مراغه‌چیان: هواداران استقلال از فکری قهرمانی می‌خواهند

پیشکسوت آبی‌پوشان گفت: هواداران استقلال سال‌هاست طعم قهرمانی در لیگ برتر را نچشیده‌اند و در این فصل توقع دارند محمود فکری و تیمش این عنوان با ارزش را برای آنها به ارمغان آورد.

به گزارش مشرق، سعید مراغه‌چیان یکی از بازیکنان مطرح و تاثیرگذار استقلال در دهه ۶۰ محسوب می‌شد که با این تیم به افتخارات زیادی رسید.

او که در حال حاضر مدیریت آکادمی باشگاه استقلال را بر عهده دارد درباره استقلال و شروع این تیم در لیگ بیستم حرف‌های جالبی زد که متن این گفت و گو در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

بیشتر بخوانید:

اظهارات شفر دروغ بود

استقلال لیگ بیستم را با برد شروع کرد.

این یک اتفاق خوب برای استقلال بود که توانست در اولین گام به برتری رسیده و سه امتیاز شیرین را به دست آورد. همیشه در تورنمنت‌های سنگین و ماراتن گونه لیگ برتر، پیروزی در بازی اول از اهمیت زیادی برخوردار است.

استقلال در این بازی چطور بود؟ آیا عملکرد قابل قبولی داشت.

طبیعی است که در شروع لیگ تیم‌ها از نظر هماهنگی و کار تیمی در سطح بالایی‌ قرار نداشته باشند و این آمادگی به مرور زمان شکل می‌گیرد. استقلال نیز این قاعده مستثنی نبود اما همان‌طور که گفتم مهم کسب سه امتیاز اول بود.

استقلال در چهار سال گذشته موفق به برتری در بازی اول نشده بود.

دقیقا همین‌طور است و همواره یکی از ایراداتی که از استقلال در سال‌های گذشته وجود داشت، این بود که در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر امتیازات زیادی را از دست می‌داد و همین امر موجب می‌شد کارش گره بخورد.  یادم می‌آید چند سال پیش، استقلال به خاطر همین اتفاق تا رده پانزدهم جدول سقوط کرد. حالا در این فصل استقلال دست به سنت شکنی زد و برد با ارزشی را به دست آورد که از نظر روحی به‌ بازیکنان کمک زیادی خواهد کرد.

این استقلال را مدعی قهرمانی می‌دانید.

به طور حتم استقلال در این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. استقلال بازیکنان خوبی در اختیار دارد. کادر فنی آبی‌ها با تجربه و استقلالی هستند. محمود فکری سال‌های بازیکن و کاپیتان استقلال بوده و جو این تیم را به خوبی می‌شناسد. صمد مرفاوی خودش سرمربیگری آبی‌پوشان را بر عهده داشته و آرش برهانی و حنیف‌ عمران زاده برای استقلال زحمات زیادی کشیده‌اند. سرپرستی این تیم بر عهده پرویز مظلومی است که احتیاج به معرفی ندارد.

هواداران استقلال به چیزی کمتر از قهرمانی راضی نیستند؟

هواداران استقلال سال‌هاست طعم قهرمانی در لیگ برتر را نچشیده‌اند و در این فصل توقع دارند محمود فکری و تیمش این عنوان با ارزش را برای آنها به ارمغان آورد. این توقع هواداران بیجا نیست و وظیفه مربیان و بازیکنان است تا آخرین لحظه برای تصاحب جام تلاش کنند. من امیدوارم وقتی سوت پایان پایان لیگ بیستم زده شد هواداران استقلال شادترین هواداران کره زمین باشند.

جای خالی علی کریمی و روزبه چشمی در استقلال احساس نخواهد شد؟

استقلال در خط دفاعی خود بازیکنان خوبی در اختیار دارد که باعث خواهد شد جای خالی چشمی احساس نشود اما علی کریمی بازیکن مهمی برای استقلال بود که نبود او حس می‌شود. من احساس می‌کنم فکری در این منطقه، باید بازیکنی را به خدمت بگیرد که بتواند تاثیرگذاری کریمی را داشته باشد. در فوتبال ایران بازیکنی با خصوصیات کریمی که در دفاع و حمله استانداردهای بالایی داشته باشد کم است. من اعتقاد داشتم مهدی کیانی بازیکن سپاهان می‌توانست خلا وی را پر کند اما این اتفاق رخ نداد.

حضور همزمان آرش برهانی در بزرگسالان استقلال و سرمربیگری امیدها مشکلی ایجاد نخواهد کرد؟

در این باره به طور مفصل با محمود فکری حرف زدیم و با مطالعه برهانی را انتخاب کردیم. قرار براین شد در روزهایی که استقلال تمرین دارد، ساعت تمرین امیدها را تغییر دهیم تا مشکلی ایجاد نشود. ضمن اینکه بازیکنان امید استقلال پس از حضور برهانی انگیزه ‌شان به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است و به خوبی می‌دانند اگر عملکرد قابل قبولی داشته باشند، این شانس را خواهند داشت به تیم اصلی راه پیدا کنند و در جلساتی که با فکری داشتیم به این نتیجه رسیدیم که هر دو هفته چند بازیکن امیدها در تمرین بزرگسالان شرکت کنند و او با کمال میل این پیشنهاد را قبول کرد. در این فصل برای اکادمی استقلال برنامه‌های زیادی داریم و میخواهیم هر سال چند بازیکن خوب به بزرگسالان بدهیم تا در سال‌های آتی از خرید بازیکنان میلیاردی بی نیاز شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 2
    خخخخخ.هههههه
  • رضا IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 1
    پرسپولیس دو سال طول کشید تا ۷۰۰ هزار دلار برانکو رو بده! اما‌ کیسه تو یه ماه ۸۰۰ هزار به شفر و جباروف ،۲۱ میلیارد به شیخ، ۱۲ میلیارد به مرادمند و ۱۰ میلیارد به نادری داد و امروز صبح هم نامه اومده باید ۴۵ میلیارد به استرا بدن! البته جای نگرانی نیست ۲و نیم میلیون پاداش پرسپولیس دست نخورده امادس! چرا هیچ قدرتی از جمله سازمان بازرسی نمیتونه ورود کنه به این تیم!مگه این تیم به کجا وصله؟ اذری جهرمی گفته بود از وزیر بالاتر پشت استقلاله!۶۰ روزه اون افتضاح فرودگاه مهراباد رو انجام دادم و اون فاجعه فضای مجازی رو دانشگر درست کرد هیچکس حتی جرات نکرد علیه این تیم مافیایی حتی بیانیه بده خدماتی که سلطانی فر به استقلال کرد پدر محمود نکرد بهشون ، جالبه طلبکار هم هستن منبع درامد این باشگاه کجاست؟
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      0 0
      حسود هرگز نیاسود، مواظب باش زیاد بخودت فشار نیار بابا مسعودتان هواتونو داره، وقتی مسئول حراست وزارتخانه مدیر تیم لنگ تان هست دیگه حرص و جوش چرا؟
    • رضا IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      0 0
      کیسه چی داره کسی بهش حسودی کنه اون حراستی رو اوردن عین عرب پولای پرسپولیسو خرجتون کنه
  • یاسر IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 2
    کیسه کشا بعد از شنیدم نامه فیفا در مورد طلب استرا اخراج که دو برابر برانکوعه: اخ چون پولا پرسپولیس مدیر کیسه اومده تو تلویزیون میگه در مورد پول استرا دغدغه خاصی نداریم!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس