کد خبر 1148376
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
حمله بوکوحرام به نظامیان چاد با قایق انتحاری - کراپ‌شده

نیروهای منتسب به گروه تروریستی بوکوحرام به حمله به نظامیان چاد در جنوب غربی این کشور 4 نظامی را کشته و ده‌ها تن دیگر را مجروح کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای گروه تروریستی بوکوحرام با حمله به نظامیان کشور آفریقایی چاد ، چهار نظامی را کشته و ده ها تن دیگر را مجروح کردند.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک مقام دولت چاد اعلام کرد که این حمله در جنوب غربی این کشور صورت گرفت و نیروهای منتسب به بوکوحرام چهار نظامی این کشور را کشته و ده‌ها تن دیگر را مجروح کردند. این حمله با کمک انفجار یک قایق انتحاری صورت گرفت.

این حمله سه شنبه شب به وقت محلی نزدیک منطقه «نگوبووا» در ۲۵ کیلومتری مرز با نیجریه صورت گرفت. در این حمله نیروهای منتسب به بوکحرام مواد منفجره را در زیر قایق جاگذاری کرده بودند.

این حمله در حالی صورت گرفته نیروهای مسلح چاد به دلیل ده‌ها جنگ با شورشیان مشهور هستند. این کشور به دلیل همجواری با نیجریه از سال ۲۰۱۵ مورد حمله گروه تروریستی بوکوحرام قرار گرفته است. این گروه تروریستی سال ۲۰۰۹ در نیجریه اعلام موجودیت کرد سپس دامنه حملات خود را به نیجر، کامرون و چاد توسعه داد. این حملات تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن را کشته و موجب بی خانمان شدن صدها هزار نفر دیگر شده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان هم اعلام کرده، خشونت‌های بوکو حرام در منطقه «دریاچه چاد» بر زندگی حدود ۲۶ میلیون نفر تاثیر گذاشته و ۲.۶ میلیون نفر را بی خانمان کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    اسم اینها رو بایستی بگذارند حرامی های لیبرالیسم کلا تمامی نیروهای تروریستی بایستی یک اسم واحد که نشان دهده محصول لیبرالیسم هستند را قرار دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس