روایت طلبه جهادگر از خدمت به بیماران کرونایی/ شباهت‌های مدافعین حرم و مدافعان سلامت - کراپ‌شده

حجت‌الاسلام «ابوالحسن طوری» یکی از طلاب فعال در عرصه جهادگری است که این روزها در کنار سایر جهادگران، به میدان مبارزه با کرونا شتافته و در حال خدمت‌رسانی به مبتلایان این ویروس منحوس است.

به گزارش مشرق، در پی فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور دوباره گروه‌های جهادی و جهادگران در میدان مبارزه با کرونا، تعداد زیادی از جهادگران و به‌ویژه طلاب خراسان‌جنوبی در کنار فعالیت‌هایی همچون ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و غیره با حضور داوطلبانه در بیمارستان‌ها به کمک کادر درمان و بیماران مبتلا به کرونا پرداختند.

حجت‌الاسلام «ابوالحسن طوری» یکی از طلاب فعال در این عرصه است که این روزها در کنار سایر جهادگران، به میدان مبارزه با کرونا شتافته و در حال خدمت‌رسانی به مبتلایان این ویروس منحوس است.

این طلبه جهادگر گفت: از هفته گذشته بسیجیان طلبه و غیرطلبه برای کمک‌ به کادر درمان و خدمت‌رسانی به مبتلایان کرونا به بیمارستان رازی بیرجند اعزام شدند.

شباهت‌های مدافعین حرم و مدافعان سلامت

طوری با بیان اینکه این روزها شباهت‌های بسیاری میان مدافعین حرم و مدافعان سلامت وجود دارد، تصریح کرد: در اوایل شروع جنگ در سوریه رزمنده‌های عازم به این کشور سعی می‌کردند این مسئله را از دیگران مخفی کنند چراکه مورد قضاوت‌های نادرست بسیاری قرار می‌گرفتند.

وی افزود: امروز مدافعان سلامت نیز به سبب حضور در میان بیماران کرونایی، برای در امان ماندن از نگاه سنگین دیگران و حضور در اجتماع به ناچار، کار خود در بیمارستان را مخفی و یا در مدت خدمت از ارتباط با دیگران دوری می‌کنند.

خدمت به بیماران کرونایی مانند شب عملیات در جبهه رزم است 

این فعال اجتماعی فعالیت و خدمت به بیماران کرونایی را به شب عملیات در جبهه رزم تشبیه کرد و گفت: هر بی‌احتیاطی و هر اشتباهی از سوی جهادگران و کادر درمان مانند لباس رزم موجب به خطر انداختن جان خودشان ‌و دیگران می‌شود.

طوری ادامه داد: یکی دیگر از شباهت‌های مدافعان حرم و مدافعان سلامت این است که مدافعان سلامت با سخنانی همچون اینکه حقوق بالا و مزایا می‌گیرند قضاوت می‌شدند و مدافعان حرم نیز با همین سخنان از سوی برخی افراد بعضاً نادان و یا مغرض مورد قضاوت قرار می‌گرفتند.

کرونا مانند انتحاری عمل می‌کند

وی با بیان اینکه ویروس کرونا مانند یک عامل انتحاری می‌کند که متوجه آمدنش نمی‌شویم، ادامه داد: این ویروس منحوس کاری به رزمنده و شهروند ندارد و هر کس در محدوده او باشد مورد هدف قرار می‌دهد.

طلبه جهادگر عنوان داشت: داعش از جهالت‌هایی بود که همه‌گیر شد و کرونا نیز با جهالت‌های برخی نسبت به حساسیت موضوع و جهالت نسبت به شناخت دشمن همه‌گیر شده است.

کرونای منحوس جوان و میانسال نمی‌شناسد

طوری با بیان اینکه امروز تعداد بسیاری از مدافعان سلامت به دلیل حضور در خط مقدم مبارزه با کرونا و عوارض آن، عنوان جانباز مدافع سلامت گرفته‌اند، اضافه کرد: این ویروس منحوس جوان و میانسال نمی‌شناسد، اما اکثر مبتلایان بستری در بیمارستان رازی زنان و مردان سالمندان بودند.

وی افزود: این اتفاق به این معنا است که اگر عزیزان به فکر خودشان نیستند، حداقل به فکر پدران و مادرانی باشند که سال‌ها برای اینکه آسیبی به فرزندانشان نرسد زندگی و داشته‌هایشان را صرف کردند.

اگر حاج‌قاسم امروز حضور داشت...

این فعال اجتماعی عنوان داشت: قطعاً اگر حاج قاسم امروز در میان ما بود و مثل آن زمان تعدادی به ایشان می‌گفتند که دوست داریم به سوریه برویم، پاسخش این بود که همین خدمت جهادی، مانند مجاهدت در سوریه است.

طوری بیان داشت: اگر می‌خواهیم مانند حاج قاسم محبوب باشیم، رمز محبوبیت ایشان جهاد همیشگی و در میدان بودن این شهید بزرگوار بود و امروز نیز نیاز به حضور نیروهای جهادی در میدان مبارزه با کرونا احساس می‌شود.

روایت ساعات طاقت‌فرسای کادر درمان

وی با توصیف حال و هوای خود از حضور در میان بیماران کرونایی گفت: شیفت شب بیمارستان از بدترین شیفت‌ها است، چراکه ۱۲ ساعت ماندن داخل این لباس سرتاسری پلاستیکی و ماسک و شیلد وحشتناک ‌و طاقت‌فرسا است.

این طلبه جهادگر ادامه داد: حالا تصور کنید پرستاران و کادر درمان علاوه بر پرستاری باید نقش همراه بیمار را نیز بازی کند و به او دارو و غذا نیز بدهند.

طوری با بیان اینکه برخی بیماران سالمند مبتلا دچار آلزایمر نیز هستند، اضافه کرد: این مسئله باعث سختی بیشتر کار می‌شود چراکه باید سالن‌های بخش را برای آن بیمار به کوچه‌های منزل وی تشبیه کنی و بیمار را به سمت تختش راهنمایی کنی و برخی زحمات طاقت‌فرسای دیگر که قابل وصف نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    8 2
    خدا قوت
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    درد بلاتون تو سر افساد طلبا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس