افزایش ۳۰۰ درصدی خشونت خانگی در سرزمین‌های اشغالی

نتایج یک تحقیقات جامعه شناسی نشان می‌دهد که به دنبال شیوع گسترده کرونا و رکودشدید اقتصادی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین میزان خشونت خانگی از ماه مارس (اسفند - فروردین) تاکنون بیش از ۳۰۰درصد افزایش یافت.

به گزارش مشرق از تارنمای شبکه تلویزیونی "آی ۲۴" نیوز رژیم صهیونیستی، در این مطالعه که توسط سازمان بین المللی زنان صهیونیست ( WIZO ) انجام شده از آغاز سال ۲۰۲۰ تاکنون حدود ۲۰ زن توسط شوهر خود به قتل رسیده‌اند که ۱۸ مورد آن در ماه مارس و پس از ثبت نخستین مورد ابتلا به کرونا در اسرائیل رخ داده است.

در این گزارش آمده است، تعداد زنانی که اسرائیل در کمپ حمایت از زنانی که در معرض خشونت خانگی قرار دارند خواستار کمک شده‌اند بیش از ۳۵۰ درصد افزایش یافته است.

این تحقیقات همزمان با ۲۵ نوامبر  (۵آذر) روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان منتشر می‌شود.

افزایش خشونت خانگی در سرزمین‌های اشغالی به دنبال تشدید رکود اقتصادی ناشی از قرنطینه و سیاست‌های اشتباه کابینه بنیامین نتانیاهو و وزارت بهداشت این رژیم صورت می‌گیرد.

ضعف آشکار نتانیاهو در مدیریت کرونا، موجب شده که شنبه شب هر هفته، خیابان‌های تل‌آویو و دیگر شهرهای اسرائیل شاهد تظاهرات اعتراضی علیه عملکرد ضعیف نخست وزیر و کابینه وی باشد.

به اعتقاد معترضان از زمان شیوع ویروس کرونا و مدیریت ضعیف نتانیاهو هزاران اسرائیلی شغل خود را از دست داده‌اند و نرخ  بیکاری در سرزمین‌های اشغالی به بیش از  ۲۱ درصد افزایش یافته است.

همچنین براساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در سرزمین‌های اشغالی، اکثر اسرائیلی‌ها از عملکرد اقتصادی حکومت ائتلافی نتانیاهو بشدت ناراضی هستند.

نتایج این نظرسنجی حکایت از آن دارد که ۶۲ درصد از شرکت‌کنندگان نسبت به عملکرد نتانیاهو در مدیریت بحران اقتصادی اصلا رضایت ندارند.

براساس گزارش منابع رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون به ۳۳۱ هزار و ۶۷۸ نفر رسیده است و در این مدت ۲ هزار و ۸۲۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین براساس این گزارش، شمار افراد بدحال در اسرائیل به ۲۸۵ تن رسیده است که حال ۱۲۱ تن آنان وخیم اعلام شده و ۱۱۰ نفر از این افراد نیز به وسیله دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بینام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    بهحق موسی ع تو قلبتون محبت بندازه با فلسطینیها یکی بشن جنگ فتنه و جدایی تمام بشه ایشالا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس