آمریکا کرونا نمایه

بنابر اطلاعات ثبت شده، بیش از ۳۰۰ هزار نیویورکی در هشت ماه گذشته در میانه همه‌گیری کرونا و افزایش جرایم بخصوص تیراندازی و قتل‌های ناشی از آن، ناچار به ترک این شهر شده‌اند.

به گزارش مشرق، بنابر گزارش‌ها، در نیویورک نه فقط کرونا جولان می‌دهد، بلکه آمار جرایم در این شهر افزایش یافته و بسیاری را به ترک آن واداشته است.

بیشتر بخوانید:

۷۰۹ هزار آمریکایی در هفته گذشته بیکار شدند

طبق گزارش نشریه «نیویورک پست» با استناد به اطلاعات به دست آمده از خدمات پستی آمریکا، بیش از ۳۰۰ هزار نیویورکی احتمالاً این شهر را در هشت ماه گذشته در میانه همه‌گیری ترک کرده‌اند. در مجموع ۲۹۵ هزار و ۱۰۳ درخواست تغییر آدرس در این دوره ثبت شده است. این در حالی است که برای جابجایی کل یک خانوار یک درخواست کافی است و بنابراین انتظار می‌رود آمار بسیار بیشتر باشد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «بیل دی بلازیو»، شهردار نیویورک که دونالد ترامپ او و دیگر مقامات محلی دموکرات را مسئول این اوضاع می‌داند، روز جمعه در توییتر به مردم گفت که این هفته برای آن‌ها حیاتی است و از نیویورکی‌ها خواست از دستورالعمل‌ها برای مهار کووید-۱۹ پیروی کنند، درخواستی که با انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شد و بسیاری حرف‌های او را ریاکارانه خواندند زیرا اخیراً شهرداران و فرمانداران دموکرات پیروزی «جو بایدن» را جشن گرفتند.

در همین حال افزایش جرایم یکی دیگر از دلایل اصلی مهاجرت گسترده از این شهر عنوان شده است. در مجموع ایالات متحده شاهد افزایش نرخ قتل بوده و تنها روز دوشنبه در نیویورک شش نفر در بروکلین هدف تیراندازی قرار گرفتند و تیراندازی دیگری در روز سه‌شنبه رخ داد که جان یک نفر را گرفت و دو نفر بر اثر آن زخمی شدند. بنابر این گزارش، از روز جمعه، بیش از ۱۳۰۰ تیراندازی در نیویورک ثبت شد که در مجموع ۱۶۰۰ قربانی داشت.

پیشتر رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر گفت که ارسال واکسن ویروس کرونا به ایالت نیویورک در اولویت دولت وی نخواهد بود.

وی در این پیام توییتری نوشت: «من نیویورک را دوست دارم، همانطور که همگان می‌دانیم، دولت ترامپ بسیار زودتر از موعد واکسنی ایمن و عالی را تولید کرد. (این موضوع) در دولت دیگر پنج سال به طول می‌انجامید. مشکل این است که "آندرو کوومو" (فرماندار نیویورک) گفته که وی با تاخیر از آن استفاده خواهد کرد و دیگر ایالت‌ها هم اکنون خواستار آن هستند

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «ما نمی‌توانیم زمان را هدر دهیم و تنها می‌توانیم به آن ایالت‌هایی (واکسن را) بدهیم که آن را فوری استفاده می‌کنند. بنابراین نیویورک تاخیر خواهد داشت. زندگی‌های زیادی نجات می‌یابد اما زمانی که آنها آماده باشند ما آماده هستیم. سیاست‌بازی را متوقف کنید».

«آندرو کوومو»، فرماندار دموکرات ایالت نیویورک، بارها در بحبوحه شیوع ویروس کرونا از نحوه مدیریت دولت ترامپ برای مقابله با این همه‌گیری انتقاد کرده است.

وی چندی پیش در مصاحبه با ان‌بی‌سی با انتقاد از بی تحرکی ترامپ در مقابله با کرونا گفته بود: «این یک ویروس است و به سیاست‌ها جوابی نمی‌دهد. شما نمی‌توانید علیه آن توییت کنید بلکه باید به درمان آن بپردازید و ما هرگز آن را انجام ندادیم.» 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    2 5
    هیچ جا از ایران بدتر نیست. در ایران بزرگترین کشتار قرن در حال رخ دادن است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس