کد خبر 1148522
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
حریرچی: اگر مردم رعایت نکنند کشته خواهیم داد

حریرچی با تاکید بر اینکه داروی قطعی درمان کرونا در کشور وجود ندارد، گفت: هر داروی که سیکل لازم را در سازمان غذا و دارو طی کرده و مراحل تایید علمی آن انجام شده باشد از هر شهر و استانی مورد تایید است.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی صبح امروز در حاشیه جلسه مشترک با ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار داشت: هیچ دارویی اعم از داروهایی شیمیایی، سنتی و گیاهی وجود ندارد که درمان قطعی کرونا باشد و داروهای فعلی بیشتر جنبه کمکی دارند و نمی‌توان از آن‌ها به عنوان درمان قطعی کرونا نام برد.

وی افزود: هر دارویی که سیکل لازم را در سازمان قرار و دارو طی کرده باشد و مراحل تایید علمی آن انجام شده باشد از هر شهر و استانی از کشورمان مورد تایید است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: برای ما فرقی ندارد که این دارو در قزوین توسط تولیدکنندگان این استان و یا شرکت‌های داروسازی سایر استان‌های کشور تولید شده بلکه ملاک و معیار ما برای حمایت‌های مالی و سایر همکاری‌ها، استاندارد بودن داروی تولید شده است.

حریرچی خاطرنشان کرد: برخی از داروهایی که در کشورهای اروپایی مصرف می‌شود در داخل کشور نیز با قیمت ارزان‌تر تولید شده اما این در حالی است که تاکید می‌کنم هیچ کدام از این داروها را نمی‌توان داروی قطعی درمان کرونا نام برد.

وی در پاسخ به اینکه آیا طرح هوشمند محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی ادامه‌دار خواهد بود یا خیر، عنوان کرد: پاسخ این سوال بستگی به به شرایط در روزهای آتی دارد، اگر نتایج مثبت و منفی حاصل شود ستاد مقابله با کرونا به تناسب همین نتایج بررسی‌های کارشناسی را انجام خواهد داد و تصمیم گیری نهایی خواهد شد لذا باید صبر کرد و شرایط را سنجید.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با بیان اینکه با اعمال محدودیت‌های کرونایی، از مجموع ۸۹ شهر که تا اواسط آبان در وضعیت قرمز بودند ۶۹ شهر به حالت نارنجی و زرد تغییر وضعیت دادند، تصریح کرد:‌میزان مبتلایان و بستری‌های کرونایی در این شهرها نیز کاسته شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    14 1
    خودشون پروتكل ميزارن نصفه و نيمه اجرا ميكنند امار ميدن و خلاصه همه جيز دست خودتونه عزيزم!! به عنوان يك ساكن تهران نه رعايتي ميبينم و نه محدوديتي!!
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    7 1
    خدارو شکر
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 1
    یذهبو
  • طیبه IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    4 0
    والا شما میگید محدود کردین،ولی اهواز تو شهرکه ما،منطقه ی ما مغازه ها بازن.این محدودیتی که دارین میگین مربوط به کیه؟؟؟
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    9 1
    آره برای همینه که 485 نفر فوتی داریم!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    8 0
    چطور 69 شهر از حالت قرمز خارج شده، اما روزانه بالای 13 هزار تا مبتلای جدید داریم؟ یه جای کار میلنگه.
  • آریایی IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 0
    بلکوم،خدا رحمش بیاد،،، با این کرونا پر جفا،،،،،،،،،،هرکه در افتاد شد فنا از واکسن ما بهتران،،دردی نشد از ما دوا شاید که ما بخشید شیم،،،،بلکوم خدا رحمش بیاد
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    3 0
    فک نکنم
  • asda IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 1
    ما که محدودیتی ندیدیم چه برسه به محدودیت جدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس