مداخلات ساده جوابگوی کرونا نیست/زمان آزمایش واکسن ایرانی

دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا، در ارتباط با محدودیت های جدید که از شنبه اجرا می شود و همین طور روند تولید واکسن ایرانی کرونا، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، حمیدرضا جمشیدی، در گفتگو با رسانه ملی، تغییر ژنی ویروس کووید ۱۹ و مجموعه عوامل اتفاقات در شهریور گذشته را عامل اصلی افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های امروز دانست و افزود: وضعیت جهش ویروس و شرایط فراگیری به شکلی است که دیگر مداخلات ساده و معمولی جوابگو نیست و باید با روند فراگیری، تهاجمی برخورد شود.

وی گفت: تردیدی نیست که طرح جامع محدودیت‌های بهداشتی ممکن است ضعف‌هایی داشته باشد، اما این اشکالات پس از اجرا و با دریافت بازخوردها مشخص و رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید

WHO تاکنون هیچ واکسن کرونایی را تایید نکرده است

جمشیدی از پیگیری مصوبات ستاد ملی کرونا و تفویض اختیار به استان‌ها و استانداری‌ها خبر داد و افزود: از شنبه برای افزایش سرعت در تصمیم گیری استان‌ها به حکم مقابله با شیوع کرونا و افزایش شیوع کرونا و قرمز بودن منطقه نیازی به مصوبه جدید و تصمیم گیری مجدد در ستاد ملی مقابله با کرونا ندارند و می‌توانند برای ادامه محدویت‌ها در استان تصمیم گیری کنند.

دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درباره کلیات طرح جدید محدودیت‌ها و تقسیم ۴ گروه مشاغل، گفت: شدت بیماری نیز به ۳ رنگ قرمز (۱۰ بیمار کرونایی در صد هزار نفر)، نارنجی و زرد تقسیم بندی شده است.

جمشیدی از اجرای طرح «محله محوری» به عنوان پایگاه سلامت نام برد و افزود: این طرح با همکاری بسیج، هلال احمر و…، در پیشبرد مقابله با شیوع کرونا اجرا می‌شود.

وی درباره روند تولید واکسن ایرانی کرونا، گفت: آزمایش حیوانی واکسن ایرانی کرونا موفقیت آمیز بوده و در آذرماه روی داوطلبان آزمایش می‌شود.

جمشیدی افزود: توزیع بین المللی واکسن کرونا به سازمان بهداشت جهانی سپرده شده و تاکنون ۱۸۰ کشور، از جمله ایران در این پروژه ثبت نام کرده اند. در صورت تولید واکسن، سازمان بهداشت جهانی ۲۰ درصد جمعیت پرخطر هر کشور را پوشش می‌دهد و اینگونه نیست که کشور تولید کننده واکسن، دریافت کنندگان را به دلخواه خود گزینش کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احسان صادقی IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    1 0
    سلام علیکم، حد اقل یک ماه از خبر مسرت بخش ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر پشت سر گذاشتن آزمایش های حیوانی و امادگی برای ورود به فاز انسانی می گذرد اما هنوز وارد فاز انسانی نشده است، چرا؟ آیا جان مردم ارزشی هم دارد در منظر دولت مردان؟؟؟!!!
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    1 0
    تا آقازاده ها چندین میلیون واکسن وارد نکنن مطمیعنا واکسن ایرانی نمیتواند به بازار بیا
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    1 1
    چرا ضد و نقیض حرف میزنید مگر شما نمیگفتید کشورهای تولید کننده واکسن تا خودشون واکسینه نشوند به ما واکسن نمیدهند و آمریکا و انگلیس همه را پیش خرید کرده اند باز حالا میگویید توزیع واکسن از اختیارات سازمان بهداشت جهانی است .
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 1
    ماز درستی خارجی ها مطمئنیم فقط از نادرستی مسئولین خودمون درعذابیم
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 0
    حضرت آیت الله بهجت رحمت الله علیه: مجالس روضه‌خوانی و توسل، درِ رحمت است وقتی بلایی مانند وبا در نجف پیدا می‌شد، حتی در بازارها هم گاهی مجالس روضه‌خوانی و توسل برقرار می‌شد، ولی ما مثل آدم‌های مأیوس و ناامید، گویا نمی‌خواهیم از این درِ رحمت داخل شویم و برای رفع بلا و گرفتاری‌ها به حضرات معصومین علیهم‌السلام متوسل شویم! آیا امروز برای رفع بلاها غیر از تضرعات و دعای صادق همراه با توبه و توسل، راه دیگری داریم؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس