کد خبر 1147760
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
اعلام جدیدترین مصوبات ستاد مقابله با کرونا در ورزش

سی و هشتمین نشست ستاد مقابله با کرونا در ورزش به ریاست سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و به میزبانی فدراسیون شنا در سالن جلسات استخر ۹ دی برگزار شد.

به گزارش مشرق و به نقل از سایت خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در این نشست که با حضور  رضوانی رئیس فدراسیون شنا و دیگر اعضا برگزار شد، محمداسد مسجدی از در اختیار قرار دادن اماکن ورزشی به عنوان نقاهتگاه به وزارت بهداشت خبر داد.

همچنین مصوب شد کارگروهی با حضور مسئولان فدراسیون‌های بدنسازی، شنا، پزشکی ورزشی و دفتر امور باشگاه‌های وزارت ورزش برای بازگشایی باشگاه‌ها و استخرها بر اساس طرح اماکن ایمن در ورزش پس از دوران تعطیلی 14 روزه تشکیل شود.

در خلال جلسه فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک در مورد قطعی بودن برگزاری المپیک و در اختیار قرار دادن واکسن برای ورزشکاران از سوی IOC و یا قرنطینه شدن و تست PCR برای کاروان‌های ورودی تاکید کرد. همچنین رضوانی در مورد تمرینات تیم ملی شنا در استخر آزادی و تمرینات تیم ملی واترپلو در استخر چهار فصل مجموعه انقلاب و شروع مسابقات کسب سهمیه از اواخر اسفند نکاتی را بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

مشکل کرونایی ملی پوشان شنا رفع شد

فهرست مصوبات سی و هشتمین نشست ستاد مقابله با کرونا در ورزش به شرح زیر است:

-  مقرر شد فهرست به روز رسانی شده آزمایشگاه‌های مجاز به فدراسیون های ورزشی اعلام شود.

 -  مصوب شد در بازنگری پروتکل‌ها و دستور العمل‌ها با استفاده از تست‌های سریع نحوه نمونه‌گیری از ورزشکاران از چند روز قبل به زمان بلافاصله قبل از مسابقه تغییر یابد.

-  مقرر شد طی نامه‌ای خطاب به دکتر رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت تعدادی تست سریع در اختیار وزارت ورزش، فدراسیون‌ها، ادارات کل ورزش و جوانان، فدراسیون پزشکی ورزشی و هیئت‌های پزشکی ورزشی استان‌ها قرار گیرد.

- پیشنهاد شد با توجه به رنگ‌بندی شیوع کرونا ویروس شهرها و شهرستان ها تعدادی از اردوها به شهرهای سفید یا زرد منتقل شود.

- مقرر شد فهرست رنگبندی شهرها به صورت هفتگی به فدراسیون‌ها اعلام شود.

- مصوب شد پروتکل مصوبه نقاهتگاه‌ها از وزارت بهداشت استعلام شود.

 _ پیشنهاد شد با توجه به خطر میوکاردیت پس از کرونا، مونیتورینگ بازگشت به ورزش به صورت دقیق برای ورزشکاران مبتلا اجرا شود.

- مقرر شد اخذ دستورالعمل‌های اسکی، فوتسال و ژیمناستیک از وزارت بهداشت پیگیری شود.

-  مصوب شد کارگروهی با حضور مسئولان فدراسیون های بدنسازی، شنا و پزشکی و دفتر امور باشگاه‌های وزارت ورزش برای بازگشایی باشگاه ها و استخرها بر اساس طرح اماکن ایمن در ورزش، پس از دوران تعطیلی 14 روزه تشکیل شود.

-  مصوب شد از وزارت بهداشت برای مونیتورینگ ورزشکاران المپیکی ازطریق نرم افزار Mask اقدام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس