کد خبر 1143553
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
وضعیت وخیم روحانی بحرینی در زندان آل‌خلیفه - کراپ‌شده

پسر دبیرکل جنبش «حق» بحرین نسبت به وضعیت وخیم پدرش در پی ابتلا به بیماری‌های مختلف ابراز نگرانی کرد و گفت، ادعای آل‌خلیفه درباره رسیدگی پزشکی به پدرش صحت ندارد.

به گزارش مشرق، پسر «حسن مشیمع» روحانی بحرینی و دبیرکل جنبش بحرینی «حق» اعلام کرد، ادعاهای وزارت کشور بحرین مبنی بر اینکه پدرش در زندان از نظارت پزشکی کامل برخوردار بوده، صحت ندارد.

بیشتر بخوانید:

اعتصاب غذای زندانیان بحرین در اعتراض به آل‌خلیفه

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، وی افزود، وضعیت پدرش به دلیل عدم معالجه و پیگیری‌های پزشکی ضروری نگران‌کننده است، وی پیش‌تر تنها یک قرص به خاطر بیماری دیابت در روز می‌خورده اما در نتیجه اهمال پزشکی در سال‌های حبس و قطع دارو، او اکنون در روز چهار واحد انسولین دریافت می‌کند و علاوه بر دیابت، قرص‌هایی هم برای بیماری‌های دیگر باید مصرف کند.

پسر حسن مشیمع در ادامه گفت، از آنجایی که پدرش پیش‌تر به بیماری سرطان مبتلا بوده باید هر شش ماه یکبار مورد معاینه قرار بگیرد.

شیخ مشیمع از سال ۲۰۱۱ به اتهام آزادی بیان و اندیشه زندانی است و برای وی حکم حبس ابد صادر شده است.

بیانیه جنبش حق

جنبش حق بحرین با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی بی قید و شرط دبیرکل خود حسن مشیمع شد و نسبت به وضعیت سلامتی وی ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده، مشیمع به عنوان یک زندانی اندیشه مورد شکنجه و رفتار تحقیرآمیز در زندان قرار گرفته و عدم رسیدگی پزشکی به وی تلاش برای قتل آرام او محسوب می‎شود که مسؤولیت آن بر عهده مقامات بحرینی خواهد بود.

این جنبش در ادامه تمام آزادگان جهان را به تحریک برای توقف فوری شکنجه و نقض حقوق در زندان‌های آل خلیفه فراخواند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عبدالله مومن IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    3 0
    این هم یکی از کرامات پالونی ملعون در از دست دادن بحرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس