ادبیات ایران

اُنس با کتاب و قرار دادن کتاب جزو سبد خانواده و کتاب‌خوانی برای همه اهل خانه به‌ویژه کودکان و نوجوانان، لازمه جامعه آگاه، روشن و الهی است.

به گزارش مشرق، کتاب، به تعبیری زیبا، دوست و همنشین انسان است که در عین سکوت، دستاوردها و تجربیات بشری را بدون خِسّت در اختیار قرار می‌دهد. اما کتاب نیز، همچون هر فرآورده فکری بشری، دارای خوب و بد است.
کتابِ بد، یعنی کتابی که توانایی‌های انسان را در مسیر زشت و کج‌راهه تحریک می‌کند. کتاب بد همچون غذای مسمومی است که این جسم را از پای در می‌آورد و آن روح و دل و معنا را. کتابِ بد، همچون مواد مخدر است که این با ایجاد نشاطِ کاذب و کوتاه مدت، اراده و استعداد انسان را نابود می‌سازد و آن بال و پر پرواز انسان به سوی زیبایی‌ها و ملکوت عالم را در قبال لذّاتی گذرا، می‌سوزاند.
در مقابل، کتاب خوب، به انسان کمک می‌کند تا یاد بگیرد، آگاه شود، عبرت‌آموزی کند و جهت و سرعت خود را به سوی نیکی‌ها و رشد و تعالی، صحیح و افزون نماید.
کتابِ خوب، در اسلام، هم نوشتن و هم خواندنش بسیار مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است. به‌همین جهت علمای بزرگ و بزرگان دین، همواره در تعامل با مردم و پاسخگویی به نیازهای مختلف آنان و مقابله با شبهه‌پراکنی‌ها، به کتابت و کتاب و کتابخانه، اهمیت بسیار داده‌اند. سیره علما و بزرگان در این زمینه، روشنگر است. بزرگان دین، از نان شب خود می‌زدند یا زحمات طاقت‌فرسایی را متحمل می‌شدند تا به یک کتاب دسترسی پیدا کنند، بخوانند، دانش خود را افزایش دهند و در برابر شبهات و نیازها، پاسخگو باشند. بهترین محل منزل خود را کتابخانه قرار می‌دادند. مؤمنین و اهل اسلام، بایستی این سیره روشن را الگوی خود قرار دهند.
اُنس با کتاب و قرار دادن کتاب جزو سبد خانواده و کتاب‌خوانی برای همه اهل خانه به‌ویژه کودکان و نوجوانان، لازمه جامعه آگاه، روشن و الهی است به همان شرط، یعنی سالم بودن کتاب، مسئله‌ای است که رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی نیز بارها بر آن تأکید فرموده‌اند. 
در این کتاب، در حد مقدور و متناسب، بخشی از اهتمام و علاقه و روش بزرگان در ارتباط با کتاب گردآورده شده است تا از رهگذر اطلاع بر آنها، احساسِ نیاز و ضرورت مطالعه و انگیزه اُنس با کتاب افزایش یابد و پا جای پای بزرگان خود بگذاریم و به آنان تأسی کنیم.
کتاب «غذای روح باید سالم باشد» در ۱۵۲ صفحه رقعی توسط گروه تحقیق مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت گردآوری و تدوین شده و با قیمت ۲۰۰۰۰ تومان عرضه شده است. علاقه‌مندان برای درخواست و ارسال کتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۱۱۱۵۱-۰۹۳۵۲۳۰۰۵۶۴ تماس گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس