کد خبر 1146496
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
دولت روحانی

او امروز هم به فاصله سه روز، 20 میلیون نفر را به 30 میلیون نفر افزایش داد؛ که مجموعا به 30 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد!

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای درباره طرح معیشتی دولت در کانال تلگرامی خود نوشت: دو هفته قبل، آقای روحانی و تیمش گفتند پول ندارند طرح معیشتی مجلس را اجرا کنند؛ اما خود ایشان چهارشنبه قبل، بر مجلس پیشدستی کرد و گفت به 20 میلیون نفر، ماهانه و به مدت چهار ماه، نفری صد هزار تومان یارانه می دهیم.

او امروز هم به فاصله سه روز، 20 میلیون نفر را به 30 میلیون نفر افزایش داد؛ که مجموعا به 30 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد!

دولت است دیگر! مثلا مجلس تدبیر می کند بخشی از منابع مالی مربوط به طرح معیشتی، از طریق دریافت کارمزد ویژه از تراکنش های بانکی با رقم بالا تامین شود؛ همین پیشنهاد بلافاصله وسط راه توسط دولت مصادره به مطلوب می شود و ضمن افزایش کارمزد همه تراکنش های بانکی، زیر پای پیشنهاد جبرانی مجلس خالی می گردد!

خب! اگر دولت این قدر پول دارد که طی یکی دو هفته، از امتناع پرداخت یارانه، به الزام پرداخت برسد و ظرف سه روز، 20 میلیون نفر را به 30 میلیون نفر برساند، چرا طرح مجلس را زیر سوال می برد و در ادامه چرا ایده ای خوب برای تامین منابع را با بدترین شکل، یعنی افزایش کارمزد همه اراکنش ها اجرا می کند؟ این طوری که یارانه پرداختی، دوباره پس گرفته می شود!

درست است که دولت ایده های مجلس را مال خود می کند، اما معلوم می شود که خیلی ها کارها را می شود کرد. البته ایده های عملیاتی و بنیادی بسیاری هم برای رونق تولید و اقتصاد وجود دارد که معطل انگیزه دار شدن دولت است.

به زدن ایده های مجلس روی هوا اضافه کنید، ایده ها و برنامه های خوب دولت نهم و دهم مانند احداث مسکن مهر در تیراژ میلیونی، ساخت پالایشگاه و تولید بنزین، و طرح های شفافیت ساز و ضد قاچاق مثل شبنم و ایران کد، که غالبا از سر لجبازی تعطیل و سپس احیا شد تا  به نام دولت فعلی تمام شود!

درست است که بحث کپی رایت و حقوق صاحب ایده و تالیف، بحث مهمی در دنیای جدید است. اما چه عیبی دارد؟! مهم این است که طرح های ضروری بر زمین مانده، احیا شود؛ ولو برخی مدیران بگویند "خودم کشف کردم و خود انجام دادم و خودم بلدم؛ دیگران اصلا مدیریت بلدند؟"!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    3 0
    یاد خواهرزاده سه ساله‌ام می‌افتم که بازی رو از دست من میگیره و اول میشه!! آره بابا، تو از همه بهتری!
  • مهدی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    شاهکار روحانی فروش بی حد و حساب اوراق قرضه، نفت و حتی خود دولت در قالب سهام است که پولش را توی جیب می گذارد و دولتهای بعد را فقیر و دست خالی می کند. بدهی های دولت به ارقام نجومی رسیده است. بیچاره رییس جمهور بعدی فقط دفترچه اقساط براش می مونه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس