کد خبر 1144204
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲
یورش هواداران مسلح ترامپ به خیابان‌ها

فیلم‌های منتشر شده نشان می‌دهد که تظاهرات هواداران دونالد ترامپ در واشنگتن به خشونت کشیده شده است این در حالی است که کارشناسان آمریکایی نسبت به حرکت آمریکا به سمت خشونت های بیشتر ابراز نگرانی می‎کنند.

به گزارش مشرق، هواداران دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اوایل روز یکشنبه در خیابان‌های «واشنگتن دی سی» با معترضان ضد ترامپ با استفاده از مشت و چاقو درگیر شدند که در پی این درگیری دستکم ۲۰ نفر دستگیر شدند.

به گزارش الجزیره، طی روزهای اخیر نیز چندین شهر دیگر آمریکا شاهد تجمع طرفداران ترامپ بودند که تمایلی به پذیرش آرای الکترال کالج جو بایدنِ دموکرات ندارند.

بیشتر بخوانید:

طرفداران ترامپ به حامیان بایدن حمله‌ور شدند/مداخله فوری پلیس

این گزارش می‎گوید که فریادهای «سرقت را متوقف کنید» و «هر رای را بشمارید» در اعتراضات با وجود فقدان شواهد درباره تقلب ادامه داشت.

یک هفته پس از آنکه جو بایدن به گزارش رسانه های آمریکایی به عنوان برنده انتخابات اعلام شد، تظاهرات‌هایی در حمایت از ترامپ در شهرهای دیگر این کشور نیز برگزار شد.

ببینید:

فیلم/ هواداران مسلح ترامپ به واشنگتن رسیدند

معترضان که عمدتا سیاه پوش بودند و برخی از آنها کلاه ایمنی و جلیقه‌های نظامی به تن داشتند، اعضای گروه موسوم به «پسران مغرور» که به عنوان یک گروه نئوفاشیست شناخته می‎شود، به دلیل نزاع با مخالفان ایدئولوژیک، در خیابان ها حضور داشتند.

این راهپیمایی در طول روز، پیش از آنکه شب هنگام متشنج شود مسالمت آمیز بود؛ پس از آن طرفداران ترامپ سعی در ورود به منطقه‌ای داشتند که مخالفان ترامپ و اعضای جنبش «زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد» در آن حضور داشتند.

با فرارسیدن شب، پلیس واشنگتن در هر دو طرف خیابانی که به کاخ سفید منتهی می‌شود خطوطی را تشکیل داد و صدها معترض رقیب را از هم جدا کرد.

دونالد ترامپ بارها و بارها اعلام کرد که وی پیروز واقعی انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و تقلب گسترده‌ای در فرآیند رای گیری و شمارش آرا صورت گرفته است.

پایگاه شبکه سی ان ان نیز در گزارشی نوشت بسیاری از مردم آمریکا اکنون پس از پایان انتخابات مایوس و سرخورده شده اند؛ مخالفان و موافقان ترامپ اکنون به خیابان‌ها آمده اند، شهروندان آمریکایی اکنون ناراحت و افسرده هستند.»

به نوشته این پایگاه، «ترسناک‌ترین موضوعی که اکنون در پسا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درحال رخ دادن است، باور، اعتقاد و صدای رای دهندگان آمریکایی است که می‌گویند آرای آنها نادیده گرفته شده است.»

این پایگاه در بخش دیگری نوشت «آشوب و بلوایی که پس از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا در حال رخ دادن است در واقع بیانگر این موضوع است که خواسته و ارتباط مردم از لحاظ سیاسی قطع شده، آمریکا هم اکنون در وضعیتی قراردارد که از لحاظ سیاسی از هم پاشیده است.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    13 2
    فقط گلوله .....خخخخخخخ
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    57 11
    با ال علی هر که درافتاد برافتاد نه بیبیسی نه منوتو نه وی او ای نه فیسبوک و تویتر ماه ها بر علیه اونها کار کرد اما چطور خداوند نعل بالنعل انچه در ایران و دنیا کردند به سرشان اورد
  • امیررضا IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    27 9
    حالا اگر ایران بود تا حالا کلی بانک و پمپ بنزین و .... آتش زده بودند تازه از اونور هم تو شبکه های اجتماعی آموزش کوکتل مولوتوف میدادند
    • سینا IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      12 38
      شرمندنده اونا لباس شخصی ندارن از این کارا بکنن.
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      6 3
      جناب، لباس شخصی همه جای دنیا هست، بلاهت پایان ناپذیره!
    • علی IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      4 3
      در جواب 12:55- وقتی دستگیر میشدن میگفتن چرا آتیش زدیم و از کجا دستور میگرفتیم اون موقع شما داشتی آمد نیوز میخوندی. ماشین آتش نشانی رو هم کی توی سرپایینی خلاص کرد اون پدر و پسر رو کشت؟ خودتو به ...ت زدی. جواب درست اینه اونا گروه آمریکایی ندارن که ۱۶ هزارتا آمریکایی رو کشته باشن بعد الانم برده باشنشون البانی از اونجا جنایت هاشون رو هدایت کنن.
    • رهگذر IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      3 4
      حتمن خودت همیشه تو صحنه اشوب حضور داری که میگی لباس شخصیا اتیش میزنن
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      4 1
      لباس شخصی ترامپ اینجوریه ، محض اطلاعت لباس شخصی دموکرات هم همین لباس تنشونه
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      5 3
      ۱۲:۵۵ نه لباس شخصی نه هیچ حیوون دیگه ای همنوع خودشو بنزین نمیریزه روش اتیشش بزنه یا به عزای امام حسین بی حرمتی نمیکنه
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    8 0
    هیچ اتفاقی نمیفته کشور خودمون رو دریابید
  • رضا IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    13 7
    این هم از مهد تمدن ودموکراسی و........... گاوچرون های متمدن ... قتل وتروریسم درخون اینها هستش
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    با وجود فقدان شواهد درباره تقلب؟ تقلب علنا در آمریکا رخ داده است و جای انکار هم ندارد. فقط دموکراتها اصرار دارند پرونده اش را به زور ببندند.
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    2 1
    ای بابا نیروهاتونو بیشتر کنین خب اینهمه آدم وقت میذاره نظر میذاره اینقدر میمونه تا خبر نفله میشه عتیقه میشه اه
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    5 1
    کشوری که رو خون میلیونها سرخپوست بیچاره با اون طرز کشتار ساخته شده و سنگ بنای اقتصادش فروش و صادرات اسلحه باشه و بخاطر همین دنیارو به جنگ و باز هم کشتار بکشه سرانجامی جز نابودی درانتظارش نیست
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 1
    ما هم باید سایبری هایی داشته باشیم تا آتش احتلاف رو شعله ودتر کنن...امریکا زیادی بزرگه
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    آماده اعزام به آمریکا برای کشتار دسته جمعی یانکی ها هستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس