کد خبر 1145545
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵
۸۵ درصد قربانیان کرونا سالمندان هستند

دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مرگ و میر ناشی از کرونا مربوط به سالمندان است،گفت: در طرح محله محور ضرورت دارد از سالمندان مراقبت شود.

به گزارش مشرق، «حمیدرضا جمشیدی » چهارشنبه شب در برنامه گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: در این طرح در صورتی که در محله کسی دچار مشکلاتی شد به کارشناس مراقبت بهداشت در محله مراجعه می کند اگر، آزمایش کرونا مثبت بود بلافاصله اقدامات مورد نیاز برای قرنطینه اغاز می شود تا از سرایت این بیماری به دیگران جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: اگر قرنطینه خارج از منزل عملی شود، فرد بلافاصله در خارج از منزل قرنطینه می شود در غیر این صورت قرنطینه در منزل فرد آغاز می شود و کارشناس مراقبت بهداشت نیز در محله به صورت مستمر در منزل فرد را ویزیت می کند تا از سرایت بیشتر بیماری جلوگیری شود.

دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: در اجرای طرح محل محوری برای مقابله با بیماری کرونا، نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی، اجرای محدودیت ها و نظارت بر رفتارهای فردی در محله  در دستور کار قرار می گیرد تا از جمعیت محله حفاظت شود.

جمشیدی تاکید کرد :  اثرات این بیماری تنها به افراد بر نمی‌گردد بلکه بی توجهی به آن باعث سرایت آن به دیگران می‌شود، لذا ضروری است از محله برای مقابله با زنجیره این بیماری اقدام شود.

وی گفت : در این طرح اگر کسی در محله مشکلی پیدا کرد، دیگران در محله باید کمک کنند تا با ارائه خدمات مناسب به سالمندان و اهالی محله بتوانیم این بیماری را به کنترل خود در آوریم.

دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۴۰ درصد بیمارانی که کرونای آنها مثبت بوده، بیش از ۱۰ کیلومتر از منزل خود دور شده اند که این می تواند در این مسیر دیگران را به این بیماری آلوده کند.

وی تصریح کرد : مهم‌ترین بحث ما در اجرای طرح محله محوری مقابله با ویروس کرونا این است که تا مانع انتقال این بیماری به دیگران نشود.

جمشیدی اظهار داشت: مراقبت، نظارت و حمایت از مهمترین ویژگی‌های اجرای طرح محل محوری برای مقابله با کرونا و برای اجرای این طرح تنها وزارت بهداشت و درمان مسئولیت ندارد، بلکه همه دستگاه‌های اجرایی باید  در این عرصه به وزارت بهداشت کمک کنند.

دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تاکید شد: هدف اصلی ما در اجرای محله محوری برای مقابله با کرونا این است که خانواده ها و اهالی محله از خود محافظت کنند.

وی با بیان اینکه هر اقدامی در محله مبتنی بر ویژگی های محله است که که با فرهنگ محله نیز همخوانی دارد، گفت: دراین طرح محله که جمعیت و مرز مشخصی دارد، همه زیر پوشش خدمات بهداشتی قرار می گیرند و همه دستگاه‌های اجرایی با مشارکت مردم برای مقابله با کرونا باید همکاری کنند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح اولویت نخست ما افرادی هستند که بیماری کرونای آنها مثبت باشد و تمام تلاش ما در این زمینه این خواهد بود که فرد مبتلا به کرونا در قرنطینه قرار گیرد تا این بیماری به دیگران سرایت پیدا نکند.

وی با اشاره به وضعیت تولید واکسن کرونا در ایران اظهار داشت: ایران توانایی های خوبی در تولید واکسن دارد و انتظار داریم تا پایان آذرماه سال جاری بتوانیم اولین تزریق انسانی واکسن کرونا را در کشور انجام دهیم.

دبیر ستاد ملی بیماری کرونا تاکید کرد : موفقیت ما در کنترل بیماری کرونا قطع زنجیره شیوع این بیماری است تا به افراد آسیب پذیر جامعه لطمه وارد نشود.

جمشیدی در پایان گفت : نشان می‌دهد که ۸۵ درمیر ناصد مرگ وشی از کرونا مربوط به سالمندان است، لذا ضروری است که ما در محله محوری از سالمندان خود در هر محله به خوبی مراقبت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس