کد خبر 1105031
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
زندان نمایه

خطر کرونا در زندانهای بحرین با وجود شرایط بهداشتی نامناسب در زندانها بالا است و در عین حال مسؤولین زندانهای رژیم آل خلیفه علی رغم نگرانی شدید زندانیان و خانواده های آنان، به بدرفتاری ادامه می دهند.

به گزارش مشرق، جمعی از زندانیان سیاسی بحرین در زندان های مختلف این کشور به دلیل ممانعت مسؤولان زندان ها از اقامه شعائر دینی و شرایط بسیار بد انسانی و حیاتی زندانها اقدام به اعتصاب غذا کردند.

بیشتر بخوانید:

گزارش رویترز از وضعیت بد زندان‌های بحرین در شرایط کرونا

«ناجی فتیل» فعال حقوق بشری و زندانی سیاسی در زندان مرکزی بحرین موسوم به «جو» در یک پیام صوتی اعلام کرد جمعی از زندانیان ساختمان شماره ۱۴ از روز یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ اعتصاب غذا را شروع کرده اند.

ناجی فتیل طی پیام صوتی که توسط خانم «ابتسام الصائغ» از مدافعان حقوق بشر منتشر شد گفت: دلیل این اقدام اصرار مسؤولان زندان بر ادامه سیاست های ظالمانه، اصرار بر تصمیمات متحجرانه، افزایش مشکلات پی در پی و سرپوش گذاشتن بر آن به جای ایجاد راه حل مناسب می باشد.

او با اشاره به بعضی از مشکلاتی که زندانیان با آن مواجه هستند گفت: کیفیت ارائه خدمات به زندانیان به خصوص از لحاظ بهداشتی بسیار پایین است، زندانبانان رفتار و برخورد بسیار نامناسبی دارند و در عین حال زندانیان را از انجام فعالیت های دینی منع می کنند.

زندانیان ساختمان شماره ۱۷ زندان «حوض الجاف» نیز اعلام کردند برای رفع ممنوعیت اقامه شعائر دینی و برپایی مجالس عزاداری در روزهای سوگواری محرم اعتصاب غذا کرده اند.

الصائغ همچنین پیام صوتی دیگری را از یکی از زندانیان جوان به نام «فوزی احمد ابراهیم» منتشر کرد که  او در این پیام اعلام کرده به دلیل سوء رفتار با زندانیان، تغذیه نامناسب، خدمات بهداشتی بسیار بد، ممانعت از اقامه شعائر دینی و غیره از روز یکشنبه ۱۹ مردادماه اعتصاب غذا کرده است.

در همین حال و بر خلاف شواهد و گزارش های متعدد بیان شده توسط زندانیان، ظهر امروز دوشنبه اداره «اصلاح و بازپروری» وابسته به وزارت کشور بحرین که اداره زندانها را بر عهده دارد طی بیانیه ای خلاف واقع مدعی شد زندانیان از حقوق و آزادی های دینی بهره مندند و اقامه شعائر دینی با رعایت اصول بهداشتی مخصوص کرونا در زندان ها مجاز بوده و هست.

این ادعاهای کذب وزارت کشور بحرین در حالی است که فعالان بحرینی در هفته اخیر طی گزارش های مختلفی خبر داده‌اند که بعضی از زندانیان بحرینی به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا قرنطینه شده و رسیدگی لازم به آنها صورت نمی گیرد و از نتایج آزمایش های خود بی خبرند.

خطر شیوع ویروس کرونا در زندان های بحرین با وجود شرایط و خدمات بهداشتی نامناسب در زندان ها بسیار بالا است و در عین حال مسؤولین زندان های رژیم آل خلیفه علی رغم نگرانی شدید زندانیان و خانواده های آنان، از رفتارهای تبعیض آمیز مذهبی و وارد کردن انواع فشارهای روحی و جسمی به زندانیان دست نمی کشند.

منبع: نورنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس