مُهر تأیید دیوان عدالت اداری بر مقرره ضد رانتی بورس - کراپ‌شده

هیات تخصصی صنایع و بازرگانی دیوان عدالت اداری با رد یک شکایت، بر مقرره ضد رانتی سازمان بورس و اوراق بهادار مُهر تأیید زد.

به گزارش مشرق، در پی شکایت شاکی خصوصی از سازمان بورس و اوراق بهادار، برای تصویب مصوبه‌ای که به منظور پیشگیری از هرگونه رانت، کارکنان این سازمان را از معامله هرگونه اوراق بهادار ممنوع کرده، هیأت تخصصی صنایع و بازرگانی دیوان عدالت اداری با بررسی این شکایت، رأی به تایید این مقرره داد و مهر تاییدی بر این مقرره ضد رانتی زد.

متن مصوبه مورخ شانزدهم اسفند ۹۶ هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار که مورد شکایت شاکی قرار گرفته به قرار زیر است: «کلیه کارکنان سازمان و شرکت‌های تابعه آن، اعم از شرکت مدیریت فناوری اطلاعات، شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، شرکت رایان بورس و همچنین شرکت بورس اوراق بهادار تهران، شرکت فرابورس ایران، شرکت بورس کالای ایران شرکت بورس انرژی، کانون‌ها و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و اشخاص تحت تکفل آنها، از معامله هر نوع ورقه بهادار قابل معامله در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس، ممـنوع هستند». 

رأی هیأت تخصصی صنایع و بازرگانی دیوان عدالت اداری درباره شکایت مذکور به این ترتیب انشا شده است:«با توجه به اینکه در ماده ۱۶ قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال ۱۳۸۴ انجام معاملات اوراق بهادار ثبت شده یا در شرف ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار یا هرگونه فعالیت و مشارکت مستقیم یا غیر مستقیم در انجام معاملات مذکور توسط اعضاء شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سازمان، مدیران و شرکاء مؤسسه حسابرسی سازمان و افراد تحت تکفل آن‌ها ممنوع اعلام شده است، مصوبه مورخ شانزدهم اسفند ۹۶ هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر اینکه کلیه کارکنان سـازمان و شرکت‌های تابعه آن، اعم از شرکت مدیریت فناوری اطلاعات، شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، شرکت رایان بورس و همچنین شرکت بورس اوراق بهادار تهران، شرکت فرابورس ایران، شرکت بورس کالای ایران شرکت بورس انرژی، کانون‌ها و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و اشخاص تحت تکفل آنها، از معامله هر نوع ورقه بهادار قابل معامله در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس، ممـنوع می‌باشد. شرکت‌های مذکور موظف هستند ممنوعیت از اخذ کد معاملاتی و معاملات اوراق بهادار مذکور را در قراردادهای استخدامی کارکنان درج نمایند، با ماده ۱۶ قانون بازار اوراق بهادار مغایرت ندارد و با توجه به بندهای ۲، ۸ و ۱۱ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار، تصویب مصوبه خارج از حدود اختیارات مرجع واضع آن نیست؛ بنابراین مصوبه مورد اعتراض قابل ابطال تشخیص داده نشد و مستنداً به بند (ب) ماده ۸۴ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری حکم به رد شکایت صادر و اعلام می‌گردد». 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شیرازm IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 1
    پیشنهاد دارم برای اونایی ک. دنبال سودازدست رفتنشون توبورس هستند. نمادرمپنا سودخوبی داره به سهامداراش میده الان 1980هست مطمناتاسقف قیمتی 5000به پیش خواهدرفت و رکورد داررشدبورس میشه. هردوملیون خریدیملیون سهام جایزه داره یقینا نگاهی بندازید فردابهش خریدانجام میدید.. با اطلاع کامل میگم تاچهارهفته سبزوسود ده میمونه بعدشم خدا کریمه..
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 1
    با حساب یکی از اقوام میتوانند کار خودشان را انجام دهند کافی است یک وکالت هم از حساب آن خویش قوم بگیرند یک پورسانتی هم بدهند همه چیز راست و ریس میشود خیلی دلخوش نباشید هر جا رانت هست فساد هست مگر سیستم طوری طرحی شود رانت اطلاعاتی و عملیاتی در بورس به کسی نرسد و گرنه پوششی کار کردن خیلی راحته نکته مهم رانت اطلاعات است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس