گزافه‌گویی‌های عربستان درباره برنامه هسته‌ای ایران

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی با فرافکنی معمول خود علیه ایران مدعی شد: اگر منعی برای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای نباشد، ما نیز همین کار را می‌کنیم.

به گزارش مشرق به ‌نقل از روزنامه القدس‌العربی «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در مصاحبه با خبرگزاری آلمان ادعا کرد که کشورش در صورتی که امکان منع ایران از ساخت سلاح‌های هسته‌ای نباشد، از حق تسلیحات هسته‌ای برای خودش محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سرنوشت بازندگان بین المللی انتخابات آمریکا

وزیر سعودی در ادامه مدعی شد که اگر ایران تبدیل به یک قدرت هسته‌ای شود، بسیاری از کشورها از آن الگوبرداری می‌کنند و عربستان همه تلاش خود را برای حمایت از ملت و سرزمین خود به‌کار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

آیا پیروزی بایدن باعث بی ثباتی در بازار نفت می‌شود؟

عادل الجبیر در ادامه فرافکنی‌های خود ضد ایران ادعا کرد که ایران از دهه‌های گذشته از انرژی هسته‌ای استفاده می‌کند و در سال ۲۰۱۵ با قدرت‌های جهان یک توافق هسته‌ای برای توقف تولید بمب هسته‌ای در ازای رفع تحریم‌ها امضا کرده است.

وی گفت که اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا کشورش را از این توافق بیرون کشید و عربستان نیز از این موضع حمایت می‌کند.

این مقام سعودی در ادامه درباره تغییراتی که ممکن است در زمینه پرونده هسته‌ای ایران در دوره «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده به وجود بیاید، اظهار داشت: باید ببینیم.

این اولین‌بار نیست که مقامات سعودی درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران به گزافه‌گویی می‌پردازند. در سال ۲۰۱۸ نیز شخص عادل الجبیر درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران گفت که اگر ایران ظرفیت تولید سلاح های هسته ای را به‌دست بیاورد، ما هم همین کار را برای محافظت از مردم خود انجام خواهیم داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    5 1
    دردش اینه که دنبال بهانه هستند مثلا بمب هسته ای بسازند. شروع کنند به ساختن بمب هسته ای ببینن که هیچ تاثیری حداقل روی ما ندارد. اگر قرار بود به این چیزها بترسیم و بلرزیم و سر خم کنیم که قافیه را چهل سال پیش باخته بودیم.
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 1
    ما خونه یه گاو داشتیم شیر خوبی میداد اما متاسفانه بعد مدتی کم شیر و مریض شد پدرم سریع ان را فروخت. به او اعتراض کردیم.گفت یک گاو بهتری می گیرم
  • ش. AE ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    3 0
    مردک مسخره تفاوت ایران با کشور تو زمین تا آسمون هست خیلی ساده ایران اگر به بمب اتم دست بیابد توان علمی رو داره نه شما که از صاحبت بمب رو می خری گیریم خریدی تو کشورت میتونی استفاده کنی شما یه کنسرو ماهی نمیتونین درست کنید ۵۰۰۰۰ یمنی زمین گیرتون کردن خاک بر سرت با کشور داریتون تو درمقامی نیستی که این وراجی بکنی
  • مریم IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    حق داره اونم باید از مردم کشورش حمایت کنه .بهر حال اونم غول نفتیه نمیشه که بشینه تماشا کنه
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    0 0
    غلام بچگان جهود شما لیاقت زندگی در جوار مدینةالنبی را ندارید
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    انشاالله دین فروشان بی غیرت روزی پشیمان خواهند شد مرگ بر منافق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس