اسد: استعمار برای بازگردان منطقه به دوران سرسپردگی تلاش می‌کند

رئیس جمهوری سوریه گفت: تلاش استعمار پلید برای دخالت در امور لبنان و سوریه به وضوح آشکار می کند که آرزوهای آنها بازگشت منطقه به دوران سرسپردگی است.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی «رای الیوم» امروز (پنجشنبه) نوشت که این مطلب را «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در نامه‌ای به همتای لبنانی خود «میشل عون» به مناسبت فرار رسیدن هفتاد و هفتمین سالگرد استقلال لبنان ذکر کرد.  

اسد در این نامه فرارسیدن ۷۷ سالگرد استقلال لبنان را به رئیس جمهور و مردم لبنان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که لبنان از نعمت امنیت و آرامش برخوردار باشد و بیش از گذشته مسیر پیشرفت و شکوفایی را طی کند.  

به نوشته رای الیوم، روابط عمومی ریاست جمهوری لبنان دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که همه رویدادهای ملی مربوط به سالگرد استقلال این کشور به دلیل تعطیلی عمومی برای مقابله با ویروس کرونا در ۲۲ نوامبر (۲ آذر) لغو می‌باشد و به همین منظور فقط تاج‌های گل بر سر مزار مردانی که در راه استقلال لبنان جان خود را از دست دادند، قرار می‌گیرد.  

لبنان به عنوان یکی از کشورهای جنوب غربی آسیا به مدت چهار سده در تصرف امپراتوری عثمانی بود اما در جنگ جهانی اول، فرانسه این کشور را به اشغال خود درآورد تا اینکه آزادی‌خواهان لبنان با مجاهدت‌های بسیار در ۱۹۴۳میلادی توانستند استقلال خود را باز پس‌گیرند.  

۲۲ نوامبر سالروز استقلال لبنان به عنوان روز ملی لبنان نام گرفته است. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    1 2
    محور مقاومت این اجازه را به آنها نمی دهد واز منطقه خارجشون میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس