رشته‌های شغلی جدید به‌ویژه طب سنتی در عرصه بهداشت و درمان تعریف می‌شود

با ابلاغ سندی از سوی ریاست جمهوری تعریف رشته‌های شغلی جدید در عرصه بهداشت و درمان، به‌ویژه در صنعت - سلامت و طب سنتی ایران، با هدف ایجاد مشاغل جدید و اثرگذاری بر سلامت و درمان، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکلیف شده است.

به گزارش مشرق، با ابلاغ سند ملی «سیاست‌ها و برنامه‌های اقدام علمی، فناورانه و فرهنگی جهش تولید» از سوی رییس جمهور، تعریف رشته‌های شغلی جدید در عرصه بهداشت و درمان، به‌ویژه در صنعت - سلامت و طب سنتی ایران، با هدف ایجاد مشاغل جدید و اثرگذاری بر سلامت و درمان، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکلیف شده است.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی مرکز ارائه خدمات طب سنتی برای بیماران کرونا

این سند که بنا به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی در جلسه ۸۳۰  شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ ۲۴/۴/۱۳۹۹ به تصویب رسیده است،  برای اجرا به ۱۱ دستگاه، ازجمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید:

۱۷۰ کشور دنیا استفاده از ظرفیت طب سنتی را تأیید کرده‌اند

درخصوص وظایف و تکالیف اختصاصی دستگاه‌ها که در ماده دوم این سند آمده است، چهار وظیفه برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین شده که نخستین مورد، «تعریف رشته های شغلی جدید در عرصه بهداشت و درمان، به‌ویژه در صنعت - سلامت و طب سنتی ایران با هدف ایجاد مشاغل جدید و اثرگذاری بر سلامت و درمان» است.

در ماده سوم این سند نیز به تمامی دستگاه‌های مجری، ارائه گزارش سالانه اجرای بند مرتبط با وظایف خود به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تکلیف شده است که این گزارش‌ها بعد از بررسی و در صورت لزوم ارائه در صحن شورای عالی، برای استحضار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ارسال می‌شود.

ببینید:

عکس/گیاهان دارویی، گره‌گشای سلامت بشر

گفتنی است، مصوبه جلسه ۸۳۰  شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص «سیاست‌ها و برنامه‌های اقدام علمی، فناورانه و فرهنگی جهش تولید»، در چهار ماده و ۳۱ بند، به تصویب رسیده و ار تاریخ ابلاغ، لازم‌الاجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس