کد خبر 1145390
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
تاثیر تاسیس شرکت‌های تامین سرمایه بر بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: توسعه و گسترش نهادهای مالی بیشترین کمک را به افزایش تقاضا و ورود نقدینگی به بازار سرمایه می‌کنند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، فرزین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تصمیمات اخیر شورای عالی بورس درباره تاسیس شرکت های تامین سرمایه از جانب بانک ها  به منظور تسهیل در امر سهامداری اظهار کرد: توسعه و گسترش نهاد های مالی  بیشترین ثمر و کمک را به افزایش تقاضا  و همچنین ورود حجم نقدینگی به بازار سرمایه می کنند، سیاست های پولی و اقتصادی که در شورای عالی بورس روی آنها تاکید شده می توانند سبب رشد شاخص شوند.

بیشتر بخوانید:

سیگنال بانک مرکزی برای رونق بازار بورس

او بیان کرد: در حقیقت اکنون که چرخه بازار سرمایه از یک دوره رکودی به سمت تعادل در حرکت است ، سازمان بورس باید توجه داشته باشد و مانع از عرضه های بیش از حد شود زیرا  این اتفاق می تواند بازهم باعث ایجاد رکود در بازار سرمایه شود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: سازمان بورس باید مانع از رفتار های هیجانی افراد شود زیرا اگر  این امر رخ ندهد باز می تواند  بین قیمت اصلی سهم و ارزش ذاتی آن فاصله بیاندازد و شاخص را از حالت تعادلی خود خارج کند.

آقا بزرگی گفت: تمام تصمیمات اقتصادی اعم از داخلی یا بین المللی می تواند اثر مثبتی روی روند رو به رشد  بازار سرمایه  بگذارد، به طوری که می تواند با توجه به تصمیمات چند ماه گذشته شورای عالی بورس آینده روشنی برای بازار سرمایه متصور بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس