کرونا نمایه

فرماندار واشنگتن با هشدار درباره شدت گرفتن موارد ابتلا و تلفات ناشی از ویروس کرونا در این ایالت آمریکا، محدودیت‌های شدید یک ماهه اعمال کرد.

به گزارش مشرق، به دنبال افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی در آمریکا، فرمانداران ایالت‌های مختلف در حال اتخاذ قوانین سختگیرانه هستند و در تازه‌ترین مورد، فرماندار واشنگتن از اعمال محدودیت‌های شدید یک ماهه در این ایالت خبر داد.

بیشتر بخوانید:

توزیع تست آنتی ژن تا ۲ هفته دیگر

به نوشته رویترز، ««جِی اینسلی» فرماندار واشنگتن محدودیت‌های فراگیر تازه‌ای را برای تجمعات و فعالیت‌های اقتصادی شامل ممنوعیت سرویس دهی به مشتریان در داخل رستوران‌ها اعمال کرد.

طبق اعلام اینسلی، بخش اعظم محدودیت‌های تازه از ساعت ۲۳:۵۹ شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) آغاز می‌شود و تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

فرماندار ایالت واشنگتن در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران اعلام کرد، محدودیت‌های جدید به منظور مقابله با رشد شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا اتخاذ شده است چرا که طی دو هفته اخیر تعداد ابتلا به ویروس، دو برابر شده است.

وی افزود: «(افزایش ابتلا) متاسفانه بدان معناست که زمان آن رسیده است که در سراسر ایالت محدودیت‌هایی روی فعالیت‌ها اعمال شود تا سلامتی و جان مردم حفظ شود».

طبق دستور فرماندار واشنگتن، تجمع افراد در فضای بسته ممنوع شده و تجمع در فضای باز هم به ۵ نفر محدود شده است.

اعمال محدودیت‌های شدید در ایالت واشنگتن در شرایطی انجام شده که پیش از این و به دنبال افزایش نگران‌کننده موارد ابتلا و فوتی ویروس کرونا در آمریکا، در برخی از ایالت‌های قرنطینه دو هفته‌ای اعمال شده است.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکنیز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم ۶۲۸ مورد جدید، شمار قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده به ۲۴۶ هزار و ۲۰۶ نفر افزایش یافت.

در همین مدت، با ابتلای دست‌کم ۱۳۹ هزار و ۵۲ مورد جدید، مجموع مبتلایان به این ویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۱ میلیون و ۳۵ هزار و ۹۲۲ نفر رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس