کتابفروشی‌های غیرتهرانی ۸۶ درصد از یارانه طرح پاییزه کتاب ۹۹ را مصرف کردند

در طرح پاییزه کتاب، ۳۴ درصد از مبلغ کل یارانه اختصاص یافته به کتابفروشی‌ها، طی دو روز از اجرای طرح مصرف شده است که تهران سهم ۱۴ درصدی و سایر استان‌ها سهم ۸۶ درصدی را از آن خود کرده‌اند.

به گزارش مشرق، ایوب دهقانکار دبیر هفته کتاب و مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به استقبال مردم و کتابفروشی‌ها از پانزدهمین دوره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها گفت: با گذشت دو روز از اجرای این طرح، یارانه ۱۴ کتابفروشی به اتمام رسیده که نشان از استقبال مردم از خرید کتاب دارد. 

دهقانکار افزود: ۱۲۲ هزار و ۸۳۷ نسخه کتاب از کتابفروشی‌ها خریداری شده که استان تهران با خرید ۱۶ هزار و ۳۲۹ نسخه کتاب سهم ۱۳ درصدی در خرید کتاب داشت و سایر استان‌ها با خرید ۱۰۶ هزار و ۵۰۸ نسخه کتاب سهم ۸۷ درصدی را از آن خود کرده اند. 

دبیر هفته کتاب با اشاره به ارزش ریالی کتاب‌های خریداری شده گفت: ۵۵ میلیارد و ۷۰۴ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۵۷۸ ریال ارزش کتاب‌های فروخته شده از سوی کتابفروشی‌های عضو طرح پاییزه کتاب است که از این مبلغ ۸۶ درصد متعلق به استان‌های غیر از تهران است. 

وی با اشاره به پرفروش ترین استان‌ها در دو روز ابتدایی از اجرای طرح پاییزه کتاب ۹۹ گفت: بیشترین فروش کتاب‌ها در ۵ استان کشور است که این استان‌ها ۵۰ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده‌اند. استان تهران با فروش ۱۶ هزار و ۲۹۷ نسخه (۱۳ درصد)، خراسان رضوی با فروش ۱۳ هزار و ۳۸۶ نسخه (۱۱ درصد)، اصفهان با فروش ۱۲ هزار و ۸۵۰ نسخه (۱۰ درصد)، قم با فروش ۱۰ هزار و ۱۲۲ نسخه (۸ درصد) و فارس با فروش ۹ هزار و ۴۶۳ نسخه (۸ درصد) ۵۰ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده اند. 

دهقانکار افزود: تاکنون تعداد کتاب‌های خریداری شده در حوزه عمومی (بزرگسال) ۸۵ هزار و ۷۲۲ نسخه بوده که بیشترین موضوعات به حوزه دین با ۱۲هزار و ۸۵۳ نسخه (۱۵ درصد)، داستان با ۱۱ هزار و ۸۵۳ نسخه (۱۴ درصد) و روانشناسی با ۸ هزار و ۶۳۰ نسخه (۱۰ درصد) اختصاص پیدا کرده است. 

وی ادامه داد: همچنین در حوزه کودک و نوجوان ۳۰ هزار و ۷۴۵ نسخه کتاب خریداری شده که بیشترین موضوعات مربوط به داستان با ۱۵ هزار و ۱۹۳ نسخه کتاب، جامعه شناسی و علوم اجتماعی با ۴ هزار و ۴۲۲ نسخه و شعر فارسی با ۲ هزار و ۷۰۳ نسخه بوده است. همچنین ۶ هزار و ۳۷۰ نسخه کتاب در حوزه دانشگاهی خریداری شده است. 

دبیر هفته کتاب عنوان کرد: ۸۴۸ کتابفروشی از ۳۱ استان کشور در طرح پاییزه کتاب ۹۹ شرکت کرده‌اند و تا ۳۰ آبان ماه کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ۲۰ درصدی ارائه می‌کنند که اطلاعات و مشخصات این کتابفروشی‌ها به تفکیک استان و شهر در tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس