کد خبر 1145110
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت جهانگیری نمایه

معاون اول رئیس‌جمهور گفت به تجربه می‌گویم که بودجه، چوب ادب سیاستمداران است، به ویژه سیاستمدارانی که شعار می‌دهند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: در جهت قانونی کردن طرح تأمین کالاهای اساسی باید منابع جدیدی را به دولت جهت اجرا اعلام کنیم که به نظر مجلس موضوع تراکنش‌ها و نیز گمرک از منابعی است که می‌توان به عنوان درآمدهای جدید دولت برای اجرای این طرح پیشنهاد داد.

جهانگیری افزود: با وجود همه سختی‌ها و دشواری‌ها با همتی که مدیران کشور در موضوع بودجه از خود نشان دادند، موفق شدیم تاکنون از این مرحله عبور کنیم هرچند برخی نمی‌خواهند قدر این زحمات را بدانند و حرف‌هایی را بر زبان جاری می‌کنند که جز دلسرد کردن مدیریت ثمری ندارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این‌که مکرر گفته‌ام کارنامه این دولت قابل مقایسه با هر دولت دیگری در سال‌های پس از انقلاب اسلامی است، گفت: برای مقایسه می‌توان به دو سال و نیم پایانی دولت آقای احمدی‌نژاد و دو سال و نیم ابتدایی دولت تدبیر و امید پرداخت.

جهانگیری با تاکید بر این‌که با کلی‌گویی و شعار در کشور اتفاقی رخ نمی‌دهد، اظهار داشت: در دو سال و نیم پایانی دولت گذشته، میزان ‌اشتغال خالص کشور روند کاهنده داشت و تقریباً صفر بود، در حالی که در مقایسه با دو سال و نیم ابتدایی آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید سالانه 500 هزار شغل ایجاد شد و همچنین نرخ تورم در دولت گذشته رو به بالا بود و به 36 درصد رسید، در حالی که تورم در دولت آقای روحانی روند کاهنده داشت و به 11/2 کاهش یافت.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: این دستاوردها در شرایطی اتفاق افتاد که فقط مدیریت دولت جابه‌جا شد. جهانگیری گفت: تجربه من به‌عنوان فردی که هم در دولت و هم در مجلس فعالیت کرده‌ام می‌گوید؛ بودجه چوب ادب سیاستمداران به‌ویژه سیاستمدارانی است که تنها شعار می‌دهند. منابع و مصارف در بودجه کشور موضوعی واقعی است و باید با آن منطقی برخورد کرد. نمی‌توان ذهنی و خیالی منابع کشور را افزایش دهیم. متاسفانه برخی مسائلی که در حال حاضر عنوان می‌شود با ده برابر بودجه کنونی نیز نمی‌توان به آن حرف‌ها جامه عمل پوشاند.

سخنان آقای جهانگیری از چند جهت قابل تأمل است. نخست اینکه خود وی، به ویژه در جریان مناظره‌های انتخاباتی، به شدت پوپولیستی و تبلیغاتی حرف می‌زد و ضمن تخریب مطلق دولت قبلی، مدعی بود دولت متبوع وی، اوضاع اقتصادی را گل و بلبل کرده و در آینده بهتر هم خواهد کرد؛ و حال آنکه دولت فعلی، رکورددار نامطلوب‌ترین آمار و شاخص‌های اقتصادی چند دهه اخیر در ابعاد مختلف است. جهانگیری همچنین در ماجرای واگذاری ارز دولتی به نرخ 4200 تومان هم به عنوان سوپر مدیریت بازار ارز، از سوی نشریات اصلاح‌طلب معرفی شد و حال آنکه دولت در آن ماجرا، 18 میلیارد دلار ذخیره ارزی را در خدمت رانت‌خواران به باد داد.

همچنین آقای جهانگیری در حالی پز تورم 11 درصدی را می‌دهد که تورم در برخی سال‌های اخیر به رکورد بی‌سابقه 52 درصد رسید و همین طور است آمار مربوط به افزایش نقدینگی ضریب جینی، تشدید رکود بیکاری و...

در هر صورت و فارغ از اینکه آقای جهانگیری خواسته حامیان طرح معیشتی مجلس را تخطئه کند، اما تلویحاً اذعان کرده که رأساً برخی ادعاهای هیجانی را تجربه کرده و ادب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • avdt IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    3 3
    خدا وکیلی خودت فهمیدی چه گفتی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    2 0
    مردم سختی کشیدن نه تو
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    3 0
    کاش با همین چوب شما رو ادب می کردندتا اینقدر ارزش پول ملی کاهش نمیافت
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    2 0
    شعار دادی، گیر کردی، ادب شدی، برات تجربه شد؟! چرا نمیتونی تجربتو بکار بگیری؟
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 0
    باور کن بدرد فیلم های کمدی می خوری سیاست رو ول کن بیا سینما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس