با توجه به رشد چشم‌گیر صنعت بازی‌سازی در کشور و حمایت بازیکنان موبایلی از بازی‌های ایرانی، انتظار از این بازی‌ها و به تبع کیفیت آن‌ها بالاتر رفته‌است، یکی از مهم‌ترین فرایندهای ساخت بازی که معمولا با توجه به هزینه‌بر بودن نادیده گرفته می‌شود، مرحله تست پیش از انتشار است.

تست بازی، علاوه‌بر هزینه‌ی زمانی و مالی، نیازمند سخت‌افزار متنوع و تسترهای با تجربه است که در اختیار داشتن این پیشنیازها برای تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان موبایلی امکان‌پذیر نیست، با توجه به همین محدودیت‌ها رسانه‌ی بازیاتو با همکاری ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان اقدام به راه‌اندازی و توسعه‌ی اولین اتاق تست بازی در ایران کرده است.

رونمایی از اتاق تست عملکرد با حضور دکتر سورنا ستاری

ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان شامل مرکز رشد و مرکز نوآوری صنایع سرگرمی در بهمن‌ماه 1398 با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی فناوری رئیس جمهور افتتاح شد. اتاق تست عملکرد نیز یکی از مواردی بود که دکتر ستاری علاوه بر بازدید، نکاتی را در رابطه با بهبود ارائه این دست از خدمات نوین بیان کردند.

بازدید دکتر امیر ناظمی از اتاق تست بازیاتو

دکتر ناظمی معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مرداد ۱۳۹۹ در بازدید خود از مرکز رشد .و مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان، به اتاق تست عملکرد سر زدند و با خدمات مختلف این سرویس به توسعه دهندگان موبایلی آشنا شدند.

هر آنچه در مورد بازی خود نمی‌دانید، بازیاتو به شما می‌گوید

همانطوری که شما هم می‌دانید، بازی‌های زیادی وجود دارند که بدون گذراندن هیچ نوع تستی، راهی مارکت‌های داخلی یا خارجی می‌شوند و باگ و مشکلات نرم‌افزاری بازی پس از انتشار و توسط بازیکنان مشخص می‌شود، اما این اتفاق می‌تواند باعث از دست رفتن بخش زیادی از مخاطبین هدف شما شده و همچنین نرخ تبدیل KPI‌های بازی‌تان را نیز کاهش دهد، به همین دلیل گذراندن یک مرحله تست، قبل از انتشار بازی می‌تواند یک راهکار هوشمندانه برای جلوگیری از اتلاف هزینه‌های مالی و زمانی شما باشد.

متخصصین تست بازی در اتاق تست بازیاتو می‌توانند با گذراندن بازی شما از یک فیلتر ۹ مرحله‌ای، مشکلات فنی و تجربه‌ی ‌کاربری بازی را تا حد زیادی شناسایی کرده و آن‌ها را در قالب یک گزارش کامل به اطلاع شما برسانند.

منظور از فیلتر، ۹ مرحله تست و آزمون مختلفی است که بر روی هر بازی اجرا می‌شود و شامل موارد مختلفی است که در ادامه آمده:

· تست سازگاری: بررسی پیوستگی و کیفیت رابط کاربری

· تست عملکرد: نصب و اجرای صحیح بازی روی گوشی‌های متعدد

· آزمایش کارایی: آنالیز میزان مصرف منابع و مقایسه با رقبای احتمالی

· آزمون تطابق: یکپارچه‌سازی با قوانین مارکت‌ها و جامعه مخاطبین هدف

· تست بازیابی داده: شبیه‌سازی مشکلات احتمالی از دست رفتن داده‌های بازی و ارائه پیشنهادات

· تست امنیتی: بررسی واکنش بازی در مقابل تهدیدات خارجی از جمله نفوذ و تخریب داده

· تست صدا: اجرای صحیح صدا حین انجام فرایندهای مختلف

· تست کاربردپذیری: ثبت و تحلیل رفتار کاربر هنگام تعامل با بازی

· تست جمعیت محور: جمع‌آوری نظرات طیفی از جامعه هدف احتمالی

توجه داشته باشید که هر تست با توجه به سبک و نوع بازی طراحی می‌گردد و با در نظر گرفتن رفتار بازیکنان ایرانی بهینه‌سازی شده است.

بازیاتو، از رسانه تا جعبه‌ابزار توسعه‌دهندگان موبایلی

تیم بازیاتو از سال ۹۶ فعالیت خود را در حوزه‌ی بازی‌های موبایلی شروع کردند و ابتدا صرفا بر روی معرفی و بررسی این بازی‌ها تمرکز داشتند، با گذشت زمان و با توجه به نیاز توسعه‌دهندگان بخش‌های مختلفی به این وبسایت اضافه شد؛ بخش‌هایی از جمله:

· سرویس بررسی و تست بازی

· روابط عمومی بازی برای توسعه‌دهندگان

· آموزش بازی‌سازی به صورت متنی و ویدیویی

· معرفی برترین بازی‌های موبایلی ایرانی یا خارجی

آموزش آنلاین با همکاری مرکز نوآوری دانشگاه اصفهان

آکادمی بازیاتو یکی دیگر از بخش‌هایی به حساب می‌آید که با همکاری مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان شروع به فعالیت کرده و قصد دارد آموزش‌های پروژه محوری که در حوزه‌های مرتبط به ساخت بازی برگزار می‌شوند را به راحتی و از طریق بستر اینترنت به دست علاقه‌مندان بازی سازی برساند.

آموزش بازی سازی با یونیتی و طراحی انیمیشن 2 بعدی برای بازی و انیمیشن دو دوره‌ای هستند که تاکنون توسط آکادمی بازیاتو و با همکاری دانشگاه اصفهان در دسترس دانش‌پژوهان علاقه‌مند در سراسر کشور قرار گرفته است.


** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس