کد خبر 1147808
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
بارش باران در تهران

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز پنج‌شنبه ۶ آذر در اغلب مناطق کشور برف و باران خواهیم داشت، گفت: احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در بارش‌ها وجود دارد.

به گزارش مشرق، محمد اصغری، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد:‌ روز آینده جوی پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است و با توجه به سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت به ویژه اصفهان، تهران، اراک و کرج غبار محلی پدیده غالب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی بارش باران در استان‌های شمالی کشور

وی ادامه داد: اواخر وقت روز چهارشنبه ۵ آذر سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش پراکنده در این مناطق خواهد شد ما پنج‌شنبه ۶ آذر بر شدت بارش‌ها افزوده خواهد شد و  گستره آن نیمه غربی کشور و سواحل خزر را در بر می‌گیرد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنج‌شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی‌، زنجان، کردستان، اردبیل، کرمانشاه، لرستان، همدان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، بوشهر، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، گیلان، مازندران، گلستان، استان مرکزی و غرب اصفهان بارندگی خواهیم داشت که این وضعیت روز جمعه ۷ آذر علاوه بر این مناطق در شمال و غرب فارس نیز حاکم خواهد بود.

اصغری افزود: روز شنبه ۸ آذر شدت بارش‌ها در استان‌های نیمه غربی و مرکز کشور خواهد بود.

وی گفت: در این ۵ روز بارش در نواحی سردسیر و کوهستانی غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمالی به صورت برف خواهد بود و در مناطق جنوبی با رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ همراه است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: در مناطقی که ذکر شد احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد و توصیه می‌شود در باغات و مزارع زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش و عدم انجام آبیاری، در دستور کار باشد همچنین محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش در دستور کار قرار گیرد.

اصغری گفت: از فردا تا شنبه پیش‌ِرو با توجه به وزش باد شدید، دریای خزر مواج خواهد بود همچنین از امروز تا شنبه، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: ‌آسمان تهران فردا نیمه ابری در برخی ساعات همراه با غبار محلی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۱ و ۵ درجه خواهد بود، همچنین اواخر وقت روز پنج‌شنبه ۶ آذر بارش برف و باران در تهران پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد و بیرجند با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    2 0
    خدایا به همه ما رحم کن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس