کد خبر 1142528
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

به گزارش مشرق، موسسه پژواک خرد معاصر نوشت: بر اساس نتیجه تازه ترین نظرسنجی رویترز و ایپسوس که در آمریکا منتشر شد، حدود ۸۰ درصد از شهروندان این کشور، پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۰۲ (۱۳ آبان ماه) پذیرفته اند.

این نظرسنجی نشان داد که ۷۹ درصد از شهروندان بزرگسال ایالات متحده به رغم ادعاهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی و بیش از نیمی از سران حزب جمهوری خواه در باره رخ دادن تقلب، به پیروزی بایدن و راهیابی او به کاخ سفید باور دارند. اما  ۱۳ درصد می گویند که هنوز نتیجه نهایی این انتخابات روشن نشده است و سه درصد نیز ترامپ را پیروز این رقابت تنگاتنگ می دانند.

ترامپ همراه پافشاری بر نپذیرفتن شکست در انتخابات، روز سه شنبه در پیامی توئیتری با حروف بزرگ و درشت نوشت: ما پیروز خواهیم شد. او بدون ارایه مدرک و شاهدی مدعی شده که علت باختن وی در انتخابات، رخ دادن تقلب های گسترده در روند رای گیری و شمارش بوده است.

 ویلیلم بار دادستان کل و وزیر دادگستری ایالات متحده و حامی ترامپ، دوشنبه شب به دادستان های فدرال مجوز داد برخی ادعاها را در باره رخ دادن تقلب، بررسی کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    1 0
    پس چرا دیگه رای گیری کردنند!؟
  • CH ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    3 0
    طبق همین نظر سنجی ها باید ترامپ با 17 درصد اختلاف شکست می خورد! اصلا این دو انتخابات اخیر آمریکا آبروی همه نظر سنجی ها را برد.
  • Reza IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    سلام نظر سنجی ۲۰۰۲ درست وای وای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس