کد خبر 1146919
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
بورس نمایه

ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس امروز طبق روال روزهای اخیر باز هم چشمگیر بود و به بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان رسید و شاخص کل در نهایت با افت ۷۶۰۰ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار امروز در حالی پیگیری شد که شاخص کل بورس ابتدا با افت ۲۷ هزار واحدی تحت تاثیر عرضه سهام فلزی‌ها و خودرویی‌ها آغاز کرد اما رفته رفته با جمع شدن صف‌های فروش سهام بزرگ بازار میزان اثرگذاری نزولی شاخص کاهش یافت و در نهایت تنها با کاهش بیش از ۷ هزار واحدی به کار خود پایان داد. مجموع ارزش معاملات امروز دو بازار بورس و فرابورس به بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید که نشان‌دهنده اقبال سهامداران حقیقی به بازار است.

بیشتر بخوانید:

بورس بی‌رقیب در بازارهای مالی +نمودار

در میان صنایع بازار طبق روال همیشه بیشترین حجم و ارزش معاملات از آن صنعت خودرو بود. نمادهای صنعت خودرو امروز شاهد معامله نزدیک به ۸ میلیارد سهم بود که بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم فقط متعلق به دو نماد خودرو و خساپا  بود. ارزش بازار معاملات گروه خودرو به بیش از ۳۱۰۰ میلیارد تومان رسید. گروه بانک با جابجایی بیش از ۴ میلیارد سهم در رده دوم حجم معاملات بازار قرار گرفت و پس از آن گروه فلزات اساسی با نزدیک به ۹۰۰ میلیون سهم سومین گروه دادوستدهای امروز بازار بود. به لحاظ ارزش معاملات، بعد از گروه خودرو، فلزات اساسی با ۱۷۰۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات بازار را به خود اختصاص دادند و پس از آن نیز بانک‌ها با ۱۵۰۰ میلیارد تومان در جایگاه سوم قرار گرفتند.

بازار بورس امروز شاهد ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار معامله بود و در این معاملات ۱۷ میلیارد و ۵۹۵ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات امروز بازار بورس نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان بود.  فارس، فولاد، شستا و تاپیکو بیشترین اثر منفی و نمادهای فملی و کچاد و شپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

در بازار فرابورس نزدیک به ۶۰۰ هزار معامله صورت گرفت که در این معاملات ۲ میلیارد و ۳۷۶ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات بازار فرابورس امروز ۶۵۰۰ میلیارد تومان بود. هرمز، صبا، وسپهر بیشترین کاهنده‌های شاخص و تلیسه بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

منبع:بااقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس