نفوذ خبرنگار هلندی به نشست ویدئویی و محرمانه وزرای دفاع اتحادیه اروپا!

خبرنگار هلندی نشست ویدئویی محرمانه وزرای دفاع اتحادیه اروپا را هک کرده و به آن نفوذ کرد.

به گزارش مشرق به نقل از دویچه وله، خبرنگار هلندی جلسه وزرای دفاع اتحادیه اروپا را هک کرد.

یک خبرنگار هلندی با استفاده از اشتباهی امنیتی، تماس ویدیویی با وزرای دفاع اتحادیه اروپا را هک کرد. این خبرنگار به دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت: ببخشید که کنفرانس شما را قطع کردم، من می روم.

وزرای دفاع اتحادیه اروپا و «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در یک کنفرانس ویدئویی محرمانه روز جمعه هنگامی که خبرنگار تلویزیون هلندی «RTL Nieuws» به این نشست ویدیویی دسترسی پیدا کرد، غافلگیر شدند.

«دنیل ورلان» خبرنگار مذکور، از اطلاعات پست توئیتری «آنک بایلِوِلد»، وزیر دفاع هلند، استفاده کرده بود.

وزیر دفاع هلند به اشتباه کد شناسه و رمز ورود به نشست ویدئویی وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در حساب توئیترش منتشر کرده بود. 

این خبرنگار حوزه فناوری که به شدت هیجان زده شده بود، پس از ورود به جلسه برای وزرای دفاع اتحادیه اروپا دست تکان داد. «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حضور این خبرنگار در نشست مجازی و محرمانه وزرای دفاع این اتحادیه خطاب به او گفت: می دانید وارد نشستی محرمانه شده‌اید؟

دنیل ورلان در پاسخ به جوزپ بورل گفت که از حضور سرزده در نشست ویدئویی و محرمانه وزرای دفاع اتحادیه اروپا متاسف است و نشست ویدئویی را ترک خواهد کرد. جوزپ بورل خطاب به او گفت: می‌دانی این اقدام شما عملی مجرمانه است؟ بهتر است قبل از سر رسیدن پلیس از نشست بیرون بروید.

این خبرنگار هلندی در نهایت در حالی که وزرای دفاع اتحادیه اروپا را از حضور سرزده خود به خنده انداخته بود از تماس ویدئویی آنها خارج شد.

 این حادثه پرسش‌هایی جدی درباره میزان امنیت نشست‌های ویدئویی محرمانه اتحادیه اروپا به وجود آورده و با انتقادات شدیدی همراه شده است.

«مارک روته»، نخست وزیر هلند در واکنش به این حادثه وزیر دفاع را به صورت شفاهی توبیخ کرد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس