ادامه جدال لفظی ترامپ با فرماندار نیویورک بر سر واکسن کرونا

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی گفته است که نیویورک واکسن ویروس کرونا را فورا دریافت نخواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: زمانی که واکسن کرونا در دسترس باشد، ایالت نیویورک به خاطر اظهارات اندرو کومو فرماندارش واکسن کرونا را فورا دریافت نخواهد کرد.

ببینید:

فیلم/ هواداران ترامپ درحال رفتن به واشنگتن

بر اساس این گزارش، ترامپ در نخستی کنفرانس خبری اش از زمان اعلام پیروزی جو بایدن از سوی برخی رسانه ها، در کاخ سفید نسبت به اظهارات قبلی فرماندار نیویورک واکنش نشان داد و گفت: ایالت نیویورک به خاطر اظهارات فرماندارش، واکنس کرونا را فورا دریافت نخواهد کرد.

اندرو کومو پیش از این طرح دولت ترامپ برای تولید واکسن کرونا را ناقص و جعلی ارزیابی کرده است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ سند تولید واکسن کرونا را به نام دولت خود زد

ترامپ افزود: کومو باید به ما اجازه دهد تا ببینیم چه زمانی برای دریافت واکسن کرونا آماده است زیرا نمی توانیم واکسن را به ایالتی تحویل دهیم که فرماندارش حاضر نیست آن را فورا در اختیار مردمش قرار دهد.

ترامپ گفت: او به جایی که واکسن از آن می آید، اعتماد ندارد. این واکسن توسط بزرگترین شرکت های جهان تولید می شود، بزرگترین آزمایشگاه های جهان، ولی او به کاخ سفید و این دولت اعتماد ندارد بنابر این تا زمانی که ما دستور و اجازه ندهیم، این واکسن در اختیار نیویورک قرار نخواهد گرفت.

کومو در واکنش به اظهارات ترامپ، این ادعاها را تکذیب کرد و گفت: هیچ یک از سخنان رئیس جمهور درست و صحیح نیست، واقعا تعجب برانگیز است. بسیاری از مردم آمریکا نگران سیاسی کاری ترامپ در قبال روند تولید واکسن هستند. مردم آمریکا به شرکت‌های داروسازی بیشتر از رئیس جمهور اعتماد دارند.

لتیشیا جیمز دادستان کل ایالت نیویورک نیز به شدت رفتار و اظهارات ترامپ را محکوم کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس