کد خبر 1148459
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

 اولین سوال کسانی که از مشکل ریزش مو رنج میبرند، در مورد شامپوهای ضد ریزش مو است و می خواهند بدانند بهترین شامپو ضد ریزش مو کدام است. از این رو در این مقاله بهترین شامپوهای ضد ریزش موی را با هم مقایسه کرده و نکات مثبت و منفی هر یک از این شامپوها را بررسی کرده ایم.

البته قبل از مقایسه بهترین شامپوهای ضد ریزش موی خارجی بهتر است چند نکته را بدانید:

  • شامپوهای ضد ریزش مو به کاهش ریزش مو کمک می کنند و بیشتر برای تقویت مو خوب هستند و استفاده از این شامپوها به تنهائی نمی تواند ریزش مویتان را درمان کند اما اگر در کنار محصولات و قرص های درمان ریزش مو استفاده شوند بسیار موثر هستند. پکیج های ضد ریزش مو که شامل محلول ضد ریزش مو، شامپو ضد ریزش مو، تونیک تقویت مو، و قرص ویتامین تقویت مو می شوند و در صورت شدید بودن ریزش مو ممکن است مصرف قرص فیناستراید هم با تجویز پزشک برای شما لازم باشد.
  • برای خرید و استفاده صحیح از شامپوهای ضد ریزش مو و دیگر محصولات ریزش مو ابتدا باید نوع ریزش موی شما، نوع موی تان و میزان ریزش موی تان مشخص شود، به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از تهیه این محصولات با یک پزشک متخصص پوست و مو یا دکتر داروساز مشورت نمائید تا بتوانید بهترین محصول برای جلوگیری از ریزش مو را انتخاب نمائید.

لازم به ذکر است،هر چند امروزه شامپوهای ضد ریزش مو ایرانی (به خصوص برندهائی مثل سریتا، فولیکا، اویدرم) کیفیت بسیار بالائی دارند اما با این حال همچنان شامپوهای ضد ریزش مو خارجی کیفیت بالاتری از محصولات ایرانی دارند که دلیل اصلی آن کیفیت بالاتر مواد اولیه به کار رفته در شامپوهای ضد ریزش موی خارجی است.

بهترین شامپوهای ضد ریزش مو خارجی

در این مقاله 3 شامپو برای مقایسه انتخاب کرده ایم که همگی بهترین شامپوهائی هستند که بسیاری از مراجعین به داروخانه از آن ها استفاده کرده اند و نتیجه بسیار خوبی از آن ها گرفته اند. این شامپو عبارتند از: شامپو ضد ریزش ژاک آندرل ، شامپو ضد ریزش ام کیو، شامپو ضد ریزش اورفین فارما

شامپو ضد ریزش ژاک آندرل:

این شامپوی ضد ریزش رانسوی با دارا بودن 25 ماده تشکیل دهنده که 9 تا از آنها ترکیبات گیاهی هستند  بدون ایجاد هیچگونه حساسیتی باعث تقویت مو و جلوگیری از ریزش موها می گردد.شامپو استیلاکتیف ژاک آندرل علاوه بر جلوگیری از ریزش موها باعث حجم دهندگی ، کنترل چرب کف سر و ترمیم موهای آسیب دیده می گردد.از جمله گیاهان بکار رفته و تاثیرات آنها در این شامپو به مواری زیر می توان اشاره نمود:

  • گیاه سیر: باعث تقویت و استحکام فولیکول مو می گردد و در اغلب شامپوهای ضد ریزش مورد استفاده قرار می گیرد.
  • رزماری: باعث تحریک گردش خون و افزایش خونرسانی در کف سر می گردد و از این طریق مواد مغذی مورد نیاز برای رشد موها به فولیکول موها منتقل می گردد.
  • گزنه سفید: از ریزش موهایی که علت آنها عوامل ارثی است جلوگیری کرده و چربی پوست سر را کنترل می کند.
  • گیاه بابا آدم: آنتی باکتری می باشد و از عفونت های قارچی که آنها نیز یکی از عوامل ریزش موها هستند جلوگیری می کنند.
  • گیاه شاهی: سرشار ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین a و زینک است .روی موجود در این ترکیب باعث نابودی عفونت های باکتریایی شده و ویتامین A  نیز ضد حساسیت و آلرژی بوده و باعث رشد مجدد موها و جلوگیری از شوره می گردد.
  • پیچک: از ایجاد موخوره و ایجاد شکاف و گره در مو جلوگیری می نماید و به موها حجم می بخشد.
  • بابونه: گیاه بابونه دارای اثرات ضد التهابی ضد حساسیت و تورم پوست می باشد و از بروز حساسیت های پوستی به مواد به کار رفته در شامپو جلوگیری می کند.
  • آرنیکا: ضد التهاب و خارش می باشد و آلودگی های مو را از بین برده و از ریزشموها نیز جلوگیری می کند.
  • پیچک: ضد التهاب و خارش

نکات منفی:

  • بوی تند: چون این شامپو از تریکبات گیاهی مثل بابونه ، سیر ، رزمار ی و...تولید شده است کمی بوی تند این گیاهان را دارد که برخی آن را نمی پسندند.
  • بسته بندی نامناسب: در شامپوی ژاک اندرل محکم نیست و برخی افراد پس از خرید آن از پس دادن شامپو در بسته بندی ناراضی بوده اند.
  • خشک شدن موهای خشک: برای افرادی که موی خشک دارند ممکن است به علت کنترل چرب پوست آنها باعث خشک شدن موهای آنها گردد.

طرز مصرف: شامپو را بر روی موی خیس مالیده، ساقه مو را به آرامی ماساژ داده و سپس آبکشی کنید و این عمل را دوباره تکرار کنید

شامپو ضد ریزش MQ:

شامپو ANTI HAIR LOSS  از برند ام کیو یکی از بهترین و مقرون بصرفه ترین شامپوهای تقویت کننده و ضد ریزش خارجی بوده که ساخت کشور فرانسه می باشد.این شامپوی ضد ریزش تقویت کننده ، ترمیم کننده موها بوده و چربی موها را کنترل می نماید و برای انواع موها مخصوصا موهای چرب مناسب است.ترکیبات این شامپو خونرسانی کف سر را افزایش و باعث تحریک رشد موها می گردد و موجب رطوبت رسانی و ایجاد درخشش موها می گردد.

  • پانتنول: حاوی ویتامین B5 می باشد که باعث تقویت ریشه ها، ترمیم و بازسازی مو، افزایش رشد و حجم موها، رطوبت رسانی و درمان شوره سر می گردد و در کنار ترکیبات زیر منجر به تولید یک شامپوی ضد ریزش بسیار کارآمد شده است.
  • جوانه گندم: جوانه گندم سرشار از روتئین است و باعث تحریک موها به رشد می گردد وفولیکولهای مو را تقویت و باعث رشد سریع مو می شود.از طرفی جوانه گندم از سفید شدن موها جلوگیری می کند.
  • مریم گلی: حاوی مقادیر بالای بتا سیسترول و آنزیم آلفاردوکتاز 5 است که با ریزش موها با الگوی مردانه که به علت مشکلات هورمونی ایجاد شده و تا طاسی نیز کشیده می شوند مقابله کرده و تقریبا می توان گفت تاثیری مشابه قرص فیناستراید دارد.عصاره مریم گلی باعث درخشندگی و براقیت مو شده و موها را به رشد مجدد تحریک می کند
  • جینکوبیلوبا: این گیاه پر خاصیت در درمان ریزش مو و تحریک رشد مو نیز نقش پررنگی را ایفا می نماید.زیرا سبب افزایش گردش خون در رگ های خونی کف سر می شود و سبب بهبود عملکرد فولیکول های مو و تغذیه رسانی بهتر موها می گردد.

نکات منفی:

  • خشکی موها: افرادی که موهای خیلی خشکی دارند گاها از خشک شدن موهای خود در اثر مصرف شامپو ضد ریزش ام کیو گله دارند.علت این است که این شامپو باعث کاهش چربی موها می شود و می تواند موهای خشک را خشکتر کند .

طرز مصرف: مقداری از شامپو را بر روی موهای مرطوب مالیده و ماساژ دهید.بعد از یک دقیقه آبکشی نمائید.سپس مجددا موها را به شامپو آغشته نموده  و برای چند دقیقه ماساژ دهید و آبکشی نمائید.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش اورفین فارما:

شامپو ANTI HAIR LOSS اورفین فارما یک شامپوی تقویت کننده و جلوگیری کننده از ریزش مو ساخت کشور اسپانیا می باشد که دارای قیمت مناسب نسبت به حجم بالای 250 میلی لیتر خود بوده و می توانید کاهش ریزش موهای خود را با این شامپوی اسپانیای ظرف مدت کوتاهی بعد از مصرف مشاهده نمایید. در شامپوی ضد ریزش اورفین فارما از روغن هسته انگور و پروتئین استفاده شده که می تواند ریزش موهای ارثی و هورمونی را نیز کاهش داده و به وسیله پروتئین های خود موهای جدیدی را بسازد.ترکیبات موجود در این شامپو باعث رساندن مواد مغذی به فولیکول مو شده و ریشه موها را مقاوم می سازد و آن را درخشان و قابل استفاده برای انواع مو کرده است.

مهم ترین ترکیبات موجود در این شامپو شامل موارد زیر هستند:

روغن هسته انگور: جلوگیری از ریزش موهای ارثی و هورمونی که اکثرا در آقایان اتفاق می افتد.

  • پروتئین سویا: موها از نوعی پروتئین بنام کراتین ساخته می شوند در نتیجه پروتئین می تواند نقش بسیار بالایی در تولید موهای جدید داتشه باشد .
  • سیستئین: از سیستئین در انواع مکمل های خوراکی و شامپوهای تقویت کننده مو جهت رشد و ساخت موهای جدید استفاده می گردد که این شامپو نیز خوشبختانه حاوی سیتئین می باشد.
  • متیونین: متیونین نیز نوعی آمینو اسید است که باعث ساخت موها به علت منبع پروتئینی خود می گردد و موها با متیونین دوباره ساخته می شوند.
  • لیمو: عصاره لیمو خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و باعث جلوگیری از آسیب آلودگی ها و رادیکال های آزاد به مو می گردد از طرفی لیمو حاوی رایحه ای بسیار دلپذیر است و باعث شده که این شامپو بوی ملایم و قابل پسندی داشته باشد.

نکات منفی:

  • پوسته پوسته شدن کف سر: در افرادی که پوست سر حساس و خشکی دارند ممکن است باعث ایجاد پوسته پوشته شدن و ریزش پوسته ها از کف سر بشود.

طرز مصرف: مقداری از شامپو ضد ریزش اورفین فارما را بر روی موهای خیس ماساژ داده و پس از 3 دقیقه به خوبی شستشو نمایید.

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین شامپوهای ضد ریزش مو را با هم مقایسه کنیم تا بتوانید با توجه به نوع ریزش مو و نوع موی خود بهترین شامپو را انتخاب کنید. این مقاله توسط تحریریه داروخانه آنلاین مهتاطب تهیه شده است.


** این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس