کد خبر 1145050
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰
رفع تعلیق کوربین در حزب کارگر

رهبر سابق و چپ‌گرای حزب کارگر انگلیس که به اتهامات یهود ستیزی از عضویت در این حزب معلق شده بود، روز سه‌شنبه از سوی کمیته اجرایی حزب کارگر تبرئه و رفع تعلیق شد.

به گزارش مشرق، رهبر سابق حزب کارگر اوایل آبان گذشته به این دلیل تعلیق شد که گزارش درباره یهودستیزی در زمان رهبری خود را مبالغه آمیز توصیف کرده بود.  

او امروز (سه‌شنبه) پیش از نشست کمیته اجرایی حزب کارگر با صدور بیانیه‌ای مواضع خود را در خصوص ضرورت مقابله با دین‌هراسی تشریح اما هرگونه اتهامات یهودستیزی را مردود اعلام کرد.

کوربین در این بیانیه نوشته است: امیدوارم که این مساله هرچه زودتر حل و فصل، تا حزب کارگر دوباره متحد شود و ریشه یهودستیزی را نابود کند و دولت محافظه کار (بوریس جانسون) را شکست دهد.

خبر رفع تعلیق کوربین هنوز به صورت رسمی از سوی حزب کارگر اعلام نشده اما منابع نزدیک به اعضای کمیته اجرایی آن را تائید کرده‌اند.  

در همین حال اعضای جنبش یهودیان حزب کارگر بازگشت کوربین به این حزب را به باد انتقاد گرفته و با توسل به سیاست مظلوم نمایی ادعا کرده‌اند که پیروان این دین قربانی یهودستیزی هستند.

«کی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر هم برای حفظ جایگاه و اعتبار حزبش از هرگونه اظهارنظر خودداری کرده است. حزب کارگر پس از شکست سنگین در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۰، سکان دولت را به حزب محافظه کار واگذار کرد و تاکنون موفق به پیروزی نشده است.

جرمی کوربین اواسط فروردین گذشته پس از پنج سال، هدایت دومین حزب بزرگ سیاسی انگلیس را به جانشین خود «کی‌یر استارمر» واگذار کرد.  

او که پیشتر عضو گروه پارلمانی فراحزبی انگلیس و ایران بود و از عقاید ضد صهیونیستی برخوردار است در تمام مدت پنج سال گذشته به دلیل تبلیغات گسترده لابی رژیم اشغال‌گر قدس موفق به پیروزی در انتخابات آذر ماه سال گذشته نشد.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس