کد خبر 1146050
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
الهام علی اف: ایران به درخواست ما مرزهای خود برای ارسال سلاح به ارمنستان را بست

رئیس جمهور آذربایجان گفت: ایران کشور دوست و برادر ماست و به درخواست ما مرز زمینی و هوایی خود را برای ارسال سلاح به ارمنستان بست. زیرا ایران نمی خواست مردم بیشتری از آذربایجان کشته شوند.

به گزارش مشرق، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در سخنانی با اشاره به موضع کشورهای منطقه در خصوص جنگ اخیر قره باغ گفت: روسیه از وضع موجود ناراضی بود و من این را می دانم. زیرا ایران اجازه نداد از مرزهایش به ارمنستان سلاح ارسال شود.

وی افزود: ایران کشور دوست و برادر ماست و به درخواست ما مرز زمینی و آسمانش را برای ارسال سلاح به ارمنستان بست. زیرا ایران نمی خواست مردم بیشتری از آذربایجان کشته شوند.

این اظهارات علی اف در حالی مطرح می شود که پیش از این بارها نسبت به موضع ایران در قبال جنگ قره باغ قدردانی کرده و علیرغم شیطنت رسانه ای برخی جریانات در جمهوری آذربایجان و ترکیه، مقامات ارشد باکو بر حمایت ایران از این کشور صحه گذاشته اند.

همچنین رئیس جمهور آذربایجان در بازدید اخیری که از مناطق تازه آزاد شده جمهوری آذربایجان داشت، مرز بین ایران و آذربایجان را مرز دوستی نامید.

مقاما معظم رهبری چندی پیش درباره جنگ قره باغ اظهار داشتند که می بایست تمامی اراضی اشغالی تخلیه شده و تحویل جمهوری آذربایجان شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • حسین IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    57 8
    بر خلاف بعضی بد خواهان ایران با اذربایجان مشرکات خیلی زیادی داره انشالاه مسولین بدون نگرانی مناسابات را بیشتر کنن وبدونن که تو ایران قطعا هیچ قومی خواهان تجزیه نیست چون هیچ جای دنیا مملکتی مسل ایران پیدا نمیشه انشاله همیشه اعتبار و بزرگی خودش را حفظ کن چون خیلی شهید دادیم واسه این مملکت واقعا حیفه
    • iran IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      34 39
      آذربایجان ( باکو ) پاره تن ایران زمین هست ، آذری های آنسوی رود ارس عزیز و ارزشمند هستند ..
    • علی IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      19 47
      فعلا که رفتن تو آغوش اسراییلی ها و ترکیه
    • FR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      32 3
      ایروان که در قدس شریف سفارت هم راه انداخته بود....
  • NL ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    9 12
    پس حسابی رابطه با روسیه خراب شده!
  • پسر IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    24 35
    علی اف یه مارموزی که بعدا صداش میخواد در بیاد
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    1 0
    خدای متعال، سایه پر برکت امام خامنه ای ( حفظه الله) را بر سر شیعیان مستدام دارد. مطمئنا رکن اصلی ثبات،قدرت نرم و قدرت معنوی جمهوری اسلامی ایران ایشان هستند. و عزت امروز ایران اسلامی در جهان، و بویژه در میان امت اسلام، حاصل رهبری خردمندانه ایشان است.چه اینکه در همین چند روز تصاویری از عرض ارادت سربازان شیعه آذربایجانی به حضرت آقا ( حفظه الله) در فضای مجازی منتشر شده است. یکی از این سربازان امام جماعت مسجد شوشا بوده ، مسجدی که دعای فرج حضرت حجت ( عج) پس از قریب سی سال اشغالگری در آنجا خوانده شد. جمهوری آذربایجان نیز دیروز به قطعنامه ضد ایرانی رای منفی داد. امید است مقامات جمهوری آذربایجان نیز به رابطه با رژیم اشغالگر قدس خاتمه دهند.و عناصر ثالث را وارد منطقه ننمایند. از طرفی امید است برخی که میکوشند آزادی خاک شیعه را چون تهدید نشان داده و در کنار ارامنه اشغالگر بایستند به جای آنکه در مناسبات کشورهای شیعه شکاف ایجاد کرده و مطالب هزینه ساز و باستانگرا انتشار دهند، بکوشند مطابق منطق قرآن ( عدم دوستی با یهود و نصاری سوره مائده. آیه ۵۱) و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب مسائل را تحلیل نمایند. چرا که عمق نفوذ گفتمان انقلاب، قلوب، اذهان و وجدان مسلمانان است. انشاء الله آزادی قدس شریف را نیز امت اسلامی به زودی خواهد دید.
  • مهدی IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    39 5
    همه با حفظ مرزهای سیاسی باید به سمت اتحاد جماهیر اسلامی پیش برویم همانند اتحادیه اروپا . غرب در حمایت از مسیحیان ذره ای کوتاهی نمیکند و ۳۰ سال ضلم بر جمهوری اذربایجان توسط گروه مینسک انجام بافته بود
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    26 23
    چه عجب این تعصب بیجایت گذاشت اعتراف کنی!
  • علی اوریادی IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    48 7
    زنده باد ایران! زنده باد رهبر عزیزمان! زنده باد دوستی ایران و آذربایجان! ملت شیعه آذربایجان برای همیشه قدردان حمایت بزرگ رهبر عزیزمان خواهد بود.
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    روابط نزدیک و برادرانه ایران و آدربایجان و ترکیه اصلا برای طرفداران تروریست های کرد پ ک ک و ارمنی ها قابل قبول نیست با تمام توان سعی در تفرقه اندازی دارند به کوری چشم این خائنین به ایران این سه کشور همواره دوست های متحد هم هستند ترک های ایران هم ضامن این دوستی
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    26 3
    اصالت همسر علی اف ایرانی و خلخالی هست که پدربزرگش به آذربایجان شوروی مهاجرت کرده برای همین علی اف و همسرش گرایش شدیدی به ایران دارند
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    2 4
    یعنی ایایران مرز ارمنستان رو هم چشم پوشی کن میخوای چیکار معالات انرژی رو ؟؟؟ ترکمنستان و باکو و ترکیه کافی هستن
  • حسن IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    3 39
    پس قدرشناش باش و با عدم حمایت از پان ترکیسم و قطع دستان صهیونسیت ها از کشورت الطاف ما رو جبران کن.
  • ش. AE ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 11
    فقط خدا کنه این دوستی‌های بی جهت شما با رژیم صهیونسیتی کار دستتون نده و با دم شیر بازی نکنید
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      0 1
      انشاء الله خود شیعیان ج. آذربایجان به زودی عناصر کثیف صهیونیست رو از کشورشون بیرون بریزن و در سفارتخانه رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی رو گل بگیرند! چرا که حضور تفاله های صهیون در سرزمین شیعه به هیچ وجه پذیرفتنی نیست! مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    2 21
    عزیزم .. پانترکها دسیسه های بزرگی جهت ایرانیت زدایی دارند .. دلیل این نسخه های حساس نشو .. رو خوب میدانیم ... خب شما چرا با ارمنیها کنار نیومدین .. به همه به حنگ بلند شده بودید
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      11 1
      این حساس نشو رو کی یه تو یاد داده که زیر هر خبری افاضات میکنی؟. اینجا مگه سریال پایتخته؟!. خوب معلومه پیرهن عزای آزادی خاک شیعه هنوز تنته. نگرانی برو واسه غرب کشور ابراز نگرانی کن که خبر شهادت مرزبانها از اونجا میاد. در ضمن به نظر تو باید یک کشور بیاد با اشغالگر خاکش سازش کنه؟! ببین! سناریوی‌امثال تورو که میخواید بین شیعه اختلاف بندازید سالهاست نقش بر آب شده! پاینده باد جمهوری اسلامی ایران
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      10 1
      اصلا معلوم نیست ارمنی هستی.... باشه نقشتو خوب بازی کردی... حالا برو بساطتو جای دیگه پهن کن! چون خاک شیعه آزاد شد و آرتساخ تموم شد!
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      2 1
      قره باغ آزاد شد، قدس شریف هم آزاد خواهد شد مطمئنا! دست رژیم صهیونیستی هم به زودی از منطقه قطع خواهد شد! مردم آذربایجان هم ایراندوست و ولایتمدارند. اما دولت جمهوری آذربایجان که رسما از جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد، انشاء الله از این مشی غرب گرا دست بکشه و بفهمه عزت و اقتدار واقعی در‌مکتب اباعبدالله (ع) معنا پیدا میکنه. انشاء الله شیعیان آذری هم عناصر صهیونیستی و غرب گرا رو هم بیرون بریزن چون غیرت شیعی تعامل با اشغالگر صهیونیست رو تحمل نمیکنه . اما خطاب به شمایی که از آزادی قره باغ ناراحتی: سعی نکن وارونه سازی‌کنی. موضوع قره باغ مسئله شیعه های آواره بود نه دولت فاسد علیف و اردوغان فرصت طلب .
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      3 1
      مرگ بر هر گونه پان و تجزیه طلب. اما آزادی قره باغ از نگاه حقوق بین الملل و همچنین از نگاه اخلاقی حق شیعیانی بود که توسط ارامنه اشغالگر آواره شده بودند. متاسفانه برخی افراد ارمنی گرا درصدد هستند با انگ زنی ، حمایت از حق شیعیان در آزادی خاک خودشان را به شکل یک امر ناپسند نشان بدهند. ایرانیت و اسلامیت ملازم یکدیگرند. ما همانگونه که جانمان را برای تمامیت ارضی ایران عزیز فدا میکنیم بنا بر وظیفه اسلامی از حقوق مسلمانان مظلوم فلسطین، میانمار، بوسنی و آذربایجان نیز می بایست حمایت کنیم. این درست که دولت آذربایجان رویه های مغایر با وحدت اسلامی دارد و دولتی غربگرا است، اما می بایست میان دولت های فاسد و ملتهای مظلوم تمایز قائل شد. بر همین اساس است که فی المثل صهیونی بودن دولت مرتجعی مانند بحرین، چیزی از عزم شیعیان معتقد در خصوص حمایت از شیعیان مظلوم بحرینی کم نمی کند. پس الحمدلله که خاک اسلام آزاد شد.
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      1 13
      پاسخ پانترکهای خودفروخته را خود مردم استانهای آذری نشین با مشت محکم داده اند و از این روشت که هیچ خود فروختهو اجنبی گرایی توان فعالیت تروریستی و ضد میهنی را در استانهای آذری نداشته و نخواهند داشت. آذربایجان تا پای جای بر عهدی که با انقلاب و امامین انقلاب بسته است متعهد است. از طرف دیگر نیروهای مسلح ، مومن و مقتدر کشور نیز پاسخ هر متجاوزی را پیش از آنکه فکر تعدی به سرش بزند، خواهند داد.اما باید اشاره کرد برخی که امروز چشم بر تهدید واقعی در غرب بسته یا آنرا کوچک میکنند و نسبت به آذریهای مومن برچسب زنی کرده و در صدد بزرگنمایی مخاطرات شمالغرب ( بیش از حد معمول) هستند ، نه تنها هیچ صداقتی ندارند، بلکه آگاهانه یا ناآگاهانه آب به آسیاب دشمن می ریزند!
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      0 0
      ملت مسلمان و غیور ایران اسلامی از هر قومیتی، ید واحد هستند و مسلما جواب هر دسیسه و دسیسه گری را با بصیرت اسلامی و انقلابی خویش می دهند و بر دهان هر اجنبی یا اجنبی گرایی مشتی محکم میکوبند. پانترکهای حقیر مطمئنا در میان مردم آذربایجان جایی نداشته و ندارند و اصلا در حد و اندازه عرض اندام هم نیستند. کوچکترین غلطی از سوی این عناصر خودفروخته طومارشان را در‌هم می پیچد. با اینهمه این ساده اندیشی است اگر هدف برخی ارامنی گرایان داغدار آزادی قره باغ را از بزرگنمایی جماعت حقیر پانترک فهم نکرد. متاسفانه برخی داغداران دولت ایروان، با بزرگنمایی جیره خواران اجنبی، در پی آن هستند تا برای اشغالگران اراضی اسلام، مشروعیت دست و پا کنند.
    • DE ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      3 1
      همونجوری که در دسیسه چینی‌دشمن و‌بدخواهان اعم از اجنبی و پانها شکی نیست، در اینکه یک ارمنی گرا بخواد پشت نقاب دلسوزی برای ایرانیت ، به روش میرزا ملکم خان برای مطامع پیروان پاسکویچ حمایت جلب کنه هم شکی نیست. ملکم خان نوظهور...
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    2 25
    این کشور غنی از منابع طبیعی در عرض چند سال می تواندبه قدرت اول نظامی در جنگ الکترونیک تبدیل شود ترکیه نقشه شوم احیای تمدن توران زمین را در سر دارد اردوغان فردا هم سراغ ترکمنستان می رود باید نفوذ مانم را در ترکمنستان بیشتر کنیم
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      2 6
      اکثریت جمعیت جمهوری آذربایجان شیعه هستند و مطمئنا با تلاشهای فرهنگی و معرفی بیشتر گفتمان انقلاب اسلامیمیتوان هویت شیعی مردم آن منطقه را بیدار کرد و از این ظرفیت در راستای برخورد با عثمانی گرایی و صهیونیزم استفاده نمود. در ضمن یکی از پیش نیازهای شکست دادن صهیونیزم و عثمانی گرایی در جوامع اسلامی خاصه شیعی، چنگ زدن به ریسمان الهی و فاصله گرفتن از گفتمانهای باستانگرایانه ( آریایی، تورانی) و غربگرایانه ای است که دلخوش به جاهلیت پیش از اسلام و متکی به غرب ( در حال انحطاط) هستند.
  • DE ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    4 2
    جانم فدای امام خامنه ای ( حفظه الله)
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      2 1
      الله اکبر جانم فدای رهبر
    • FR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      2 1
      جانم و هرچه دارم فدای امام خامنه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس