نظارت هوشمند بر تردد بیماران کرونایی/درخواست از سوپرمارکت ها

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، با اشاره به آغاز دو هفته تعطیلی برای کنترل بیماری کرونا در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی، شنبه شب در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، در ارتباط با آثار تعطیلی‌های دو هفته‌ای در کشور، گفت: آنچه این روزها بیشتر نگران کننده شده است، انتقال خانوادگی این بیماری است.

وی با عنوان این مطلب که روز اول رعایت پروتکل‌ها در کشور جای تقدیر و تشکر از مردم دارد، افزود: آنچه از گزارش‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به ما رسیده است، رعایت پروتکل‌ها خیلی خوب بوده است و امیدواریم همین طور ادامه یابد.

بیشتر بخوانید:

آذرماه با کاهش آمار آغاز شد/ شناسایی ۱۲۹۳۱ بیمار جدید و فوت ۴۳۱ بیمار کرونا در کشور

رئیسی گفت: یکی از موضوعات مصوب در ستاد ملی مبارزه با کرونا، ممنوعیت تردد در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح بود که نهایی شد.

وی از راه اندازی سیستم هوشمند برای جلوگیری از ورود افراد بیمار به محل‌های پر تجمع خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم از ورود افراد مبتلا به کرونا به اماکن شلوغ و پر رفت و آمد، زیارتگاه‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی و…، جلوگیری شود.

رئیسی با عنوان این مطلب که در وضعیت بحرانی بیماری قرار داریم، گفت: در شرایطی هستیم که ایجاد محدودیت‌ها، اختیاری نیست.

وی ادامه داد: مثلاً برخی مشاغل که در شب همچنان فعال هستند مثل سوپرمارکت‌ها و…، بهتر است همان ساعت ۲۱ ببندند، زیرا این شرایط برای دو هفته است و همه باید همکاری کنیم.

رئیسی با اشاره به ثمرات ایجاد محدودیت‌ها، گفت: برای ۴۳ شهر در پنج آبان محدودیت ایجاد کردیم که ۴۰ شهر سیر نزولی بیماری را طی می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که ایجاد محدودیت‌ها، آثار خوبی بر جای می‌گذارد که همگی باید رعایت کنیم.

وی با عنوان این مطلب که بالغ بر ۵۳ میلیون جمعیت در ۱۶۰ شهر سکونت دارند، افزود: ۱۰ درصد افراد مبتلا مسئول ابتلای ۸۰ درصد جمعیت کشور هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس