افزایش اختلاف‌ها در آمریکا بر سر خروج نظامی از افغانستان

در حالی که پیش از این برخی رسانه‌ها از افزایش اختلاف‌های مقامات آمریکایی بر سر خروج نظامی از افغانستان خبر داده بودند، انتصاب‌های جدید ترامپ نیز مقامات ارشد در پنتاگون را نگران کرده است.

به گزارش مشرق، برخی مقامات ارشد بویژه در وزارت دفاع آمریکا در گفت‌وگو به سی‌ان‌ان از احتمال تسریع خروج نظامی این کشور از افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

این مقامات در پی دستور ترامپ و انتصاب «داگلاس مک گرگور» به عنوان مشاور ارشد پنتاگون و پیامدهای احتمالی خروج نظامی از افغانستان نگرانند.

بیشتر بخوانید:

روایت وندی شرمن از مسیر سخت بایدن برای بازگشت به برجام

شبکه‌ خبری سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی نوشته است که با انتصاب گرگور، احتمالا روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان تسریع خواهد شد زیرا او از مخالفان سرسخت حضور نظامی در افغانستان بوده و هست.

انتصاب‌های جدید دونالد ترامپ از جمله در پنتاگون با نگرانی‌های شدید مقام‌های امنیتی و دفاعی آمریکا روبرو شده است.

گفتنی است که داگلاس گرگور، پیش از این درباره استفاده از نیروهای کشنده در برابر مهاجران غیرقانونی، گفته‌هایی را مطرح کرده بود و پیش از این نیز چندین اظهارنظرهای نژادپرستانه داشته است.

 گرگور ضمن مخالفت با حضور نیروهای خارجی در افغانستان خواستار انتقال سفارت آمریکا از افغانستان است.

برخی منابع به سی‌ان‌ان، گفته اند که ممکن است، برکناری مارک اسپر، وزیر اخراج شده وزارت دفاع آمریکا نیز با حضور نیروهای خارجی در افغانستان مرتبط باشد.

اسپر بارها گفته بود که خروج نیروهای خارجی از افغانستان، مبتنی بر شرایط امنیتی در این کشور صورت خواهد گرفت.

به گزارش رها، پیش از این نیز، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ترامپ، گفته بود که نیروهای خارجی از افغانستان، باید بدون توجه به شرایط خارج شود؛ خواستی که با انتصاب داگلاس گرگور، می‌تواند به زودی تحقق پیدا کند.

چندی پیش، دونالد ترامپ نیز تاکید کرده بود نیروهایش را تا کریسمس به خانه‌ برمی‌گرداند اما به نظر کارشناسان چنین امکانی وجود ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس