کد خبر 1148403
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
مراجع و علمای قم هفته بسیج را گرامی داشتند

مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم در پیام های جداگانه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین را به تمام بسیجیان غیور تبریک گفته و از خدمات جهادی آنان قدردانی کردند.

به گزارش مشرق، در این پیام‌ها که نسخه‌ای از آن در اختیار مشرق قرار گرفت، به جایگاه و نقش بسیج در جامعه اشاره شده و از بسیجیان به عنوان خدمتگزاران بی مزد و منت انقلاب و نظام اسلامی یاد شده و شناخت بسیج به عنوان یک تفکر و نهاد مقدس در نظر مراجع عظام و علما نیز در بخش دیگری از این پیام‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

همچنین مراجع و علما بسیج را به مثابه نقطه عطف میان ولایت فقیه و مردم دانستند و از خدمات مجاهدانه و ایثارگرانه آحاد بسیجیان به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا و رزمایش کمک‌های مومنانه تقدیر و برای ایشان توفیق های روزافزون را از خداوند متعال مسالت نمودند.

 بسیج بازوی قدرتمند نظام است

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید بسیج را به عنوان به عنوان بازوی توانمند نظام دانسته و تاکید کرده است: بسیج همواره در ایام سخت به ویژه حوادث اخیر مانند سیل، زلزله و بیماری کرونا در کنار مردم بوده و خدمات ارزشمندی انجام داده است.

در پیام این مرجع تقلید تصریح شده است: تلاش های این عزیزان را ارج مینهیم و توفیقات همه خدمتگزاران نظام اسلامی را از خداوند منان خواهانیم.

فرهنگ بسیجی موجب موفقیت های درخشان شده است

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز در پیام خود یادآور شده است: نگاه به گذشته انقلاب و تاریخ ۴۰ ساله آن نشان می دهد که هر زمان فرهنگ بسیجی و همیاری عمومی و مردمی در میان آحاد ملت و مسئولان ما وجود داشته است موفقیت های درخشان کسب شده است.

پیام این مرجع تقلید ادامه یافته است: بسیجی بودن و داشتن فرهنگ بسیجی به لباس و عنوان و مدرک و امثال آن نیست بلکه عمل همراه با تعهد و ایثار و اخلاص و ایمان راسخ و تبعیت از دستورات ولایت فقیه انسان را در زمره خیل عظیم بسیجیان قرار می دهد.

پیام می افزاید: حضور نیروهای متعهد در صحنه کمک به مردم در حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله و کمک های مومنانه در جریان بیماری کرونا و حضور پزشکان مخلص و بسیجی در صحنه درمان و کمک به بیماران، نمونه های بارز فرهنگ بسیجی است.

خبرنگار ایرنا همچنین از بسیج قم کسب اطلاع کرد که آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی نیز در پیام های جداگانه این مناسبت ملی انقلابی را گرامی داشتند. 

گسترش روحیه بسیجی برای تداوم انقلاب ضروری است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) نیز طی سخنانی گفت: برای استمرار انقلاب‌مان باید روحیه جهادی و بسیجی گسترش پیدا کند، انسانی که کارهای جهادی انجام بدهد یکی از خواص بسیجی بودن است، مانند کارهایی که امروز طلبه های عزیزمان در این وانفسای کرونا در بیمارستان‌ها انجام می‌دهند.

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در درس خارج فقه خود اظهار داشت: بسیج یکی از نهادهای نورانی، مقدس، مهم و موثر در تداوم و استمرار انقلاب است.

وی همچنین تصریح کرد: به برکت و درایت امام این نهاد در این کشور تاسیس شد، همه شاهد بودیم در دوران دفاع مقدس چه آثار و برکت های فراوانی داشت، بعد از دوران دفاع مقدس بسیج در عرصه های مختلف حضور چشمگیر و موثری داشت.

راه روشن بسیج در صحنه های گوناگون جلوه گر شد

مدیر حوزه علمیه کشور نیز در بخشی از پیام خود آورده است: راه روشن بسیج یک بار درجوانان عصر انقلاب اسلامی و آنگاه در دفاع مقدس و سپس در صحنه های گوناگون و از آن جمله در حوادث و بلایا و در بلای جهان‌گیر کرونا جلوه گر شد.

پیام آیت الله علیرضا اعرافی ادامه یافته است: اکنون این مکتب نورانی مرزهای ایران را درنوردیده، در محور مقاومت تجلی کرده است.

امام جمعه موقت قم همچنین نظریه کلان بسیج به مثابه پدید آورنده و برآمده از درخت تنومند انقلاب اسلامی از عناصر مهم و اساسی و تحولی برخوردار دانسته و افزوده است: ایمان به خداوند متعال و مبادی غیبی و مبانی و ارزش های اسلامی و اخلاقی از مهمترین آن به شمار می آید.

جمله حضرت امام در مورد بسیج طنین انداز است

رئیس جامعه مدرسین نیز در پیامی با اشاره به جمله ماندگار و همیشه جاودان حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه بسیج لشکر مخلص خدا است یادآور شده است: این جمله در شان و مرتبت بسیج هنوز هم طنین انداز است.

پیام آیت الله محمد یزدی حاکی است: میدان مجاهدت و تلاش برای حفظ و صیانت از اسلام و انقلاب و ملت غیور و نظام مقدس جمهوری اسلامی پیوسته آرمان محوری بسیج و بسیجیان عزیز بوده و اکنون که چهار دهه از عمر گرانبها و مبارک این شجره طیبه می گذرد امت اسلام و ‌بلکه مستضعفان جهان پیش از گذشته به وجود چنین مولود مبارکی افتخار و مباهات می کند و بسیج را الگویی بی نظیر برای رسیدن به قله های عزت و صیانت از شرف و غیرت خود و رسیدن به آرمان های بلند و ارزش های والای انسانی و اسلامی می دانند.

مهمترین نقش بسیج انتقال مفاهیم صحیح انقلاب و اسلام است

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام (ره) نیز در پیام خود به بسیج مهمترین نقش آن را انتقال مفاهیم صحیح انقلاب و اسلام و مردم آن هم با عمل، صفا، اخلاص، صمیمیت، صداقت، مهربانی و اطاعت از ولایت ذکر کرده است.

پیام آیت الله محمد تقی مصباح یزدی می افزاید: در هرم ساختار جامعه، بسیج بین راس هرم و قاعده قرار دارد چرا که از طرفی خودش حاکم و مسئول نیست، هرچند با قوانین و قواعد آشنا است، و از طرف دیگر مستقیم با مردم سر و کار دارد لذا بسیج واسطه ای میان ولی امر و مردم است و باید شعاع نور ولی امر را به مردم برساند.

بسیج اثرگذارترین نهاد است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) نیز در پیامی به مناسبت هفته بسیج خاطرنشان کرده است: این مولود مبارک انقلاب اسلامی که همواره در طول ۴۲ گذشته از زمان تاسیس تا کنون اثر گذارترین و فراگیرترین نهاد بوده است.

پیام آیت الله سید محمد سعیدی حاکی است: بحمد الله بسیج توانسته در همه عرصه های نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیازهای ملت عزیز و سلحشورو در میدان های دفاعی و امنیتی همانند دفاع مقدس تا دفاع از حرم اهل بیت و هم در بحث های فرهنگی و تربیتی برای جوانان غیورمان و در ابعاد علمی و پژوهشی چون دانش هسته ای و نانو تا بخش های صنعتی و و کشاورزی و حتی خدمات گسترده اجتماعی از قبیل سیل، زلزله و اکنون در میدان مقابله با ویروس منحوس کرونا که در هر کوی و برزن از روحانی و دانشجو، تا پزشک و پرستار و گروه های خدماتی و امداد رسانی به آسیب دیدگان نقش بیافرینند.

پیام ادامه یافته است: این نهاد مقدس و لشکر مخلص خدا هم در امروز و هم گذشته امیدی برای ایران و همه مستضعفان جهان به ویژه جهان اسلام شده، بلکه الگویی بی بدیل برای تمام آزادی خواهان شده است

پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ است؛ بیست و نهم آبان تا پنجم آذرماه به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس