محسن حاجی میرزایی

وزیرآموزش و پرورش درپیامی به مناسبت اختتامیه همایش انجمن مطالعات برنامه درسی، چرخش از حافظه محوری به مهارت محوری و تربیت را نیازمند تغییر در برنامه درسی و تربیت متوازن در تمام ساحت ها دانست.

به گزارش مشرق، محسن حاجی میرزایی در پیامی به مناسبت مراسم اختتامیه هفدهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی با عنوان "برنامه درسی ابتدایی، چالش ها و چشم اندازه‌ای ایرانی و جهانی" که به صورت تصویری و از طریق ویدیو کنفرانس در این همایش پخش شد بر اهمیت همکاری های مشترک وزارت آموزش و پرورش با جامعه علمی و دانشکده های علوم تربیتی تاکید کرد.

پیام وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

«این همکاری های مشترک پژوهش های ما را غنی تر و نزدیک تر به میدان عمل می کند و مراکز اجرایی و تصمیم گیرنده را نیز به پشتوانه پژوهش های علمی مجهز می کند.

برای اجرای سند تحول بنیادین و ایجاد تحول واقعی در نظام تعلیم و تربیت نقطه عزیمت ما برنامه درسی است و اگر قرار است محتوای آموزشی از حافظه محوری به مهارت محوری و تربیت، چرخش پیدا کند نیازمند تغییر در برنامه درسی و تربیت متوازن در تمام ساحت ها و بر اساس برنامه درسی هستیم.

در سایر زمینه ها مانند تربیت معلم توانمند، ایجاد نظام سنجش کارآمد، مسئله راهنمایی و مشاوره و هدایت تحصیلی، آسیب های اجتماعی نیز جامعه علمی را دعوت به همکاری می کنیم.

دوره ابتدایی اصلی ترین دوره‌ای است که شخصیت و هویت در آن شکل می گیرد و پایداری یادگیری در دوره ابتدایی با سایر دوره ها قابل مقایسه نیست بنابراین باید آموزش ابتدایی را احیا کنیم.

بی جهت نیست که نظام های آموزشی با عملکرد قابل قبول، توجه اصلی خود را به دوره ابتدایی معطوف کرده اند.

امیدوارم پس از رفع شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا امکان دیدار رو در رو با همکاران فرهنگی و دانشگاهی میسر شود. آموزش و پرورش در همه زمینه ها آماده همکاری با دانشکده های علوم تربیتی و انجمن های علمی هستیم».

لازم به ذکر است هفدهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی با عنوان «برنامه درسی دوره ابتدایی، چالش ها و چشم اندازهای ایرانی و جهانی» در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مورخ ۲۸و ۲۹ آبان ماه سال جاری به صورت حضوری و مجازی با شرکت گسترده دانشجویان، معلمان و متخصصان دانشگاهی با ارائه مقالات علمی و کارگاه های تخصصی برگزار شد.

بزرگداشت استاد پیشکسوت برنامه درسی؛ دکتر محمدحسن پروند نیز از برنامه های جانبی این همایش علمی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    خيلي خوب!! شما دراين جهت چه كردي در دوران وزارتت!! در اموزش و پرورش زمان اقاي حاجي بابايي طرح اموزش مهارت شنا در پايه سوم ابتدايي به صورت اجبار در مدارس با بودجه اختصاص يافته به مدت دوسال اجرا شد كه در سال ٩٢ با روي كار امدن دولت تدبير و اميد مغفول ماند و به بهاه بودجه كنار گذاشته شد!!!
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    مشکل اینجاست که آموزش و پرورش شده آموزش های نظری محض و تمام، چیزی که نه به درد امروز بچه ها میخوره و نه فردای اون ها. فرد باید در محیط مدرسه هم تفریح کنه و هم یاد بگیره و هم تجربه اجتماعی کسب کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس