کارشناسان نظامی: حمله آرامکو نشان می‌دهد که عربستان مرحله سخت‌تری در پیش خواهد داشت

کارشناسان مسایل نظامی در تحلیل خود از حمله موشکی یمن به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو، مرحله آینده را برای عربستان سعودی «سخت‌تر» ارزیابی کردند.

به گزارش مشرق به نقل از یونیوز، شهر جده عربستان صبح روز دوشنبه هفته جاری هدف حملات از پیش اعلام شده ارتش یمن و شلیک یک فروند موشک بالستیک «قدس-۲» قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

انصار الله یمن: پاسخ بعدی یمنی‌ها به متجاوزان بزرگ‌تر خواهد بود

این حمله موشکی که ارتش یمن مسئولیت آن را بر عهده گرفت، یک روز پس از پایان اجلاس دو روزه سران «جی۲۰» طی روزهای شنبه و یکشنبه به میزبانی ریاض انجام گرفت و بدین ترتیب، وعده چند روز پیش یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره هدف قرار گرفتن عمق خاک عربستان محقق شد.

علاوه بر آن، ارتش یمن این حمله موشکی را همزمان با سفر روز دوشنبه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شهر «نئوم» عربستان و دیدار احتمالی وی با محمد بن سلمان ولی عهد سعودی انجام داد تا پیامی به گوش ریاض و تل آویو برساند.

در همین ارتباط، «عابد الثور» کارشناس و تحلیگر مسایل نظامی گفته که «یمن با انجام عملیات منحصر به فرد خود علیه آرامکو همزمان با دیدار نتانیاهو و رئیس موساد با مقامات سعودی، قصد داشت این پیام را به گوش اسرائیل برساند که با هیچ گونه حماقت تل آویو، تسامح نخواهد کرد و برای هدف قرار دادن عمق اسرائیل آماده است».

الثور افزود: «مرحله آینده برای سعودی‌ها سخت تر خواهد بود؛ چراکه این مرحله حملات و ضربات نظامی همه‌جانبه و گسترده‌تر را شامل می‌شود».

در همین حال، «مجیب شمسان» دیگر تحلیلگر مسایل نظامی گفته که «حمله روز دوشنبه یمن در جده حامل این پیام است که همه اهداف سعودی در تیررس ارتش یمن قرار دارد و عربستان باید با توجه به گسترش روز افزون بانک اهدافی یمن، هشدارهای یمنی‌ها را جدی بگیرد».

وی تاکید کرد که« عربستان می‌خواهد با برگزاری نشست‌هایی مانند جی۲۰ نشان دهد که به دنبال تحقق صلح در منطقه است و خود را در این زمینه پیشرو معرفی کند، اما پیام حمله آرامکو به عربستان این بود که این کشور تا زمانی به حملات خود علیه یمن ادامه دهد، محل امنی برای سرمایه گذاری نخواهد بود».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    1 0
    این جمله سه ساله که گفته میشه اما خبری نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس