کد خبر 1147750
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
فلسطین نمایه

سخنگوی وزارت خارجه اردن با محکوم کردن موافقت تل‌آویو با ساخت ۵۴۰ واحد صهیونیست‌نشین در قدس اشغالی، خواستار اعمال فشار بین‌المللی برای توقف شهرک‌سازی‌ شد.

به گزارش مشرق، «ضیف الفایز» سخنگوی وزارت خارجه اردن موافقت تل‌آویو با ساخت ۵۴۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در جبل ابوغنیم واقع در قدس اشغالی را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات دیدار نتانیاهو و بن‌سلمان در عربستان

الفایز تأکید کرد که این شهرک‌سازی‌ها مردود و محکوم است چرا که نقض قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل از جمله قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت است.

بیشتر بخوانید:

یادداشت اعتراضی اردن به رژیم صهیونیستی با تشدید تجاوزها به مسجد الاقصی

طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، الفایز تأکید کرد که سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین غیرقانونی و اقدامی یکجانبه و نقض قوانین بین‌المللی است که به تضعیف ارکان صلح و تلاش‌های مربوط به حل‌وفصل درگیری، تحقق صلح فراگیر و عادلانه و نابودی فرصت‌های دستیابی به راه‌حل دو دولت بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی منجر می‌شود.

دو روز پیش دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) در گزارشی اعلام کرد که مسئولان رژیم صهیونیستی در تحمیل واقعیت‌ها بر اراضی فلسطینی و اجرای گسترده پروژه‌های نژادپرستانه و توسعه شهرک‌سازی، از زمان سبقت گرفته‌اند.

در این گزارش به طرح صهیونیستی ساخت بیش از ۵۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در شهرک «هار حوماه» واقع در اراضی جبل ابوغنیم در قدس شرقی اشاره شده بود.

اخیرا نیز جنبش اسرائیلی «صلح اکنون» در گزارشی اعلام کرد که شهرک‌سازی در طول چهار سال گذشته در دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» دو برابر افزایش یافت.

در این گزارش آمده بود که در چهار سال گذشته (۲۰۱۷-۲۰۲۰) با ساخت ۲۶۳۳۱ واحد صهیونیست‌نشین موافقت شد حال آنکه طی سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۶ با ساخت ۱۰۳۳۱ واحد موافقت شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    1 0
    اردن خواستار توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی شد.بابا چه عجله ای بگذار اول شهرک بسازن بعد اعتراض کن.صهیونیستها هنوز در خاک فلسطین و ارازی ! اشغالی یک خونه هم نساختن تازه دیروز اعلام دولت کردند. حالا اردن فکر کرده ۷۵ سال ازاشغال گذشته که اعتراض میکنه.// برجام فلسطینی ها ۷۵ سال پیش بین اصلاح طلبهای فلسطین و رژیم آپارتاید شروع شد و تاحالا طول کشیده و هنوز از این میزمذاکره به آن میز مذاکره میدوند و ملت فلسطین منتظرن تحریمها لغو بشه. .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس