کد خبر 1144180
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۳
راهکار دو دولتی اردوغان برای قبرس - کراپ‌شده

رئیس جمهور ترکیه در سفر خود به قبرس شمالی از لزوم راهکار دو دولتی در مذاکرات بر سر قبرس صحبت کرد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سفر به جزیره قبرس شمالی در یک سخنرانی درباره تحولات منطقه مدیترانه صحبت کرد. 

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اردوغان گفته، وقتی که بحث از اکتشافات در دریای مدیترانه می‌شود آنکارا نمی‌تواند «بازیهای دیپلماتیک» را تحمل کند.

رئیس جمهور ترکیه در این سخنرانی درباره دیدگاه کشورش درباره آینده منطقه فزود: در قبرس دو دولت و دو ملت وجود دارند. مذاکرات برای حل و فصل مساله باید بر مبنای راهکار دو دولت جداگانه باشد. 

سفر اردوغان به قبرس شمالی که تنها از سوی دولت آنکارا به رسمیت شناخته شده است چند هفته پس از آن انجام می‌شود که یک سیاستمدار نزدیک به ترکیه در انتخابات برگزار شده در این جزیره به پیروزی رسید.

ترکیه و یونان از مدتها پیش بر سر مالکیت بر منطقه اقتصادی واقع در شرق مدیترانه دچار اختلافات اساسی هستند. این اختلافات طی دوماه گذشته در مقطی تا مرز تنش نظامی نیز پیشرفته است. 

اتحادیه اروپا به ترکیه درباره هرگونه ادامه عملیات حفاری و اکتشاف در شرق مدیترانه هشدار داده و آنکارا را به اعمال تحریم تهدید کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 6
    اگه قبرس قبول نکنه اردوغان از ارتش خصوصی خود یعنی داعش میخواد که به قبرس حمله کنه
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      9 5
      پماد بگیر.
  • ناشناس IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 2
    در قبرس فقط یک دولت و ملت وجود داره و اونم قبرسه که متعلق به یونانی هاست و ترکهای اونجا هم مهمانانی بودند که در دوره عثمانی به این سرزمین اومدن ولی اگه اردوغان معتقده در قبرس دوملت هست نظرش در مورد کردهای ترکیه چیه اونها هم یک قوم با فرهنگ و زبان متفاوت از ترکهان اگر این حق رو برای ترکهای قبرس میخواد پس برای کردها هم بخواد و از اینا عجیب تر اینکه این ملعون میاد میگه قره باغ از نظر قوانین بین المللی متعلق به اذربایجانه اقای اردوغان میشه بفرمایید تفاوت ترکیه با ارمنستان در این مورد چیه شما هم خاک قبرس رو اشغال کردید و باید هر چه زودتر قبرس رو ترک کنید و گرنه عواقبش دامن گیر شما و ترکیه خواهد شد
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      3 1
      نظرت در مورد کردهای ترکیه را گفتی نظرت در مورد ترکها و کردهای ایران چیه؟
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 0
    راهکار پانترکیسم ترکیه در باره قره باغ ارمنی نشین. و قبرس یونانی نشین و قطعنامه های سازمان ملل از زمین تا زمان تفاوت دارد ... این است ماهیت وجوددی تورکیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس