کمک های مردمی در دفاع مقدس

امسال در این روزهای عجیب و سخت، این لشکر سلیمانی‌هاست که فریادرس بسیاری از مستضعفان شده و راه حاج‌قاسم را با همان خلوص و مجاهدت ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، این ماه‌ها که بیماری منحوس کرونا در کشور فراگیر شده بسیاری از کسب و کارها از رونق افتاده‌اند و بسیاری از مردها با جیب خالی خجالت‌زده خانواده‌هایشان می‌شوند. خانواده‌های دیگری به سوگ عزیزانشان می‌نشینند و عده‌ای در بیمارستان‌ها سرگردانند. 

خبرهای ناگوار شاید زیاد باشد، اما اتفاقات خوبی که ناشی از آمدن همین تلخی‌هاست، شیرین‌تر به جان جامعه می‌نشینند. آحاد مردم دست به دست هم دادند و گروه‌های جهادی سریع‌تر از هر وقت دیگری آماده شدند و از مردمی که این روزها گرفتارند، دستگیری کردند. 

برخی به ضدعفونی معابر پرداختند و عده‌ای نذر وسایل بهداشتی کردند و بسته‌های معیشتی که به خانه محرومان این روزها رسید. عکس‌های این همدلی را که می‌بینیم، یاد گذشته خود می‌افتیم. یاد نوروزی که حاج قاسم‌مان در حیات دنیایی بود و به کمک مردم سیل‌زده رفت و چه بسیار افرادی که پشت به پشت او به داد مردم سیل زده رسیدند. 

یاد سال‌های خیلی قبل‌تر از این که جنگ بود و اغلب مردم خودشان به کمک نیاز داشتند، اما ترجیح می‌دادند شب گرسنه بخوابند و زندگی را سخت‌تر بگذرانند، ولی شب با آرامش بخوابند و به این فکر کنند که شاید با کمک اندک آنها رزمندگانشان در جنگ با روحیه بیشتر به جهادشان ادامه دهند. 

پیرزنی که چند تخم مرغ می‌آورد تا به جبهه کمک کند. زنانی که از زیورآلات خود می‌گذشتند تا از عزیزانشان در میدان آتش حمایت کنند و مادرانی که پسران خود را راهی جبهه می‌کردند و خود در مساجد و حسینیه‌ها به دوخت و دوز و شستن لباس بسیجی‌ها مشغول می‌شدند. 

چه بسیار نوجوانان و کودکانی که پول‌های اندک تو جیبی‌شان را در قلک‌ها ریخته و با شعفی شورانگیز آن را برای کمک به جنگ اهدا می‌کردند. نوجوانانی که حالا این روزها برای خودشان مردی شده‌اند و همان راه را جهادی ادامه می‌دهند. 

اگر بخواهیم باز هم مصداق بیاوریم از بسیج مردمی که کمک‌های مومنانه‌شان همیشه و همیشه یاری‌دهنده انقلاب اسلامی‌شان است، مثال زیادی می‌توان آورد. اما شاید با خون تازه‌ای که به روح مردمانمان در ۱۳ دی سال ۹۸ دمیده شد حالا گروه‌های مردمی راسخ‌تر از هر وقت دیگری قدم در راه کمک‌رسانی می‌کنند و امسال در این روزهای عجیب و سخت این لشکر سلیمانی هاست که فریادرس بسیاری از مستضعفان شده و راه حاج قاسمشان را با همان خلوص و مجاهدت ادامه می‌دهند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    39 0
    کجا رفت اون روزها؟ به کجا داریم میریم؟
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      5 0
      چه آدم های خوبی و چه روز هایی... الان بعضی از مسئولان با کارهایشان، انسانیت و شرف و مهربانی و دین داری را در این کشور نابود کردند.
  • مرتضی IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    2 1
    سلام ودرودبه تمامی رزمندگان وشهداو مردمی که هیچ جای دنیانظیرشان رانداریم... سلام برسردار دلهاشهیدسلیمانی عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس