کد خبر 1145108
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۵
سرقت خودرو با اجاره کردن جرثقیل

سارق حرفه‌ای که با اجاره‌کردن جرثقیل، خودرویی را در شرق تهران سرقت کرده و در شهری مرزی به‌عنوان خودروی مزایده‌ای فروخته بود، دستگیر شد.

به گزارش مشرق، اواخر مرداد پرونده‌ای با موضوع سرقت یک دستگاه خودروی تویوتا وانت در کلانتری ۱۴۷ گلبرگ تشکیل شد و برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع داده شد.

تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت خودرو، مأمور پیگیری پرونده شدند و در تحقیقات پلیسی مشخص شد خودروی سرقتی در شهرستان‌های غربی کشور در حال تردد است. با مراجعه به محل سرقت و تحقیقات میدانی معلوم شد خودرو با یک دستگاه جرثقیل از محل پارک سرقت شده است. راننده خودروی تویوتا وانت با هماهنگی‌های قضائی دستگیر شد و در بازجویی‌های اولیه اظهار کرد: از سرقتی‌بودن خودرو بی‌اطلاع هستم و از طریق سایت‌های خرید و فروش با فروشنده آشنا شدم. فروشنده مدعی بود خودرو مزایده‌ای است و آن را با قیمت کمتری از قیمت واقعی می‌فروخت. من نیز آن را خریدم و قرار شد او مدارک آن را برایم ارسال کند.

در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی هویت و مخفیگاه راننده جرثقیل که تویوتا با آن سرقت شده بود، شناسایی و این فرد نیز با هماهنگی‌های قضائی دستگیر شد. راننده جرثقیل خود را بی‌اطلاع از سرقت خودرو اعلام و اظهار کرد به درخواست مشتری خودرو را به شهرهای مرزی کشور منتقل کرد و قرار شد پس از انتقال کرایه‌اش را دریافت کند.

کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی موفق شدند متهم اصلی پرونده را که سیامک نام دارد، شناسایی کنند. در رصدهای اطلاعاتی معلوم شد این فرد سابقه‌دار است و پیش‌تر با همین عنوان مجرمانه دستگیر شده است.

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، به اعتراف متهم به جرمش اشاره کرد و گفت: با دستور دادیار دادسرای ناحیه ۱۵ تهران متهم روانه زندان شد و تحقیقات پلیسی برای کشف سرقت‌های احتمالی ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    8 1
    عجب آدم های زرنگی . همین مقدار هوش وهمت را در راه درست خرج میکرد . اوضاعش این نبود
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    7 1
    باسلام..وعرض ادب واحترام..جناب قاضی محترم برای این دزدای باسابقه ی کیفری راهی جزقطع دست بخاطر ترک دزدی ها وآراامش جامعه نیست اگر واقعا کسی شعور ونادم وپشیمون باشد بایک بار ادم میشود..اینا گویا زندون میرند پوست کلفت وبیعارمیشن..متاسفانه!
  • محمد علی IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    9 1
    چرا صدا و سیما صورت اراذل و سارقان را شطرنجی می کند و صورت آنها را نشان نمی دهد مگه مجرم نیستند و جرم مرتکب نشده اند کسی که یک بار اینکار را انجام داده آره ولی کسی که چندبار انجام داده باید صورت شو نشان بدن تا بدونه که تمام مردم می بینن ای جوری مطمئن باشید اینگونه جرمها کمتر میشه
  • DK ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    11 1
    چرا قطع ید نمیکنید؟ مگر کشوراسلامی نیست؟
  • علی IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    3 0
    متاسفانه برخورد قاطع و فلج کننده با مجرمین و سارقان انجام نمیشه که باعث افزایش دزدی و جرم و جنایت میشه.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    3 0
    ( معلوم شد این فرد سابقه‌دار است و پیش‌تر با همین عنوان مجرمانه دستگیر شده است ) با این نوع سیستم عملکرد دستگاه قضایی و پلیس : مقرر شد متهم بعدا بازهم همین نوع جرم را مرتکب و بعدا هم بعد از بر باد دادن اموال مردم، بعد از چندسال جرم، با تلاش ماموران آگاهی بازهم دستگیر شود که بعدا هم بازهم همین نوع جرم را مرتکب و ...!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس