امام دستگیر و به اتهام جاسوسی به ده سال زندان محکوم شد. خبرگزاری صداوسیما روز چهارشنبه پنجم آذر گزارش داد که بنا بر تصمیم جمهوری اسلامی، کایلی مور-گیلبرت «با سه فعال اقتصادی ایرانی که به اتهام دور زدن تحریم بازداشت شده بودند» تبادل شده است [۸] .

رادیو فردا: ایران کایلی مور گیلبرت، شهروند بریتانیایی-استرالیایی را با سه ایرانی زندانی مبادله کرد (+)

 

بی‌بی‌سی (انگلیس) : رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که کایلی مور-گیلبرت، زندانی بریتانیایی استرالیایی در ایران با سه زندانی ایران مبادله شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خانم گیلبرت با «یک فعال اقتصادی و دو شهروند ایران» معاوضه شده که به نوشته این خبرگزاری «به اتهامات واهی، در خارج از کشور بازداشت شده بودند.» بنا بر این گزارش این افراد به دلیل «دور زدن تحریم‌های ایران» دستگیر شده بودند. خبرگزاری‌های ایران در خبر این مبادله خانم گیلبرت را «جاسوس دو تابعیتی که برای رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کرد» معرفی کرده‌اند [۹] .

کایلی مور-گیلبرت، زندانی استرالیایی بریتانیایی «با سه ایرانی مبادله شد» (+)

 

بی‌بی‌سی (انگلیس) : یک محقق بریتانیایی-استرالیایی که به اتهام جاسوسی در حال سپری کردن حکم ۱۰ سال حبس در ایران بود، آزاد شده است و تهران می‌گوید او را با سه ایرانیِ زندانی مبادله کرده است. مور-گیلبرت با صدور بیانیه‌ای از کسانی که برای آزادی‌اش تلاش کرده بودند تشکر کرد و گفت احساسش در ترک ایران «تلخ و شیرین» است [۱۰] .

کایلی مور-گیلبرت: استاد دانشگاه در قالب «تبادل زندانی» توسط ایران آزاد شد (+)

گاردین (انگلیس) : کایلی مور-گیلبرت، محقق استرالیایی-بریتانیایی که در ایران به اتهام جاسوسی بازداشت شده بود، پس از ۸۰۴ روز حبس، با سه ایرانی تبادل شد. این اقدام، امیدها به سرنوشت نازنین زاغری-رتکلیف و انوشه آشوری را بیش‌تر کرده است [۱۱] .

کایلی مور-گیلبرت در قالب تبادل از زندان ایران آزاد شد (+)

 

اسکای‌نیوز (انگلیس) : تلویزیون دولتی ایران می‌گوید این کشور یک محقق بریتانیایی-استرالیایی را که به جاسوسی متهم کرده بود در تبادل با سه ایرانیِ زندانی در خارج از این کشور آزاد کرده است. کایلی مور-گیلبرت اتهامات علیه خود را شدیداً تکذیب کرده و پس از صدور حکمش چند بار اقدام به اعتصاب غذا کرده بود. همسر نازنین زاغری-رتکلیف معتقد است آزادی دکتر مور-گیلبرت نشان می‌دهد ممکن است پایان شبِ سیهِ حبسِ زاغری-رتکلیف هم سپیدی باشد [۱۲] .

کایلی مور-گیلبرت: ایران محقق بریتانیایی-استرالیایی را «در تبادل با سه ایرانی» آزاد کرد (+)

دویچه‌وله (آلمان) : کایلی مور-گیلبرت، تبعه بریتانیایی-استرالیایی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی ایران» و «جاسوسی» به ده سال زندان محکوم شده و بیش از دو سال است که در ایران محبوس است، با سه تبعه ایرانی مبادله شده است. خبرگزاری صداوسیما نوشته کایلی گیلبرت با «یک فعال اقتصادی و دو شهروند ایران» مبادله شده است. این خبرگزاری نوشته این سه ایرانی «به اتهامات واهی، در خارج از کشور بازداشت شده بودند.» اسامی ایرانیانی که با کایلی گیلبرت مبادله شده‌اند، سعید مرادی، محمد خزایی و مسعود صداقت‌زاده اعلام شده است [۱۳] .

کایلی گیلبرت شهروند استرالیایی با سه ایرانی زندانی در تایلند مبادله شد (+)

 

رادیو زمانه (هلند) : خبر مبادله کایلی مور-گیلبرت با سه زندانی ایرانی شامگاه چهارشنبه ۲۵ نوامبر/۵ آذر در خبرگزاری‌های مختلف جمهوری اسلامی منتشر شد. مقام‌های دولتی استرالیا در سال‌های گذشته همواره اعلام کرده‌ بودند که برای آزادی کایلی مور-گیلبرت تلاش می‌کنند. در آخرین تلاش‌های صورت‌گرفته، لیندال ساکس، سفیر استرالیا در ایران روز ۱۴ مرداد/چهارم اوت پس از رایزنی‌های بسیار توانست با مور-گیلبرت در زندان قرچک ملاقات کند. مور-گیلبرت در زندان قرچک با نسرین ستوده، فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری هم‌سلول بود. ستوده در حال حاضر در مرخصی خارج از زندان به سر می‌برد [۱۴] .

 

کایلی مور-گیلبرت زندانی استرالیایی-بریتانیایی در ایران با سه ایرانی مبادله شد (+)

ایران‌اینترنشنال (عربستان) : کایلی مورگیلبرت، ‌ پژوهشگر استرالیایی بریتانیایی که چهارشنبه پس از بیش از دو سال زندان به اتهام «جاسوسی» در تهران با سه ایرانی مبادله شد، در نخستین اظهاراتش گفت آزادی‌اش پایان یک «مصیبت سخت و طولانی» بود. مور گیلبرت در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه ششم آذرماه منتشر شده نوشت «من به عنوان یک دوست و با نیت دوستانه به ایران آمدم. چیزی جز احترام و عشق و ستایش برای مردم بزرگ و خونگرم ایران ندارم.» او خطاب به مردم ایران گفت: «با وجود بی‌عدالتی‌هایی که بر من اعمال شد، ترک کردن ایران یک حس تلخ و شیرین است.» این پژوهشگر استرالیایی در بیانیه‌اش مردم ایران را «خونگرم، سخاوتمند و شجاع» خواند [۱۵] .

کایلی مور گیلبرت: چیزی جز عشق و احترام برای مردم بزرگ ایران ندارم (+)

تایمز اسرائیل/آستریلین‌جوئیش‌نیوز (رژیم صهیونیستی) : ایران کایلی مور-گیلبرت، محقق استرالیایی-بریتانیایی، را که دوران ۱۰ سال حبس خود به خاطر جاسوسی را سپری می‌کرد، ظاهراً در تبادل با سه ایرانی، آزاد کرد. مور-گیلبرت استاد مطالعات اسلامی در دانشگاه ملبورن است که ایران ماه سپتامبر سال گذشته خبر دستگیری‌اش را تأیید کرد؛ اگرچه گفته می‌شود این دستگیری یک سال قبل اتفاق افتاده است [۱۶] .

کایلی مور-گیلبرت از زندان ایران آزاد شد (+)


[۱] Australian academic Kylie Moore-Gilbert gives thanks for her freedom Link

[۲] Kylie Moore-Gilbert has been released in exchange for three Iranian men — who are they? Link

[۳] #BREAKING: Prime Minister Scott Morrison says he is "thrilled and relieved" that Dr Kylie Moore-Gilbert has been freed... Link

[۴] Iran Frees British-Australian Scholar in Prisoner Swap Link

[۵] Iran releases British Australian academic in prisoner swap Link

[۶] British-Australian academic freed by Iran in apparent prisoner exchange Link

[۷] آسوشیتدپرس: کایلی مور گیلبرت، شهروند بریتانیایی استرالیایی، از زندان در ایران آزاد شد؛ مبادله او با سه زندانی توسط جمهوری اسلامی لینک

[۸] ایران کایلی مور گیلبرت، شهروند بریتانیایی-استرالیایی را با سه ایرانی زندانی مبادله کرد لینک

[۹] کایلی مور-گیلبرت، زندانی استرالیایی بریتانیایی 'با سه ایرانی مبادله شد' لینک

[۱۰] Kylie Moore-Gilbert: Lecturer released by Iran 'in prisoner swap' Link

[۱۱] Kylie Moore-Gilbert released from Iran jail in prisoner exchange Link

[۱۲] Kylie Moore-Gilbert: Iran releases British-Australian academic 'in exchange for three Iranians' Link

[۱۳] کایلی گیلبرت شهروند استرالیایی با سه ایرانی زندانی در تایلند مبادله شد لینک

[۱۴] کایلی مور- گیلبرت زندانی استرالیایی ـ بریتانیایی در ایران با سه ایرانی مبادله شد لینک

[۱۵] کایلی مور گیلبرت: چیزی جز عشق و احترام برای مردم بزرگ ایران ندارم لینک

[۱۶] Kylie Moore-Gilbert released from Iran jail Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    23 9
    برای عاقبت به خیری همگیمون صلوات
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      29 19
      جاسوسی به نفع اسرائیل و آمریکا شیطان بزرگ آخر عاقبت بخیری نمیاره
    • سامان IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      17 6
      الّلهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      16 2
      عراقچی اونجا چیکار می کنه
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      8 1
      مسئول عمده مشکلات کشور عمدتا مسوولان بی کفایت هر دولت هستند و این را همه میدانند
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    43 9
    آفرین بر دستان قدرتمند نیروهای مسلح توانمند و پر افتخار ایران اسلامی (سپاه ، ارتش ، ناجا و۰۰۰) که با وحدت مثال زدنی و تعامل بینظیر خود از همه لحاظ از کشور ، نظام و مردم این مرزو بوم و اسلام دفاع میکنند ودشمن را به ذلت می کشانند
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      2 1
      برو بابا
    • ناشناس IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      1 0
      خب راست گفته دیگه شما باید بری به دولت تزویر بگی برو بابا
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    37 26
    دماغ بزرگ و چشمای ریزش نژاد و ماهیت یهودی بودنش رو اثبات میکنه. در تاریخ زنان جاسوس یهودی به خیانت و تفرقه پراکنی و ربا خوری مشغول بودند و هستند!
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    29 9
    گاندو بعدی رو باید براساس فعالیت های این ماده مارمولک و رابط های نفوذی داخلی اش بسازند
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    7 9
    بنازم به این مسولین انسان دوست که یک جاسوس را با لبخند و سلام و صلوات می فرستند بره . البته می دونم برای جذبه
    • آیلین GB ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      1 1
      اولا ایشان دیگه تخلیه اطلاعاتی شده ومهره ای سوخته حداقل برای ما بود وبجز هزینه های خوراک محل نگهداری ومهمتر از همه مسئولیت سنگین مراقبت از سلامتی اشان، برای ایران فایده ای نداشت پس چه بهترکه به بهترین نحوه از یک جاسوس استفاده کنیم و درعوض دهها خانواده رو خوشحال کنیم. چرا به این قسمتش نگاه نمی کنی؟
  • مهدی IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    27 11
    فردا عکس و فیلم برخی مسولان بیرون نیاد صلوات
  • علی خدایی IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    18 5
    امروزه نحوه جاسوسی متفاوت شده با ترفند های زیاده باید دقت زیادی به کار بگیریم که دشمنان خیلی روباه هستند لعنت بر دشمنان ایران بزرگ که همیشه به فکر خباثت هستند اما کور خوانده اند
  • US ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    9 12
    برو به درک جاسوس زن احمق نفوزی
  • سید فروزان CH ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    12 7
    ارزش تعویض را داشته ، یک جاسوسه در ازای سه وطن دوست اما اکر قرار باشد یکروزه ،حجاریان ، تاج زاده ، عبدی ،زیبا کلام را قصد تعویض باشد ، به نظرتون چه ارزشی دارن؟
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      5 7
      برخی خودشون یک تنه ناتانیاهوی دومن. نیاز به دشمن نداریم . کجا مبادله بشن ؟؟؟؟؟؟ جا خوش کردن تو سیستم سیاسی ایران .
    • ای/اس/ام GB ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      3 0
      کاش بجای تعویض با این سه نفر، ایشونو با خاوری درکانادا تعویض می کردندتا دل ملت رو شاد کنند
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    1 2
    خدا عاقبت به خیرمون کنه
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    1 3
    علی برکت الله
  • US ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    5 6
    یادم میاد دانشگاه الزهرا سال پیش هم یک دانشجوی دکترا رو از آلمانت آوردن دانشگاه واسه یه کارگاه آموزشی یک روزه. مراقبشون باشید.
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    3 2
    ماده جاسوس لعنتی
  • IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    2 0
    خدا عاقبت به خیرمون کنه
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    3 4
    غربیها خوب یاد گرفتند هر وقت جاسوسی از اونها دستگیر شد چند تا دانشمند یا هم وطن دیگری که به نوعی ارزش داشته باشد دستگیر کنند بعد به نوعی تبادل و پایان داستان
  • علی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    7 2
    یک ضرب المثل ایرانی است که میگوید هیچ ماست فروشی نمیگه ماست اش ترش هست . حالا این جاسوس سه تابعیتی با آن همه مدارک و سوابق کارهای امنیتی و اطلاعاتی فاش شده بازهم منکر انجام کارهای جاسوسی اش میشود . اما حالا او یک مهره سوخته برای دستگاهای جاسوسی شناخته میشود و هرکجا برود مورد رصد قرار خواهد گرفت
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    2 0
    با ارزو بهترینها. انشاالله یک اینده خیلی خوب پیشرفته داشته باشیم
  • عبدالله IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 1
    درود بر افتخار آفرینان سپاه که حقا از ایران وامنیت ایرانیان حفاظت می کنند خداوند پشت وپناهشان باشد و خداوند خود وعوامل خیانت پیشگان داخلی را ودشمنان خارجی ایران اسلامی را‌رسوا ونابود نماید .برخی افراد بخشی از عوامل جاسوس دشمن هستند که در پست های دولتی و غیر دولتی حضور دارند و می خواهند ایران و ایران اسلامی را در تشت زرین به غرب تقدیم کنند .خدا خوار ورسوا وسپس نابودشان گرداند ..مکرو ومکرالله والله خیر الماکرین
  • AU ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    12 0
    چطور لو رفت؟
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    7 0
    ننگ بر خائنین این مملکت
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    1 0
    من نمیدونم چرا این قدر به جون همدیگه میافتیم
  • محمدایوب IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    5 1
    چه میکنه وزارت امور خارجه. چه کار نفس گیری یک سال تلاش 3 تاجر ازاد شدند.
    • ای/اس/ام GB ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      1 6
      سعی کنیم راجع به هر مسئله ای که علم نداریم افاضات!! نکنیم. بقول معروف: اندازه نگه دار که اندازه نکوست. کارهربز نیست خرمن کوفتن - گاونر میخواهد ومرد کهن.
  • DE ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    2 3
    ما مدیون خون پاک شهدا و مقاومت دلیرانه مردم هستیم نه باغ گلابی برجام.دولتمردان درس بگیرند
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    4 0
    واقعا متاسفم با این طرز تفکر
  • DE ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 4
    حق اش بود این جاسوس پلید صهیونیستی رو اعدام اش میکردند.
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 3
    خوش امدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس