ادعای رویترز در خصوص مذاکره با عربستان صحت ندارد

عضو شورای عالی سیاسی یمن گزارش خبرگزاری رویترز را در خصوص توافق بر سر ایجاد منطقه حائل میان یمن و عربستان سعودی تکذیب کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری رویترز در خصوص توافق بر سر ایجاد منطقه حائل میان یمن و عربستان سعودی کذب است.

بیشتر بخوانید:

رویترز از پیشهاد آتش‌بس عربستان به انصارالله خبر داد

وی افزود: انتشار چنین اخبار نادرستی، یک اقدام غیر حرفه ای به شمار می رود. این اقدام خبرگزاری رویترز با تکیه بر اطلاعات دفتر این خبرگزاری در امارات صورت گرفته است.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از ۳ منبع آگاه مدعی شده بود عربستان سعودی به انصارالله ابلاغ کرده که تلاش دارد در ازای اعلام آتش‌بس در یمن، یک منطقه حائل بی طرف با این کشور ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، ریاض به انصارالله ابلاغ کرده که اگر با ایجاد منطقه حائل در طول مرز عربستان موافقت کند، پیشنهاد سازمان ملل برای ایجاد آتش‌بس در یمن را امضا خواهد کرد.

در واقع عربستان از طریق این اقدام، از انصارالله می‌خواهد برای جلوگیری از حملات و آتش توپخانه آنها در طول مرز با این کشور مسافتی را ترک کنند و در مقابل ریاض نیز محاصره هوایی و دریایی علیه یمن را کم خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    ال سعود را قدرت لا یزال الهی متلاشی خواهد کرد .یوم الظالم اشد من یوم المظلوم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس