نیروهای یمنی.png

رزمندگان پس از آزادسازی پایگاه ماس در تلاش هستند عملیاتی را از سه محور آغاز و با پاکسازی مرکز و جنوب استان الجوف و شمال و غرب استان مارب راه را برای رسیدن به قلب یمن باز کنند.

سرویس جهان مشرق؛ مرکز فرماندهی عملیات در صنعاء سال گذشته به این نتیجه رسید که پیروزی نهایی در استان های مهم «الجوف و مارب» با آزادسازی پایگاه های راهبردی الخنجر، اللبنات و ماس (مثلث قدرت ائتلاف سعودی) محقق خواهد شد و بر همین مبنا برنامه ریزی کرد.

نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی یمن در جریان چند عملیات گسترده و نفسگیر موفق شدند پایگاه های الخنجر و اللبنات (بازوی قدرت ائتلاف سعودی در شمال غرب و جنوب استان الجوف) را به همراه بخش وسیعی از مناطق اشغالی استان الجوف به کنترل دربیاورند تا بخشی اعظمی از راه پیموده شود.

با تلاش های مستمر و بدون وقفه رزمندگان یمنی عملیات برای پاکسازی پایگاه بسیار مهم و حساس «ماس» به نتیجه رسید و عناصر ائتلاف سعودی که در ماه ها و هفته های اخیر با تمام قدرت در این محور مقاومت می کردند ناکام ماندند.

مزدوران ائتلاف سعودی به خوبی می دانند با عقب نشینی از پایگاه «ماس» بازوی غرب استان مارب و ارزشمند ترین پایگاه ریاض در مرکز یمن از دست داده اند و این شکست نه تنها قابل جبران نخواهد بود بلکه عواقب زیادی را به دنیال دارد.

در حال حاضر درگیری های سنگین با عناصر ائتلاف سعودی در حومه غربی و شمالی پایگاه نظامی ماس در جریان است و رزمندگان یمنی درصدد هستند با دفع آخرین حملات، وضعیت میدانی را به ثبات برسانند و مناطق حومه پایگاه را هم امن کنند.

پایگاه نظامی ماس آخرین و مهم ترین مقر ائتلاف سعودی در غرب و شمال غرب استان مارب محسوب می شود و نقطه اتصال شهر مارب به شهر صنعاء (پایتخت) است؛ با پاکسازی این پایگاه بخش های «مدغل و رغوان» در شمال غرب استان مارب به صورت دومینوار از اشغال خارج خواهند شد.

اعلام الحربی

رزمندگان یمنی در تلاش هستند پس از تثبیت مواضع در پایگاه ماس همزمان از شمال غرب استان مارب و شمال غرب و جنوب استان الجوف (حومه پایگاه های الخنجر و اللبنات) به سمت شرق پیشروی کنند و در نهایت مناطق اشغالی را در شمال و مرکز استان مارب از جمله «الدشوش، پایگاه صحن الجن و تداوین» و مرکز و جنوب استان الجوف (پایگاه کنائس، کوه العلم الابیض، الریان و ...) بازپس بگیرند و خود را به دروازه های شمالی و غربی شهر مارب برسانند.

در مقابل فرماندهان ائتلاف سعودی از راهبرد و عملیات جدید نیروهای یمنی که از چند هفته قبل آغاز شده به طور کامل آگاهی یافته اند و با تمام توان و امکانات وارد میدان شده اند و با حملات گسترده قصد دارند اهداف و برنامه ریزی های صنعاء را ناکام بگذارند.

در هفته های گذشته نیروهای ائتلاف سعودی با چند ضد حمله تلاش کردند پایگاه «الخنجر» را در شمال غرب استان الجوف به اشغال دربیاورند اما پس از درگیری های سنگین و مقاومت رزمندگان در محورهای شرق و جنوب شرق این پایگاه به نتیجه ای نرسیدند.
 


از سویی دیگر، عناصر ائتلاف عملیاتی را در محور جنوب استان الجوف برای اشغال دوباره پایگاه نظامی «اللبنات» ترتیب دادند و پس از درگیری های گسترده و البته متحمل شدن تلفات بالا توانستند منطقه «النضود» و نقاط حومه را به تصرف دربیاورند و درصدد هستند خود را به این پایگاه مهم برسانند.

همزمان با درگیری ها در شمال غرب و جنوب استان الجوف، مزدوران سعودی در حومه پایگاه «ماس» در شمال غرب استان مارب به شدت در برابر حملات نیروهای یمنی در حال مقاومت هستند و تلاش می کنند از پیشروی بیشتر رزمدگان جلوگیری کنند.
 
به گزارش مشرق، عناصر ائتلاف با پشتیبانی همه جانبه ریاض کوشش می کنند عملیات رزمندگان یمنی از حومه پایگاه های «الخنجر، اللبنات و ماس» در شمال غرب و جنوب استان الجوف و شمال غرب استان مارب را با اختلال مواجه کنند چرا که دریافته اند از دست دادن مثلث «الخنجر - اللبنات و ماس» به معنای شکست مطلق در مرکز یمن (ورود رزمندگان به شهر مارب) و باخت در جنگ تحمیلی ۵ ساله است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    20 11
    تزامپ وظیفه داشته که سردارسلیمانی راشهید کند-تا بایدن بتواند داعش را دوباره برگرداند
  • حسین IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 12
    توافق کنین نباید مسلمونا با هم بجنگن...
    • مهدی صداقت IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      13 0
      «وهابیت» یکی از فرقه های ساختگی است که با مهارت تمام توسط استعمار انگلیس بنیان نهاده شد. پس از آنجایی که وهابیت اسلام آمریکایی دارد به آنان مسلمان واقعی نمی توان اطلاق کرد.
    • سروش IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      5 0
      به چه قیمتی؟ توافق برد برد مثل برجام که غارت شدیم که فریاد آهای برد برد رو سر بدیم یا اینکه توافقی باشه که نتیجه اون امنیت کامل محور مقاومت و امنیت منطقه توش گنجونده باشه گیرم ما توافق کردیم آیا کشور های فروشنده تسلیحات اینرو میخوان ؟؟؟؟؟ نه پس منطقه باید یک دست متحد باشه و تحت لوای اسلام نه یکی دست نشانده غرب و تحت فرامین اونها و بقیه هم در محور مقاومت علیه اونها باید دولت تحت فرامین غرب از بین بره و دولت های اسلامی زیر پرچم اتحاد اسلام گرد هم بیان.
  • حسین IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 9
    توافق کنین
    • کوروش IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      6 1
      چندی دیگر سر قسمت جنوبی عربستان توافق میکنن هم تباران مان.
    • مودب IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      0 0
      چشم قربان.
  • GB ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    5 0
    آیا آل سعود و وهابی ها هم مسلمون هستند؟
    • مهدی صداقت IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      3 0
      «وهابیت» یکی از فرقه های ساختگی است که با مهارت تمام توسط استعمار انگلیس بنیان نهاده شد. اهدافی که استعمارگران انگلیسی از ساختن مسلک وهابیت دنبال می کردند عبارت بود از: بدعت گذاری در دین با تحریف حقایق و احکام اسلامی، خنثی کردن تعالیمی چون جهاد و مبارزه، بی رنگ کردن وجهه سیاسی و اجتماعی اسلام و خلاصه کردن دین و دین باوری در نماز و ذکر و عبادت، ناموجه جلوه دادن تجمع در اماکن مقدسه و زیارتگاهها بعنوان یکی از نمودها و پایگاههای وحدت و قدرت سیاسی مسلمانان و تخریب آنها بعنوان مظاهر شرک و گمراهی! این تنها استعمار گران انگلیسی نبودند که با ساختن مسلک وهابیت و روی کار آوردن حکومت آل سعود به مقاصد شیطانی خویش برای مقابله با اسلام و مسلمانان نائل آمدند، بلکه در مراحل بعدی وهابیان آل سعود به پابوسی آمریکائیان شتافتند و در خدمت اهداف ضد انسانی آنان در آمدند. آنچه حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه «اسلام آمریکایی» نامیدند و از آن به عنوان یک خطر بزرگ یاد نمودند، امروز بزرگترین جلوه آن اسلام آل سعود است. این اسلام نه تنها ضرر و خطری برای قدرتهای استکباری ندارد، بلکه منافع سرشاری نیز برای آنها در بردارد و آن توجیه جنایتها و حفظ قدرت و سیطرهئ آنان در منطقه است. به همین دلیل بودجه های کلان صرف تبلیغ و ترویج این نوع اسلام می شود، اسلامی که ظاهری از اسلام راستین دارد، ولی محتوای آن واژگونه گشته و بدست فراموشی سپرده شده است. پس از آنجایی که وهابیت اسلام آمریکایی دارد به آنان مسلمان واقعی نمی توان اطلاق کرد.
  • mojtaba SE ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    20 0
    این حوثی ها رو که من دیدم ,دقیقا روحیه شهدای ما رو دارن.اصلا ترس تو قاموسشون نیست و برنده جنگ هستند.پاینده رهبر
  • IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 0
    تا دو‌ماه دیگه پشت سعودی تو جنگ خالی میشه به نظر اگه توان مقاومت پایین هست باید به فکر آتش بس تا اون موقع باشن
  • IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    تا دو‌ماه دیگه پشت سعودی تو جنگ خالی میشه به نظر اگه توان مقاومت پایین هست باید به فکر آتش بس تا اون موقع باشن
  • US ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    2 0
    ان شاالله بزودی جنگ های خاورمیانه تموم میشه
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      1 0
      تا اسرائیل نابود نشه منطقه نا امن هست. اسرائیل واسه اینکه تمرکز مسلمونا رو نسبت به فلسطین به هم بزنه واسه مسلمونا تفرقه و جنگ درست میکنه
  • امین IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 0
    به امید شکست ظالمان
  • ابوالفضل برزگر IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    5 0
    انشالاه به فضل خدا رزمنگان حزب الله یمن موفق شوند تمام مزدوران سعودی وتروریستهای تحت حمایت آل سعود را نابود کنندوکشورشان ا ز شر این متجاوزان بی دین نجات دهند
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      0 0
      انشاالله.
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      0 0
      انشاالله.
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      0 0
      حزب الله را درست نوشتی انشاالله هم اینطوری نوشته می‌شود.
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    5 0
    درود بریمنیهای غیرتمند این یاری کنندگان امام عصر علیه السلام.شما این وهابی‌های کافر ومنشا فساد را درهم کوبیدند.
  • سارا IT ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 1
    خداوند این خاندان سقوطی را نابود کند ویمن آزاد شود همه بگویید اللهی آمین ۷۴۷۸
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    2 0
    خدا به همراهشان به امید روزی که مرز یمن به خلیج فارس برسد.
    • تراببان US ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      2 0
      ای کاش میشد در رکاب رزمندگان دلاور و غیور یمنی با وهابیت کافر این تربیت یافته گان آمریکای خبیث و آل سقوط بجنگیم
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 0
    پیروزی نهایی با رزمندگان انصار الله است
  • منصور IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    2 0
    با کی توافق بکنیم و سر چی. دوستان یه مقدار فکر کنن و حرف بعضی افراد معلوم الحال را تکرار نکنن .توافق یعنی باید جزایر را بدهیم و از یمن و سوریه و عراق خارج شویم و موشکی را هم کنار بگذاریم. این خواسته ال سعود است.
  • حسن IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 0
    انصارالله به حول وقوه الهی پیروز است.آل سعودگاوشیرده آمریکا نابود است.بزودی محمدبن سلمان به خاک سیاه منشیند
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    2 0
    یمن همچنان ایستاده بعد 5 سال فشار و تحریم و ظلم ، نصر من الله و فتح القریب این وعده خداوند است پیروزی از ان صابرین و مستضعفان است ، بر پرچم سبز عربستان سعودی یا حیدر کرار(ع) زند نقش به زودی
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 0
    رزمندگان یمنی ای یاوران خط مقدم امام زمان( عج)باقوت وقدرت وباایمان به پیش که پیروزی بامستضعفان وحق است اگرپایداری کنیدوماملت حزب اللهی همه جورحمایتتان می کنیم وخواهیم کردبه فضل الهی،آفرین ومحباویادشهدای شماراگرامی می داریم.
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    به حول قوه ی الهی شهر مارب بدست رزمندگان انصارالله آزاد خواهد شد درود بر دلاور مردان خستگی‌ناپذیر
  • معین IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    ماشاالله انصارالله یمن، ان شاءالله نابودی وهابیت و اسرائیل
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    امنیتمان با دعا برای خط مقدم مقاومت سپاس گوییم دعای مرزداران
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    حکومت عربستان هروقت سکوت کرد جهان راحت میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس