قلعه نویی: من را محاکمه کردند کی روش را قهرمان ملی/13 سال جنگیدم اما نگذاشتند به تیم ملی بروم

سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان گفت:کارم با تیم ملی نیز تمام شده بود و برای این اتفاق ۱۳ سال جنگیدم ولی این اجازه را ندادند که از سپاهان جدا شوم.

به گزارش مشرق، امیر قلعه نویی در خصوص انتخاب گل گهر در لیگ بیستم اظهار داشت: ما یک مربی حرفه ای هستیم و چمدانمان در دستمان است. گل گهر تیم خیلی خوبی است و من قبلا  از این مدل تیم ها را تجربه داشته ام، مثل مس کرمان، استقلال اهواز و تیم ها دیگر.اکثر تیم هایی که من مربیگری آنها را به عهده گرفتم، هیچوقت شرایط ایده آلی نداشتن حتی تیم ملی فوتبال.

وی افزود: زمانی هدایت استقلال را برعهده گرفتم این تیم در رده نهم یا سیزدهم بود. تراکتور نیز در رتبه سیزدهم قرار داشت یا سپاهان هم چهاردهم بود ولی مسئولیت آنها را قبول کردم.هیچوقت به تیم هایی نرفتم که آرامش، پول و شرایط خوب مالی داشته باشند.گل گهر هم تیم خوبی است و ما با مطالعه این تیم را انتخاب کردیم و تلاش ما این است که یک تیم با ثبات درست کنیم.

سرمربی تیم فوتبال گل گهر در خصوص شرایط ویژه لیگ بابت کرونا عنوان کرد: در تمام دنیا به دلیل این ویروس، شرایط ویژه است نه فقط در ایران.اول باید دعا کنیم که این ویروس هر چه سریعتر از بین برود و دنیا به حالت عادی برگردد. فوتبال هم نیز از این قاعده مستثنی نیست. اصلا فوتبال بدون تماشاگرانش نه روح دارد و نه لذتی می شود از آن برد.من امیدوارم هر چه زودتر تماشاگران را در استادیوم ها ببینیم.

قلعه نویی در خصوص اینکه وی باتجربه ترین مربی لیگ است خاطرنشان کرد: به قول یک  فرد بزرگ چه زود دیر شد. انگار همین چند روز پیش بود که وارد دنیای مربیان شدم.من هم به سمت پیشکسوت شدن می روم اما خوشحالم در دوره مربیگری ام اصولی داشتم و هیچ گاه این اصولم را زیر پا نگذاشتم.

وی در خصوص اینکه ظاهرا در این دوره بسیار آرام است گفت: من همیشه آرام بودم ولی اینها خاصیت فوتبال است.  شما به مربیان بزرگ دنیا نگاه کنید که لب خط چه رفتارهایی دارند. ما هر کاری که انجام می دهیم، در راستای منافع تیم مان است.

بیشتر بخوانید:

خدمت استقلال به قلعه‌نویی

سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان در خصوص پیش بینی اش از رتبه گل گهر در لیگ امسال عنوان کرد: این را خدا می داند، ولی به دنبال این هستیم یک تیم با ثبات درست کنیم و در این راه هم انگیزه های خاص خودمان را داریم.

وی در خصوص اینکه چه قولی به هواداران گل گهر می دهد گفت:هر فردی که قول می دهد، مربی نیست.نمی خواهم از کلمه ای که در مورد افرادی که قول می دهند استفاده کنم ولی یک توپ به تیر دروازه می خورد و وارد دروازه می شود و شما به عنوان بهترین مربی دنیا می شوید و همان توپ به بیرون می رود و شما بدترین مربی دنیا می شوید. پس اگر کسی قول می دهد نه مربی است و نه معلم.

قلعه نویی در خصوص بدشانس ترین و خوش شانس ترین روزهای مربیگری خود عنوان کرد: خاطره خوبی که از فوتبال دارم این است که در سال ۸۸ و در لیگ هشتم در شهر امام هشتم با استقلال قهرمان لیگ شدیم که این هم لطف امام رضا (ع) بود.

وی تاکید کرد: کلا آدم بدشانسی بودم، از پنالتی های تیم ملی گرفته تا خیلی بازی های دیگر. در بعضی از بازی ها باید ۵ بر صفر برنده می شدیم ولی باخته ایم. در کارنامه مربیگری من بالای ۵۰ -۶۰ مورد از این بازی ها وجود دارد.

وی در خصوص آرزوی فوتبالی خود تصریح کرد: همه ما طبیعتا یک هدف در تیم ملی داریم. سال ۲۰۰۷ در حق من در تیم ملی خیلی بدی کردند. حدود ۱۳ سال زحمت کشیدم تا به جایگاهی رسیدم که مسئولان برای حضور در تیم ملی به سراغ من بیایند ولی عظیمیان این اجازه را نداد که به تیم ملی بروم.

وی ادامه داد: ۱۳ سال در تیم های شهرستانی مربیگری کردم و با تمام سختی ها و دوری از خانواده جنگیدم ولی به هدفم رسیدم تا مسئولان فدراسیون فوتبال را مجاب کنم تا به اصفهان بیایند. حتی کارم با تیم ملی نیز تمام شده بود ولی عظیمیان این اجازه را نداد که از سپاهان جدا شوم. البته من بعد از ۱۳ سال به خواسته  خودم رسیدم ولی حتما خیریتی بوده که نشد به تیم ملی بروم.

قلعه نویی در مورد رکورد صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان با ۴ تیم مختلف گفت: این رکورد فقط میان مربیان ایرانی نیست بلکه میان تمام مربیان حاضر در لیگ قهرمانان آسیا است. این رکورد ها به لطف خدا و حاصل یک کار تیمی به دست آمده است. مدت ها است که یک اتاق فکری درست کرده  و نزدیک به ۱۰ سال است که ما را می زنند که اگر آنها نبودند، شاید نتایج ما خیلی بهتر از این می شد.

سرمربی اسبق تیم ملی تاکید کرد: ما در آسیا در ضربات پنالتی حذف شدیم ولی من را دادگاهی کردند. دو دوره بعد آقای کی روش در همان مرحله حذف می شود و از او یک قهرمان ملی می سازند. ببینید در این ۱۰ سال چه برنامه ریزی هایی علیه من کرده اند.

وی که با برنامه فوتبال برتر صحبت می کرد در مورد جمله معروف «تعز من تشاء و تذل من تشاء» که بارها به آن اشاره کرده است گفت: بدون اذن خداوند یک برگ خشک هم از درخت نمی افتد. عزت و ذلت هم دست خدا است و بس.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    2 0
    مرد حسابی چرا انقدر مضحک حرف میزنی؟ تیم ملی دلت میخواست؟ باید با سپاهان فسخ میکردی و با فدراسیون می بستی. دلت نمیخواست پیش پرداخت کل فصل را که گرفته بودیٰ برگردانی. داستان تو و غر زدنهای امثال تو و اون آقای گردن بند انداز، فقط پوله. اون هم پارسال اومد ادای اپوزیسیون را در بیاره و پشت مدیر سایپا بد گفت و نتیجه اش این شد که همه تیمها گذاشتندش کنار...
  • جواد IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    0 2
    ژنرال همه می دونن فدراسیون همیشه دست لنگیها بوده حالا هم اگه یه پیشکسوت لنگی دانش و سابقه و افتخارات شما را داشت مطمئن باش اوضاع به گونه دیگه بود ولی در قلب مردم اگاه هستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس