همدانی: فولادی‌ها جنگجو بودند، بازیکنان استقلال بی‌مسئولیت/ شوک خوبی به آبی‌پوشان وارد شد

پیشکسوت استقلال گفت: اگر استقلال پس از گلی که به ثمر رساند بازی را عقب نمی کشید و در لاک دفاعی فرو نمی رفت شاید با گلهای بیشتری فولاد را شکست می داد.

سرویس ورزش مشرق – استقلال در هفته دوم لیگ برتر در حالی که از حریفش پیش بود به عادت بیشتر دیدارهای فصل قبل که به سرعت پس از گلزنی، گل می خورد دروازه اش را توسط فرشاد احمدزاده باز شده دید و در نهایت بازی با گل پریرا از روی نقطه پنالتی ۱-۲ به سود تیم فولاد خوزستان به پایان رسید.

علیرضا اکبرپور در گفت و گو با مشرق، درباره اتفاقات اخیر بازی فولاد و استقلال حرف زد.

* استقلال شکست خورد! انتظارش را داشتید؟

- به قول محمود فکری این شکست خیلی به موقع بود و تیم از این پس متوجه می شود که لیگ برتر با کسی شوخی ندارد.

* چرا این باخت رقم خورد؟

- فکر می کنم استقلال نباید خیلی زود عقب نشینی می کرد. در واقع تیم فولاد که ۰-۱ عقب بود می خواست در زمین خودش گل بزند و بازنده نباشد. وقتی استقلال دانشگر را به زمین برد و عقب کشید در واقع خودش را برای دفاع آماده کرد در حالی که اگر از ضدحملات استفاده می کردند می شد نتیجه را به ۰-۲ یا ۳-۰ تغییر داد. البته بودن درون گود با حرف زدن خیلی فرق دارد ولی در کل معتقدم تیم نباید به این زودی احساس سیری می کرد.

* این باخت لطمه روحی به تیم نمی زند؟

- نه! استقلال که قرار نیست با یک باخت آن هم در ابتدای راه همه چیز را تمام شده بداند. خوب شد این باخت ابتدای فصل است چون فرصت برای جبرانش زیاد است. فقط بازیکنان باید بدانند کجا بازی می کنند.

* چطور؟ کم کاری دیدید؟

- این احساس من است که برخی بازیکنان حس مسئولیت چندانی به تیم ندارند. گاهی عمدا نمی دوند، گاهی عمدا خطا می کنند، گاهی عمدا شوت بی دلیل می زنند یا در دفع توپ کم کاری دارند! ما وقتی بازی می کردیم در روزهای حساس بیش از توان مان مایه می گذاشتیم و این حس مسئولیت اینقدر بود که بعد از بازی نای راه رفتن نداشتیم ولی این حس مسئولیت در این تیم دیده نمی شود. انگار بازیکن نمی داند چه پیراهنی را بر تن دارد.

* از این اتفاقات ناراحتید؟

- الان ۴ فصل است که پرسپولیس به هر دلیلی قهرمان شده است و هوادار دیگر تاب قهرمان نشدن استقلال را ندارد. این فصل باید هرطور هست استقلال قهرمان شود. حالا اینکه مدیریت عوض شده و کادر جدید آمده، بهانه هایی نیست که مردم را راضی کند.

* فولاد را چطور دیدید؟

- برای فولاد احترام قایل هستم ولی این تیم، تیمی نبود که استقلال را شکست بدهد. ما به اشتباهات فردی باختیم. چرا بازیکن باید جایی خطا بدهد که اصلا نیاز به خطا نبود. بعد بازیکنی که باید جلوی شش قدم یارگیری کند کجاست که توپ از روی سرش رد می شود و یک بازیکن قدکوتاه با سر به استقلال گل می زند!

* خط هافبک استقلال خوب کار کرد؟

- نه! در خط هافبک استقلال هیچ خلاقیتی دیده نمی شد. این بد است. وقتی دفاع و هافبک حریف چسبیده به هم بازی می کنند باید با بردن توپ به عرض فاصله آنها را باز کرد یا حتی با یک پاس چیپ از روی سر مدافعان مهاجم را صاحب موقعیت کرد. اینها خلاقیت بازیکن را نشان می دهند که ما چیزی ندیدیم.

* وضعیت داوری چطور بود؟

- خیلی تعریفی نداشت. البته من داور نیستم ولی خب با این همه سالی که فوتبال بازی کردم متوجه می شوم که وضعیت داوری خیلی با ثبات نبود.

* پنالتی هایی که برای استقلال و فولاد گرفته شد درست بود؟

- فکر می کنم در هیچ یک از دو پنالتی خطایی رخ نداد که بخواهد پنالتی شود. به ویژه برای استقلال که اینطور به نظر می رسید داور می خواهد اشتباه گذشته اش در بازی استقلال را با یک پنالتی جبران کند. اینکه ما بخواهیم اشتباه مان را با یک اشتباه دیگر تلافی کنیم اصلا خوب نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    5 3
    برای اینکه قد کوتاه هایی مثل تو شدن پیشکسوت کیسه و کارشناس فوتبال
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    6 2
    این چه حرفیه که به هرنحوی که پرسپولیس قهرمان شده. پرسپولیس با شایستگی‌هاش قهرمان شده. تاکور شودهرانکه نتوان دید.
    • علیرضا IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      1 4
      خدابیامرزد گالیله قهرمانیهای شما رو همه حتی بچه سه ساله هم میدونه چطور بدست اومده مثل پنالتی دیروز
  • علی IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 1
    تو چهارسال سرورتون دو بار تو فینال آسیا رفته اونوقت قد کوچولو تو میگی قهرمانی پرسپولیس نمیدونم چطوری بدست اومده برو حموم کیسه تو بکش ای ترک کیسه کش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس