سرپرست جدید پنتاگون با متحدان اروپایی گفت و گو کرد

در کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع ( پنتاگون) در پی برکناری وزیر این وزارتخانه ، روز جمعه با حضور در جمع خبرنگاران از اولین تماس تلفنی خود با متحدان اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه خبر داد.

به گزارش مشرق از شبکه سی ان ان، میلر سرپرست جدید پنتاگون همچنین گفت: وی با "میچ مک کانل" رهبر اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنا، "نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و اعضای کمیته های خدمات مسلح سنا و مجلس نمایندگان صحبت کرده است.

وی در اظهاراتی پیش از دیدار با "رایمونداس کاروبلیسگ وزیر دفاع لیتوانی در جمع خبرنگاران گفت، همچنین با همتایان خود در آلمان، فرانسه و انگلیس صحبت کرده است.

میلر افزود: من می خواهم به مردم آمریکا و متحدان و شرکایمان اطمینان دهم که وزارت دفاع همچنان قوی است و به کار حیاتی خود در زمینه حفاظت از میهن، مردم و منافع ما در سراسر جهان ادامه می دهد.

میلر همچنین گفت که امروز بعد از ظهر (به وقت محلی) با "ینس استولتنبرگ" با دبیرکل ناتو صحبت خواهد کرد و  در حال انجام یک کار قابل توجه است.

در حالیکه شنبه گذشته جو بایدن نامزد دموکرات ها به عنوان رییس جمهوری جدید آمریکا معرفی شد، ترامپ با نپذیرفتن نتایج و شکست در انتخابات بلافاصله مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا را بر کنار کرد و کریستوفر میلر مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم را را به عنوان سرپرست وزارت دفاع تعیین کرد.

بعد از برکناری اسپر، در چند روز اخیر موجی از کناره گیری از طرف معاونین وزیر دفاع در پنتاگون آغاز شده و تا کنون سه تن از معاونین ارشد اسپر از ادامه همکاری با دولت ترامپ انصراف داده اند.

روابط اسپر و ترامپ تابستان گذشته با مخالفت اسپر با طرح ترامپ برای اعزام نیرو در واکنش به اعتراضات علیه نژادپرستی تیره شد.

در همین مورد شبکه ان بی سی نیوز گزارش داد: مارک اسپر از سه ماه پیش قصد داشت از کار خود به دلیل اختلاف با ترامپ درباره حذف نام رهبران کنفدراسیون به ویژه پس از جنبش اعتراضی "جان سیاهان مهم است" کناره‌گیری کند.

حدود دوهفته پیش نیز منابع نزدیک به رییس جمهوری آمریکا اعلام کرده بودند که ترامپ، فهرست بلندبالایی را شامل مدیر اف‌بی‌آی، رییس سیا و وزیر دفاع خود برای اخراج در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو آماده کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس