کد خبر 1146623
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
مرگ مشکوک به گازگرفتگی مادر و ۲ فرزندش در مشهد

معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد از حادثه مشکوک به گازگرفتگی با منوکسید کربن یک زن و دو فرزندش در منزلی مسکونی در جنوب غرب این شهر خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، مهدی رضایی اظهار کرد: شامگاه امروز شنبه یکم آذرماه در پی اعلام حادثه مشکوک به گازگرفتگی ۳ عضو یک خانواده شامل مادر و ۲ فرزند دختر و پسر در منزل مسکونی‌شان در منطقه هفت تیر، ستاد فرماندهی بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۲۷ را به محل اعلامی در خیابان صابر اعزام کرد.

معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد ادامه داد: آتش‌نشانان پس از رسیدن به محل و انجام بررسی‌های اولیه محیط داخلی و بیرونی این منزل حدودا ۶۰ مترمربعی، یکی از عوامل دخیل در فوت این ۳ نفر را گاز گرفتگی با منوکسید کربن از طریق آبگرمکن دیواری منزل احتمال داده و علت دقیقه فوت این خانواده را به نظریه پزشکی قانونی منوط دانستند.

شایان ذکر است؛ اجساد این سه نفر با هماهنگی عوامل انتظامی و مقام قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

گفتنی است؛ مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن علایمی شبیه به سرماخوردگی دارد و فرد را دچار آب ریزش بینی، سردرد و سوزش چشم می‌کند.

کارشناسان آتش‌نشانی توصیه می‌کنند شهروندان باید دقت کنند که اگر در یک زمان چند نفر در داخل یک محیط بسته دچار این علایم شوند به احتمال زیاد در خطر گاز مونواکسیدکربن قرار دارند و باز گذاشتن مسیرهای جریان آزاد هوا و چک کردن لوله بخاری، پکیج، آبگرمکن و اطمینان از وجود کلاهک دودکش برای پیشگیری از گازگرفتگی ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رقیه اجورلو IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام مواظب گاز گرفتگی تو خونه هاتون باشید گاز ما فشارش کم شده لطفا فشار گاز و زیاد کنید ممنون التماس دعا .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس